Auteur |
Onderwerp |
|
Jovabra
Starting Member
5 berichten |
Geplaatst - 09/02/2018 : 16:35:30
|
Beste lezers, Is het mogelijk om een akkoorden sequence op te nemen. m.a.w. je zoekt de juiste style en activeert de Style Start knop en de benodigde recording knop. Aan het eind van het 'liedje' inclusief de ending en alles is ergens opgenomen. Mijn dank J van Braam |
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 09/02/2018 : 16:46:03
|
Helaas heeft de Genos geen chord sequencer, een ernstig gemis. Ik zou dolgraag een akkoorden progressie makkelijk willen opnemen, en dan met diverse stylen willen afspelen. Hopelijk komt dit met een update.
Op de Tyros kun je in Song Creator akkoorden inprogrammeren op een apart tabblad. Het gaat niet heel gemakkelijk, maar het kan. Op de Genos heb ik dit nog niet geprobeerd.
Op een computer heb ik een DAW (MIDI sequencer) die mijn akkoorden opneemt en weer terug kan spelen. Is wat omslachtig, maar werkt wel.
Maarten |
Bewerkt door maartenb op 09/02/2018 16:46:54 |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 09/02/2018 : 17:16:02
|
Ik kan het helemaal fout hebben, maar ik kan mij niet voorstellen dat je op de "geen os" geen accoorden sequence kunt opnemen..... Anders zou dit keyboard "geen hond" heten...!
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
Wim ter Schiphorst
Average Member
231 berichten |
Geplaatst - 09/02/2018 : 18:17:01
|
Weet niet precies of het is wat je bedoelt. Pag. 81 Naslaggids Genos.
Op de goede oude Technics keyboards was hiervoor een speciale track aanwezig. Ik denk dat dit niet met een simpele update is te regelen. |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 09/02/2018 : 18:40:03
|
Natuurlijk kun je met de Genos ook en akkoorden sequence op te nemen zoals jij dat noemt.
Menu > Song Recording > MIDI Multi Record Step edit > Ch1 aantikken en met pijltjes, dial of inc+ knop naar de laatste keuze CHORD.
Alleen kun je nu alleen nog interne styles kiezen en geen user styles. Ik hoop wel dat dit verholpen wordt met de update. Ik heb Yamaha hier al over gemaild. De des betreffende persoon heeft het door gegeven en kon niks beloven.
Groeten, Wim |
|
|
Jovabra
Starting Member
5 berichten |
Geplaatst - 09/02/2018 : 19:46:03
|
Werkt. Klasse en bedankt Grt John |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 09/02/2018 : 21:39:58
|
Met als toevoeging , met de App ( Alleen I-Pad) Chordtracker kun je van een Mp3 song een "chord-sequence" creeren , die je vervolgens met elke style kan gebruiken , ik vind dit met "stip"de beste app voor de Genos/Tyros5 .
Soneg
Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors |
|
|
micdo
Senior Member
527 berichten |
Geplaatst - 10/02/2018 : 12:09:26
|
Goede morgen John,
door jouw vraag werd ik nieuwschierig naar de mogelijkheden m.b.t. Step recordinternational van de Genos. Op pagina 81 van de naslaggids wordt uitgelegd hoe je akkoorden stapsgewijs kunt opnemen. Ik heb zelf pagina 67 tot 86 afgedrukt. Hierin staan de mogelijkheden van midi song opname beschreven met een mooi voorbeeld. Leuk om deze vanmiddag eens uit te proberen. De referentie of naslaggids kun je downloaden via de Yamaha site.
Met een vrolijke noot wordt alles mooier.
Gr. Michel |
Bewerkt door micdo op 10/02/2018 12:12:01 |
|
|
|
Onderwerp |
|