Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Vastlopen Genos
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

Soneg
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 22/12/2017 :  17:14:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
De afgelopen dagen is al 3 keer zomaar tijdens het editen van een style of song de Genos compleet vastgelopen .
Komt heel even een Error bericht , dat is dan niet te lezen ,. en vervolgens is hij totaal "bevroren" .
Bij een vastloper kreeg ik de melding :Unexpected error, Turn the power off and on again -- Ehkknzcb /L2464

hopelijk snel een update

Arno

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 22/12/2017 :  20:38:34  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
Heb 1 keer een vastloper gehad tijdens het installeren van Expansion packs:
----------------------------------
Unexpected error!
Turn the power off and on again.
----------------------------------
SRJOML
L11

Bert.
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 22/12/2017 :  20:46:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Gelijkaardig probleem gehad bij het uitschakelen van de Genos.
Scherm en groene voortgangsbalk bevroren.
Heb dan 10 min gewacht en dan de stroom afgezet.
Na het terug opzetten bleek alles weer normaal.
Zie topic http://forum.t-2.nl/topic.asp?TOPIC_ID=6033

Heb het toen aan Yamaha gemeld, en in hun antwoord vroegen ze of ik de laatste firmware 1.10 geinstalleerd had. Dat was het geval.
Daarna hebben ze gevraagd om te melden als het vaker zou gebeuren.

Mvg
Etienne

Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 22/12/2017 :  22:29:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Ik heb het ook doorgegeven aan Yamaha

Arno

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 23/12/2017 :  23:38:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Het probleem met het vastlopen van mijn Genos bij het uitzetten is blijkbaar opgelost.
Verdere testen over een langere periode zullen uitwijzen of het correct is.

Wat was het probleem ?
Wel ik gebruik een ITEC USB2HDTRIO adapter om een externe monitor aan te sluiten (deze staat nochtans in de lijst van Yamaha met de compatibele adapters).
Nu deze adapter is USB 2.0 en de USB sticks die ik gebruikte waren USB 3.0.
Deze combinatie met die bepaalde adapter was de oorzaak van mijn problemen.

Ofwel moet ik USB 2.0 sticks gebruiken samen met mijn huidige adapter of wel moet ik van adapter veranderen, eentje die wel samenwerkt met USB 3.0 sticks.

Adapter die blijkbaar wel werkt samen met USB 3.0 sticks is de Startech USB2VGAPRO2.

OPGELET WEL de adapter MOET een USB 2.0 zijn....

Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.

Bewerkt door vlbrgt op 24/12/2017 16:19:28
Ga naar bovenaan de pagina

guy van aarsen
New Member

24 berichten

Geplaatst - 15/03/2018 :  22:16:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Etienne (vlbrgt of iemand anders) de Startech USB2VGAPRO2 al aangesloten? zo ja kan je eens kijken of de score volgt bij een midi file op de externe monitor? en of de Genos niet Crasht na 8 seconden bij CDG+mp3 file nadat je lyrics kiest. dank bij voorbaat.
ik heb de I-Tec usb2hdtrio en werkt niet goed.
Mvg Guy

guy van aarsen
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 15/03/2018 :  23:20:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Heb enkel de ITEC USB2HDTRIO ter beschikking.
De score (rode bolletje) loopt niet mee.
Blijft aan het begin van iedere regel staan.
Heb geen CDG+Mp3 in mijn bezit, dus kan dit niet testen.

Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 19/03/2018 :  13:37:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Guy,

Heb je MP3+Cdg ontvangen.
Test op Genos ZONDER VGA adapter en Cdg-Lyrics op het touchscreen van de Genos -> werkt meestal goed, maar heb het toch klaargekregen om de Genos te laten vastlopen. Tijdens het spelen van de MP3+Cdg ook op het klavier gespeeld, style akkoorden, Multipads, OTS gebruikt tot hij op een gegeven moment vastloopt.Maar dat is geen gewone manier van spelen natuurlijk, vandaar deze test met een korreltje zout nemen aub...

MET VGA Adapter aangesloten en Lyrics naar externe monitor : Hier loopt hij meestal vast. Niet na 8 sec zoals bij jou Guy, maar steeds na ongeveer één minuut. Soms lukt het wel om de volledige song te spelen, maar meestal niet.

De externe USB2VGA adapter geeft wel degelijk problemen. Ook bij het gebruik van bepaalde USB 3.0 sticks had ik hiermee reeds problemen. Momenteel gebruik ik dus geen externe monitor.

Hoop dat Yamaha een oplossing vindt, maar denk dat het technisch gezien niet zal lukken voor de Genos. Misschien voor de volgende Genos ...

Mvg
Etienne


Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.
Ga naar bovenaan de pagina

maartenb
Moderator

861 berichten

Geplaatst - 20/03/2018 :  08:49:57  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlbrgt

Hoop dat Yamaha een oplossing vindt, maar denk dat het technisch gezien niet zal lukken voor de Genos.


Ik ben optimistischer gestemd. De Genos draait op een compleet ander hardware platform dan de Tyros reeks. Het is hetzelfde platform als de Montage. De Genos draait op Linux. Normaal gesproken is USB naar HDMI/VGA geen enkel probleem op Linux, maar zodra mijn adapter binnen is, zal ik het testen op mijn gewone Linux systeem.

Yamaha heeft meer tijd nodig om vertrouwd te raken op dit platform. Daarnaast is het aantal ontwikkelaars beperkt, is mijn vermoeden. Het gaat dus niet zo snel als ik graag zou willen.

Yamaha was bij de Tyros reeks gebrand op een correcte timing van de styles en een lage vertraging bij het raken van de toetsen. Ook de timing vanuit de MIDI poorten is zeer strak bij de Tyros. Voor een arranger is de timing van de muziek het belangrijkst. Dat het scherm ietsjes trager is, is een veel kleiner probleem. Het zou dus kunnen dat de schermupdates via USB van de ontwikkelaars een lagere processorkracht toebedeeld hebben gekregen dan de styles en MIDI.

Tegelijkertijd vind ik het onbegrijpelijk dat Yamaha de VGA out/HDMI out verwijderd heeft van de Genos. En de huidige USB workaround is aardig, maar werkt nog niet naar behoren. Misschien hoopt Yamaha dat er iemand opstaat die een iPad app maakt die het scherm en/of lyrics snel weer geeft?

De oorzaak zou in de hardware kunnen zitten, maar voorlopig hou ik het op een software probleem. En dat is te verhelpen in de huidige Genos.

Belangrijk is dat we dit soort zaken blijven melden bij Yamaha.


Maarten
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 20/03/2018 :  10:50:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Heb net de i-tec USB2VGA aangesloten op Genos en inderdaad.... zodra je het karaoketekst venster mee laat lopen is het na 8 seconden 'einde verhaal'. Genos zit dan muurvast en de enige manier om hem vlot te trekken is *langdurig' de UIT knop in te drukken.

Een aantal malen verscheen de tekst:
Unexpected error!
Turn the power off and on again

omlszrjboo
L349

Zowel de achterste als de voorzijde USB poort vertonen dezelfde problemen.

Ik stuur Yamaha direct een mail met de bevindingen en het verzoek om het te fixen.
Ga naar bovenaan de pagina

thomas
Average Member

209 berichten

Geplaatst - 20/03/2018 :  11:41:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Een probleem geval , hoe is dat mogelijk, altijd iets met die genos, ik moet hem niet , teveel fouten en niet betrouwbaar.

greetz
Ga naar bovenaan de pagina

guy van aarsen
New Member

24 berichten

Geplaatst - 21/03/2018 :  13:46:44  Toon profiel  Reageer met citaat
bedankt Roel
heb je ook eens geprobeerd om de score te testen?
zelfs met de interne demo's werkt bij mij de score niet naar de externe monitor
eindelijk iemand die het probleem ook herkend.....
dacht al dat het hier spookte
zal dat nog een maandje wachten maar dan moet er een oplossing komen ander zit er niks anders op dan de genos terug te verkopen
Mvg Guy

guy van aarsen
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 21/03/2018 :  13:50:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja Guy, de scorepresentatie (het 'balletje') danst ook behoorlijk achter de muziek aan. Dit is overigens al veel eerder opgemerkt.... ook door mij.
Ik begrijp jouw frustratie maar al te goed.
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 21/03/2018 :  14:30:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Reactie van Yamaha Servicedesk..... waar ik niet echt 'blij' van word:

Beste Roel,
USB-video is een ongedocumenteerde functie, die inderdaad de performance van de Genos kan aantasten.
Onze ontwikkelars proberen, dit te verbeteren, maar we kunnen niet te veel beloven.


Met vriendelijke groeten,
Uw Yamaha Service Team
Ga naar bovenaan de pagina

guy van aarsen
New Member

24 berichten

Geplaatst - 21/03/2018 :  16:47:12  Toon profiel  Reageer met citaat
das is wel heel bot, heb in november uitdrukkelijk gevraag of de genos een koppeling naar vga zou hebben en dit antwoord heb ik gekregen
mijn vraag
MESSAGE:
beste, heeft de nieuwe genos geen monitor uitgang, of aansluiting naar beamer of tv voor karaoke, partituur, lyrics of teks weergave op extern beeldscherm? Is voor mij heel belangrijk vanwege karaoke, en een must voor aankoop Yamaha Genos. Mvg Guy

Dag beste Guy,

Antwoord gekregen van de mensen van Yamaha, zie hieronder…

Vriendelijke groet

L


Dag Leo,

Bedankt voor jouw mailtje. Het is zo dat er op de Genos geen VGA aansluiting zit, maar dat het via een in de consumerhandel beschikbare usb-naar-hdmi adapter mogelijk is het Genos scherm in HD te dupliceren op een andere LCD of projector.

In de hoop jouw klant aldus te hebben geholpen.

Vele groeten,

P

Dus Enige optie de Genos terug verkopen dan maar want kan mij geen vastloper permiteren tijdens een optreden.
mijn Tyros 5 en roland Vima heeft mij nooit in de steek gelaten.

guy van aarsen
Ga naar bovenaan de pagina

Patieyo
New Member

34 berichten

Geplaatst - 21/03/2018 :  22:19:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik vind het ook jammer dat ze de Genos die niet op punt staat,zo op de markt brachten. Volgens mij zal yamaha wel klanten verliezen, als ze zo verder gaan. Ik was zo tevreden over mijn Tyrossen. Ik zeg niet dat ik niet blij ben met mijn Genos, maar dat vastloopgedoe maakt me bang als ik ga gaan optreden. Moest ik de mogelijkheid hebben, mij weer een tyros aan te schaffen als tweede keyboard, zou ik het doen ! maar mijn geldbeugel laat het niet toe. Groetjes Patrick

verpoest patrick
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000