Auteur |
Onderwerp |
|
ghosthrl
Starting Member
2 berichten |
Geplaatst - 24/01/2018 : 15:18:31
|
Hallo Allemaal,
Zit ff met een klein probleempje met de Hoofdtelefoon. Zodra ik deze aansluit gaan worden mijn normale studio monitoren die zijn aangesloten op de Main niet uitgeschakeld. Bij mijn Tyros 5 was dit wel het geval maar ik kan het op de Genos ff 1,2,3 niet vinden. Weet iemand hier de oplossing voor ?
grt, Patrick |
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 24/01/2018 : 16:18:10
|
Dit is bij de Genos alleen bij de orginele speakers van toepassing , bij de T4 en de genos gaan de standard speakers via een intern systeem via de subwoofer .
Soneg
Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 24/01/2018 : 16:58:55
|
Ik heb een verzoek tot aanpassing gestuurd naar Yamaha Support. |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 25/01/2018 : 13:58:42
|
Heel goed, Roel.
Tot die tijd: ik heb mijn monitors op een schakelbare stekkerdoos gezet. Dus als ik de hoofdtelefoon in de Genos doe, dan zet ik met een druk op de knop beide monitors uit.
Maarten |
|
|
QuiRobinez
Average Member
431 berichten |
Geplaatst - 25/01/2018 : 14:10:24
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door maartenb
Heel goed, Roel.
Tot die tijd: ik heb mijn monitors op een schakelbare stekkerdoos gezet. Dus als ik de hoofdtelefoon in de Genos doe, dan zet ik met een druk op de knop beide monitors uit.
Maarten
Ik vraag me af of dat echt goed is voor je monitoren, wat ik zelf heb gedaan is een passieve monitor controller tussen mijn luidsprekers en de apparatuur gehangen, dan kun je simpel het volume van je monitoren controleren en muten en kunnen je luidsprekers gewoon aanblijven, daar zijn meerdere oplossingen voor en ze zijn niet duur.
zelf gebruik ik deze: http://www.jblpro.com/www/products/recording-broadcast/monitor-controllers/nano-patch-plus
|
|
|
Flinstone
New Member
25 berichten |
Geplaatst - 14/06/2018 : 16:00:38
|
Hallo Allemaal,
Zit ff met een klein probleempje met de Hoofdtelefoon. Zodra ik deze aansluit gaan worden mijn normale studio monitoren die zijn aangesloten op de Main niet uitgeschakeld.
Is er ondertussen al een oplossing voor dit probleem? Het zou praktisch zij moest de main uitgang kan uitgeschakeld worden via het toestel... Heeft Yamaha daar een oplossing voor gevonden?
Grt, Fred
|
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 14/06/2018 : 17:11:16
|
Zet de boxen gewoon uit. Dan verbruiken ze ook nog eens geen stroom. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
Flinstone
New Member
25 berichten |
Geplaatst - 14/06/2018 : 19:39:39
|
Juist, boxen uitzetten is een oplossing Maar niet als je tijdens een optreden eerst het een of ander wil uittesten zonder dat het publiek kan meeluisteren. Een mengpaneel is een mogelijkheid maar de hoofdtelefoon afzetten op de Genos zelf lijkt mij logischer. |
|
|
|
Onderwerp |
|