Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Update genos
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

darry bell
Average Member

106 berichten

Geplaatst - 21/02/2018 :  10:42:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Wanneer komt die grote update voor de genos er aan ? Ik heb nu 1.10

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 21/02/2018 :  11:10:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Als het goed is, komt de update morgen de 22e.
Ga naar bovenaan de pagina

darry bell
Average Member

106 berichten

Geplaatst - 21/02/2018 :  11:53:50  Toon profiel  Reageer met citaat
en waar kan ik die dan vinden ?
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 21/02/2018 :  12:43:39  Toon profiel  Reageer met citaat
https://nl.yamaha.com/nl/products/musical_instruments/keyboards/arranger_workstations/genos/downloads.html#product-tabs
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2988 berichten

Geplaatst - 22/02/2018 :  08:25:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi

De versie 1.20 staat er nu op, alleen is het nog niet mogelijk hem te downloaden.
Ook de Expansion Manager en de Megaenhancer worden vernieuwd.
Zal dus niet lang meer duren
Hou het dus in de gaten.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

Bewerkt door theplayer op 22/02/2018 09:31:52
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 22/02/2018 :  11:08:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Update 1.20 is te downloaden!

Hieronder de vertaling van wat er is gebeurd:

-U kunt nu de volgende inhoud doorzoeken: Voice, Style, Song, Multi Pad en Playlist

- U kunt nu meerdere Audio Link Multi Pads tegelijk spelen. U kunt ook overschakelen naar het gedrag waarin slechts één Pad tegelijk kan worden afgespeeld, zoals in versie 1.10 of eerder. Deze instelling wordt gedaan vanuit het scherm dat wordt opgeroepen via MULTI PAD CONTROL [SELECT] -> [Menu].

-U kunt nu een audiostijlbestand rechtstreeks op de USB-stick selecteren en afspelen.

-U kunt nu audiostijlen bewerken met de Style Creator-functie.

-U kunt nu de drumkit van de map "Expansion" selecteren in het venster Drum Setup van Style Creator.

-U kunt nu het geluid opnemen van audiotypen en de audio-link Multi Pad-weergave met de functie Audio Multi Recording.

-U kunt nu selecteren of het afspelen van een Multi Pad stopt in de volgende gevallen, op het display Stijlinstelling:

· Wanneer het afspelen van de stijl is gestopt.

· Wanneer het einde-gedeelte van stijl wordt afgespeeld.

-U kunt nu kiezen of het afspelen van Style en Multi Pad stopt als het afspelen van de MIDI-song stopt, op het display Song Setting.

-U kunt nu het weergegeven lettertype selecteren op het display Lyriek, wanneer de songtekst van audiosongs wordt weergegeven.

- U kunt nu de Ensemble Voice-categorie selecteren, zelfs als u de display voor spraakselectie oproept via de display Voice Part Setup of Mixer.

-U kunt nu schakelen tussen "Menu 1" en "Menu 2" door op de knop [MENU] op het menuscherm te drukken.

-U kunt nu schakelen tussen de modi "Dual Player" en "Song List" door op [SONG] te drukken op het display Song Playback.

- De huidige afspeelpositie (bar / tel) van stijl of MIDI-song wordt nu weergegeven op het startscherm.

-De huidige afspeelpositie (bar) van de stijl wordt nu weergegeven op het display Style Creator.

-Een nieuwe LIVE CONTROL toewijsbare parameter is beschikbaar: "Keyboard Volume."

-De standaardinstellingen van LIVE CONTROL schuifregelaar type 1 zijn gewijzigd: het "Keyboard Volume" is toegewezen aan schuifregelaar 9.

- Er is een nieuwe "Regist Bank Edit" -weergave toegevoegd.

-De volgende vier functies zijn nieuw toewijsbaar aan de ASSIGNABLE-knoppen:

· Regist bankgegevens

· Regist Bank Edit

· Stijlinformatie

· Multi Pad-bewerking

Veranderingen: wanneer de volgende gegevenstypes met een bestandskoppeling naar een externe schijf worden geladen, zoekt dit instrument naar gerelateerde bestanden van alle aangesloten USB-flashstations, ongeacht welk schijfpad is opgegeven.

· Registratiegeheugen

· One Touch Setting

· Audio Link Multi Pad

Veranderingen: wanneer een Music Finder Record-bestand wordt geïmporteerd als een afspeellijst, worden de afspeellijstrecords uitgevoerd, gesorteerd in alfabetische volgorde.

Veranderingen: als de stem van een van de toetsenbordgedeelten is ingesteld, wordt Modulation Hold uitgeschakeld en worden de modulatie (+) en modulatie (-) parameters gereset.

Veranderingen: u kunt de Regist Bank Edit-display oproepen met de DIRECT ACCESS-functie.

Veranderingen: in bepaalde typen van de File Selection-display zijn enkele snelkoppelingen van gerelateerde functies toegevoegd die kunnen worden opgeroepen via het pictogram "Menu".

Veranderingen: wanneer de songtekst van een audiosong wordt weergegeven, blijft de songtekst van één rij vóór de huidige afspeelpositie behouden.

· Vóór update: alle songteksten vóór de afspeelpositie zouden verdwijnen.

· Na update: de teksten van één rij voor de afspeelpositie zullen niet verdwijnen als ze zich op dezelfde pagina bevinden.

Veranderingen: het gedrag van het instrument bij het sluiten van de songopname-display is gewijzigd.

Veranderingen: op het zoekscherm wordt de verstreken tijd vanaf de laatste keer dat de zoekindex is bijgewerkt getoond.

- De maximale grootte van één bestand is verhoogd tot maximaal 4 GB.

- Het maximale aantal "nieuwe" audio-opnamebestanden is uitgebreid naar 2.500.

- Het ontwerp van de volgende schermen is gewijzigd:

· Regist Bank-informatie weergeven

· Stijlinformatieweergave

- Probleem opgelost waarbij de Multi Pad-informatie niet werd opgeslagen in de OTS van een gebruikersstijl.

- Probleem opgelost waarbij de REGISTRATION MEMORY - knoppen en REGIST BANK [-] / [+] - knoppen niet goed zouden werken wanneer een bepaald display werd getoond.

- Een probleem opgelost waarbij sommige parameters niet werden opgeslagen / hersteld met de systeemback-upfunctie en de registratiegeheugenfunctie.

- Een probleem opgelost waarbij de registratiegeheugenbanknaam niet correct werd weergegeven op het startscherm, wanneer een bankbestand van de Tyros-reeks werd geladen.

- Probleem opgelost waarbij het instrument af en toe niet reageerde op bewerkingen, wanneer bepaalde Registration Memory Bank-bestanden van de Tyros-serie waren geladen.

- Een probleem opgelost waarin sommige playlistbestanden soms niet werden geladen toen een playlist-bestand werd geladen.

- Probleem opgelost waarbij sommige Preset Voice-mappen af #8203;#8203;en toe niet op de display Voice Selection werden weergegeven.

- Een probleem opgelost waarbij soms ruis optrad bij het veranderen van de "Organ Rotary Slow / Fast" parameter in sommige effecttypes.

- Probleem opgelost waarbij bepaalde parameters van een MIDI-song niet goed konden worden opgenomen bij opnieuw opnemen met het MIDI Multi Recording-display.

- Probleem opgelost waarbij de respons van het instrument vertraagde wanneer bepaalde Preset Wallpaper was geselecteerd.

- Probleem opgelost waarbij de gedetailleerde instellingen van sommige functies toewijsbaar aan de voetpedalen op het Toewijsbare display in sommige gevallen niet correct zouden worden getoond.

- Er is een probleem opgelost waarbij de instelling van het schakelen tussen de AUX Out en de Sub 3-4 op het Line Out-display niet correct zou worden hersteld.

- Probleem opgelost waarbij Auto Power Off zou worden uitgevoerd wanneer de functie Panel Lock was ingeschakeld.

- Een probleem opgelost waarbij de Factory Reset-functie op het Utility-display af en toe niet correct zou werken.

-Fixed een probleem waarbij sommige parameters niet goed werden opgeslagen in het "MIDI" Setup-bestand bij het opslaan van de gegevens op de Utility-display.

- Probleem opgelost waarbij sommige parameters niet correct waren opgeslagen in het MIDI Setting-bestand bij het opslaan van de data op het MIDI-display.

- Probleem opgelost waarbij sommige toewijsbare functies op het display van de externe MIDI-controller niet goed zouden werken.

- Een probleem opgelost waarbij de draadloze LAN-verbinding niet tot stand kon worden gebracht in de infrastructuurmodus, wanneer het wachtwoord enkele speciale tekens bevatte.

- Een probleem opgelost waarbij de verlichting van de knoppen af #8203;#8203;en toe niet goed werkte.

- Een probleem opgelost waarbij sommige schermen af #8203;#8203;en toe niet correct werden getoond.

- andere problemen.

Genos, Legend Live, MSP7's, SW10, Cubase Pro 9

Bewerkt door T-Rossie op 22/02/2018 11:53:10
Ga naar bovenaan de pagina

darry bell
Average Member

106 berichten

Geplaatst - 22/02/2018 :  11:48:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Juist 1.20 gedownload ,afwachten nu of hij nog vast loopt
Ga naar bovenaan de pagina

Patieyo
New Member

34 berichten

Geplaatst - 22/02/2018 :  16:32:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste keyboardvrienden,

Dit is de eerste keer dat ik iets ga updaten, en ik wil niet dat ik iets verkeerd ga doen.
Wil iemand mij vertellen hoe ik te werk moet gaan om de 1.20 te downloaden.
Moet ik ook mijn stick die ik bevestigd heb onderaan de Genos met opgeslagen bestanden verwijderen als ik de update ga doen ?

Groetjes Patrick

verpoest patrick
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2988 berichten

Geplaatst - 22/02/2018 :  17:47:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi Patrick,

Volg gewoon de link van T-rossi om de file te downloaden.
Kijk dan even op http://home.hccnet.nl/f.lijflander/genos/index.html
Daar staat bij Genos updaten precies hoe je te werk moet gaan.
Groetjes,





Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1385 berichten

Geplaatst - 22/02/2018 :  19:55:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Na update 1.20 nog geen toegang tot User styles alleen preset styles in Song Record > Multi Record > Step Edit > Target > Chord

Wat heb ik aan deze update als ik nog steeds niet kan wat ik bij de hele Tyros serie wel kon

Groeten, Wim
Ga naar bovenaan de pagina

Wim ter Schiphorst
Average Member

230 berichten

Geplaatst - 22/02/2018 :  22:54:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Voor wie helemaal compleet wil zijn kan de engelse of duitse versies
1.20. van het handboek,Reference (naslaggids) en datalist downloaden.
Deze staan niet op de hollandse site.

Genos Downloadseite ---> https://de.yamaha.com/de/products/mu...l#product-tabs
Ga naar bovenaan de pagina

darry bell
Average Member

106 berichten

Geplaatst - 23/02/2018 :  15:55:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Heb nu de 1.20 op mijn genos nu afwachten wat het zegd
Ga naar bovenaan de pagina

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 23/02/2018 :  18:00:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Aan Wim,
Wim ik heb je een prive bericht gestuurd hoe ik de preset style issue om zijl.
Lukt het jou ook op deze manier?

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1385 berichten

Geplaatst - 23/02/2018 :  19:23:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Nee het werkt niet bij mij.

Ik heb ook al honderden songs gemaakt en kan deze nu niet upgraden.

Groeten, Wim
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1583 berichten

Geplaatst - 23/02/2018 :  20:08:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Wim,
Heb je al je User Styles en Songs in de User Sectie op het interne geheugen gezet ? (per soort gegroepeerd) , dan zou je zonder problemen al je stylen moeten kunnen gebruiken .
Via de Pc kan je dit ook heel makkelijk organiseren met het programma Music soft Downloader van Yamaha , kan je ook eenvoudig de namen veranderen en je hele interne plus je usb geheugensticks beheren .

Gr, Arno

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1385 berichten

Geplaatst - 23/02/2018 :  20:25:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb geen probleem met het plaatsten van user Styles in de user omgeving.
Ik heb geen toegang in step record chord tot user.
Deze is grijs geblokkeerd.


Groeten, Wim
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000