Auteur |
Onderwerp |
|
akrete
Starting Member
13 berichten |
Geplaatst - 19/02/2018 : 16:37:02
|
Hallo heren, kan iemand mij vertellen hoe ik de musicfinder uit de Tyros 5 op alfabetische volgorde krijg in de Genos?? Hij is genummerd van 1 t/m ... maar de tittels lopen door elkaar Je zoekt je wezenloos |
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 19/02/2018 : 17:44:34
|
De sorteerfunctie zal waarschijnlijk voorrang geven aan de cijfers. Ik denk dat voor een alfabetische volgorde op titel de cijfers voor de titel zullen moeten verwijderd worden. VrGr. eddy vanzee |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 19/02/2018 : 19:11:31
|
Klopt Eddy en vergeet de '_' niet
|
|
|
akrete
Starting Member
13 berichten |
Geplaatst - 20/02/2018 : 09:11:35
|
Hoi Eddy, is daar een manier voor of moet dat een voor een vast bedankt voor jullie reactie
gr Ad |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 20/02/2018 : 10:58:21
|
Hallo Ad, heb playlist nog niet gebruikt. Heb bij wijze van experiment de MusicFinder van Tyros5 in playlist van Genos geladen. Zie in playlist geen mogelijkheid om automatisch alfabetisch te rangschikken, men kan wel handmatig de titels naar boven of naar onder in de lijst verschuiven, maar blijft toch altijd afhankelijk van het cijfer in de eerste kolom, dat niet verwijderbaar is. Ik denk dat de bedoeling van playlist is om een volgorde van afspelen te maken die niet alfabetisch afhankelijk is dus een afspeellijst (playlist). Een "Playlist" is dus niet hetzelfde als een "MusicFinder". Ik heb wel nog iets interessant ontdekt, nl.: de playlist maakt ook nog een map in > User > Regist Bank > naam van playlist (of musicfinder), in mijn geval is dit de map "Tyros5_01" (de naam van de musicfinder die ik in playlist geladen heb) Deze map is te bereiken op de gewone manier via "Regist" in het "Homescherm" of door het simultaan indrukken van de 2 knopjes "Regist Bank" > locatie "User". Wanneer je deze map opent staan alle registratiebanken van de playlist gewoon zoals de andere registratiebanken. Nu het interessante: de namen kunnen eenvoudig gewijzigd worden via [File] en [Rename], dus zo kunnen de cijfers voor de naam verwijdert worden en krijgt men in deze map een alfabetische rangschikking. Deze map kan dan ook gebruikt worden als "MusicFinder" of "Playlist" VrGr eddy vanzee |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 20/02/2018 : 11:02:14
|
Zie de eerdere post over Musicfinder.... hij is zo goed als helemaal klaar. |
|
|
akrete
Starting Member
13 berichten |
Geplaatst - 20/02/2018 : 11:31:22
|
Beste Eddy, ik weet wat je bedoeld met het niet afspelen van titels op alfabetische volgorde, maar ik bedoel dat het opzoeken van één bepaald nummer makkelijker gaat als de desbetreffende lijst van b.v. 2500 stuks op alfabetische volgorde staat dan dat je moet zoeken op nummer Gr. Ad |
|
|
Wim ter Schiphorst
Average Member
231 berichten |
Geplaatst - 20/02/2018 : 18:02:33
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door eddy vanzee
in de eerste kolom, dat niet verwijderbaar is. Ik denk dat de bedoeling van playlist is om een volgorde van afspelen te maken die niet alfabetisch afhankelijk is dus een afspeellijst
Heeft Yamaha volgens mij gedaan in samenspraak met de makers van Songbook+. Om de koppeling van registraties met dit programma constant te houden.
Wat ook een goede mogelijkheid is. Je registraties c.q. playlist in een excelsheet downloaden. Daar sorteren en weer in de Genos importeren en/of in excel een playlist maken c.q. samenstellen en deze importeren in de Genos.
|
Bewerkt door Wim ter Schiphorst op 21/02/2018 00:38:32 |
|
|
akrete
Starting Member
13 berichten |
Geplaatst - 22/02/2018 : 16:37:27
|
Goeiedag mannen, mijn probleem van de alfabetische volgorde voor mijn MusicFinder-bestanden is opgelost door de Update van Yamaha Het enigste wat je moet doen is: de bestanden op een verse USB-stick zetten en opnieuw inladen Nog bedankt voor jullie moeite Gr Ad |
|
|
Wim ter Schiphorst
Average Member
231 berichten |
Geplaatst - 22/02/2018 : 22:03:13
|
Tot je dienst |
|
|
Snorrewim
Starting Member
1 bericht |
Geplaatst - 31/07/2019 : 13:12:10
|
Start Music Finder. Klik op de F-knop rechts "Sort by..." en alles staat weer alfabetisch!
WiKa |
Bewerkt door Snorrewim op 31/07/2019 13:14:24 |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 31/07/2019 : 14:53:30
|
Dag Wim, je bedoelt waarschijnlijk op Tyros ? De vraag gaat echter over Genos. By the way, welkom op op dit fantastisch forum.
VrGr eddy vanzee |
|
|
|
Onderwerp |
|