Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Pa4X gerelateerde onderwerpen
 Pa4x gitaar demo: Song Fragile van Sting
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 28/12/2017 :  14:42:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
Hier is een demo van de gitaar geluiden die ik gemaakt heb voor de pa4x. De video begint met de song: Fragile van Sting, waarin ik deze song speel met een eigen gemaakte Jazz Gitaar Ld sound. Na de song komen alle gemaakte gitaren nog even in de sound mode voorbij zodat je kan horen hoe deze klinken in sound mode (zonder song).

De Fragile song was simpel om te maken, je selecteert de Modern Bossa Factory style, je zet het tempo op 150 bpm en in dit geval heb ik een eigen keyboard set die de jazz guitar Ld plus de acoustische gitaar gebruikt, doordat ik deze keyboard set gebruikt worden daar ook alle effecten zoals ik die geprogrammeerd hebt overgenomen in de factory style en klinkt die zoals in de video.

Aan het eind van de video vindt je de volgende gitaar geluiden:
03:11 Jazz Guitar Ld QR
03:44 Acoustic Gtr QR
04:03 Purple Chorus QR
04:50 Purple Lead QR
05:00 Sailin Guitar QR
05:23 Nylon Guitar QR
05:44 High Impact QR

De song kun je hier vinden:
https://www.youtube.com/watch?v=nbx0SB-DWeE

tyro
Advanced Member

1385 berichten

Geplaatst - 28/12/2017 :  15:17:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Mooi gespeeld en prachtige sounds.

Groeten, Wim
Ga naar bovenaan de pagina

grootn
Junior Member

85 berichten

Geplaatst - 05/01/2018 :  21:19:46  Toon profiel  Reageer met citaat
knap gedaan quirobinez.
heb de sounds ook veranderd in de soundmode of alleen betr de effecten in t menu?
gr harrie
Ga naar bovenaan de pagina

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 06/01/2018 :  22:37:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grootn

knap gedaan quirobinez.
heb de sounds ook veranderd in de soundmode of alleen betr de effecten in t menu?
gr harrie



De style is een factory style.

enige dat ik gedaan heb is daar het tempo op 150 bpm gezet en de standaard keyboard set vervangen door een eigen keyboard set die gebruik maakt van eigen geprogrammeerde geluiden. Aangezien de master FX gekopieerd wordt van die sounds klinkt de style ineens anders.

Dus het is een mix:
- eigen gitaar sounds in sounds mode gemaakt
- deze gitaar sounds in een factory style gebruikt
- de effect programming van de sound van upper 1 wordt dan overgezet naar de factory style

Daarnaast worden de insert effects gebruikt voor de upper sounds.

In andere songs die ik toegevoegd heb aan de set heb ik wat drastischer ingegrepen in de style. Bijvoorbeeld in een trance song heb ik sounds van de style zelf vervangen door andere sounds en heb ik effecten aan zowel de accompaniment sounds als de upper sounds veranderd. Daarnaast heb ik in dat geval een aantal van de Accompaniment sounds gemute omdat deze de style te druk maakten. Verder heb ik hem dan afgemixt naar de huidige tijd kwa sound levels en EQ per channel en dat als song vastgelegd in het songbook.

Op die manier kun je stylen echt compleet anders laten klinken. Als je nog een stap verder wilt gaan kan dat natuurlijk ook wel, dan kun je bijvoorbeeld de baslijn van style X kopieren naar Style Y, of de drums van Style Z naar Style Y.

Daarna zou je nog een stap verder kunnen gaan, door zelf een midi file te importeren naar een style via de midi creator bot. En vervolgens haal je daar de drums en bas uit en die combineer je met andere stijlen. Het is allemaal redelijk eenvoudig en snel te doen zodra je de weg kent op de pa4x.

Maar voor mij is het belangrijkste dat de sound zoals ik die zelf in mijn hoofd heb gerealiseerd kan worden op de pa4x, en tot nu toe lukt dit elke keer.
Ga naar bovenaan de pagina

bensel
Average Member

301 berichten

Geplaatst - 08/01/2018 :  12:51:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Qui,

Weer super mooi gedaan.

Groeten
Ben

Het geeft niet wat en hoe je speelt, als je maar speelt!
Bezoek ook eens mijn website.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000