Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Wat is Wijsheid?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

BradgeMusicTube
New Member

28 berichten

Geplaatst - 21/02/2018 :  00:43:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik zit op dit moment een beetje met de handen in het haar.. Het zit namelijk zo:

Ik heb 3 maanden geleden van een kijker van mijn YouTube video's een Yamaha Tyros 1 gedoneerd gekregen, toetsen werkte niet, en hij heeft slijtageplekken..

Nou heb ik de toetsenstrip + board laten vervangen a 150 euro, en nu is het LCD scherm gaan lekken 3 weken geleden, dit zou ik ook kunnen laten repareren en dat gaat dan een kleine 110 euro kosten. Totaal kom ik dan op 260 euro, zou meevallen toch?

Maar...

Bij het ophalen van het instrument bij degene van wie ik hem kreeg was ik 20 euro benzinegeld kwijt.

Ik moest hem halen en brengen bij de reperateur, dit was ook totaal 70 euro benzine geld, kom ik al op 90 euro..

Als ik hem dus weer haal en breng is dat weer 70 euro dan kost het keyboard mij dus totaal al 400, en voor dat geld heb je ook een andere Tyros 1.

Goed, om het verhaal nu nog even wat ingewikkelder te maken, want het is laat, en ik denk dat ik wel op begrip van jullie kan rekenen :D

Casio heeft de MZ-X500 uitgebracht een klein jaar geleden, en om eerlijk te zijn vind ik dat dit keyboard heel erg dicht in de buurt komt bij de Tyros 1 qua geluidskwaliteit.

Zeker door de versatile tones (casio benaming voor megavoices) om nog maar de zwijgen over de sample mogelijkheden, de drawbars die ik echt een stuk prettiger vind en het touchscreen..

Nou is het zo (Ik stop zo met typen) Dat ik het keyboard puur hobbymatig gebruik, en niet weet wat wijsheid is..

Ik kan dus a: de Tyros laten repareren, wat mij in totaal even veel geld kost als een 2e hands Tyros 1, en dan is het afwachten wanneer er weer wat kapot gaat (Blijft 16 jaar oud, en heeft geen rustig leven geleid)

Of ik kan b: Een nieuwe Casio kopen, qua geluidskwaliteit doet het niet onder, mogelijkheden waar ik bij de Tyros alleen maar van kan dromen, zelfde polyfonie, alleen... Het is geen Tyros..

Dus, lang verhaal kort (nee echt..) Wat is wijsheid om te doen? Wat zouden jullie doen in mijn situatie ?

Alvast bedankt voor een eventuele reactie op dit achterlijk lange bericht om kwart voor 1 s'nachts.

Bewerkt door T-Rossie op 21/02/2018 18:09:47

omer
Average Member

177 berichten

Geplaatst - 21/02/2018 :  11:42:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Doe wat je denkt dat goed voor je is. Het belangrijkste is toch dat je jezelf goed voelt, wat ook andere beweren, ga ervoor. Omer
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 21/02/2018 :  11:48:19  Toon profiel  Reageer met citaat
één van m'n kameraden, een echte keyboardfreak,
hij heeft zeker een tiental kbd's in zijn collectie
gaande van kbd's van de jaren '70 tot de recente Tyros5, Korg PA4x, Nord,...
heeft enkele maandden geleden de duurste Casio gekocht.
Deze is ondertussen al terug verkocht, was toch niet wat hij aanvankelijk verwachtte.
VrGr
eddy vanzee
Ga naar bovenaan de pagina

BradgeMusicTube
New Member

28 berichten

Geplaatst - 21/02/2018 :  16:21:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik zit ook nog erg te twijfelen, want een Casio blijft een Casio, en een Tyros ja eh... heeft niet echt uitleg nodig :D Maar het verschil in prijs is behoorlijk groot vind ik, en die nieuwere Casio's sja, ze klinken heel behoorlijk vind ik zelf.

Reparatie aan de Tyros is het meest logische, maar wat ik gisternacht ook al typte, dan zit ik met brandstof erbij en andere reparatie al aan de prijs van een andere Tyros..
Ga naar bovenaan de pagina

BradgeMusicTube
New Member

28 berichten

Geplaatst - 27/02/2018 :  14:09:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Iemand anders nog een idee?
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1581 berichten

Geplaatst - 27/02/2018 :  15:24:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Stevig door sparen , of een baantje er bij zoeken .

Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000