Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Problemen GENOS
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

guy van aarsen
New Member

24 berichten

Geplaatst - 15/03/2018 :  12:20:39  Toon profiel  Reageer met citaat
heb hier vorige maand een post geplaatst over het vastlopen van de genos met cdg+mp3 files (ALTIJD NA 8 SECONDEN dus geen toeval maar een genos fout).Vind deze post niet meer terug! worden zulke post verwijderd als het een negative ervaring is met de genos?
want kan toch niet zijn dat we dan al wat de genos fout doet of niet werkt dat we dan maar gaan zeggen gebruik dit dan niet dan is er geen probleem!!!.
We spreken hier toch over een workstation van 4669€ dus mogen we toch wel wat verwachten en meer doen dan piano spelen. Oplossingen van Yamaha?
En zoals ik al vermeld heb ... als ik mijn genos aanzet en totaal geen USB apparaat of dergelijk gebruik en enkel piano speel doet hij het bij mij ook feilloos. Maar moet ik dan 4669€ besteden?
Mvg Ontgoochelde Genos Gebruiker

guy van aarsen

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 15/03/2018 :  13:00:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Guy,
Die post is er nog gewoon en door jou gedaan op 25 februari met als onderwerp 'Vastlopen Genos'
Er worden hier absoluut geen posts verwijderd, tenzij er onfatsoenlijk wordt geschreven of het over prijsinformatie / vergelijkingen gaat.

Het is inderdaad vaak een USB stick die problemen brengt. Heb je een stick welke op de 'compatibele' lijst van Yamaha staat?
Zelf begrijp ik niet zo goed waarom iemand persé met USB sticks wil werken.... de SSD is enorm groot
Ga naar bovenaan de pagina

guy van aarsen
New Member

24 berichten

Geplaatst - 15/03/2018 :  21:14:01  Toon profiel  Reageer met citaat
bedankt voor de reactie, maar ssd "enorm groot" is te betwisten...
Yamaha bied namelijk de mogelijkheid om cdg+mp3 karaoke op het toestel te gebruiken, en dat is ook de reden waarom ik mijn tyros 5 en roland Vima JM8 ingeruild heb voor een genos. nu als je karaoke gaat doen met de genos is de 58gig al snel te klein want ik doe dit al 25 jaar en heb al meer dan 100gig nodig enkel voor de karaoke.
inderdaad als je enkel wat midi's en styles gaat gebruiken dan is de ssd groot genoeg. maar de genos zou zo veel meer kunnen als het zou werken natuurlijk wat nu niet het geval is. Mvg Guy

guy van aarsen
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 15/03/2018 :  22:31:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Een pracht apparaat als Genos inzetten als Karaoke-machine? Onbegrijpelijk

Dat soort kastjes kun je ook kopen beneden 500 euro en dan mag je aan jezelf gaan twijfelen als je een Genos koopt om alleen MP3's af te spelen.

Overigens kun je ongeveer 10.000 MP3 bestanden kwijt op 60 Gig ..... ja dat is wel wat weinig

edit: Begrijp ik nou goed dat je karaoke afspeelt vanaf een USB stick? .... dan is het begrijpelijk dat je na ca. 10 seconden een vastloper krijgt. Tip: Zet het bestand eens op SSD (in de map SONG) en probeer het dan nog eens.

Bewerkt door T-Rossie op 15/03/2018 22:54:48
Ga naar bovenaan de pagina

Wim ter Schiphorst
Average Member

230 berichten

Geplaatst - 15/03/2018 :  22:57:32  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie


Zelf begrijp ik niet zo goed waarom iemand persé met USB sticks wil werken..



Ik vind dit zelf wat flexibeler.O.a Backup, meenemen naar andere Genos spelers. Packs overzetten, uploaden nieuwe updates.
Ga naar bovenaan de pagina

guy van aarsen
New Member

24 berichten

Geplaatst - 16/03/2018 :  08:48:52  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo T-rossie
heb de cdg+mp3 karaoke's op de ssd gezet (dit al de eerste dag dat ik de genos hed), dus totaal geen usb in de genos, en toch loopt deze vast na 8 seconden.
en inzetten als karaoke natuurlijk wel, daar maakt yamaha toch de mogelijkheid door dit toe te voegen, het is een worksdtation en moet dan ook alles kunnen wat er in de gebruikshandleiding staat.
roland en korg hebben dit al 20jaar en werkt zonder probleem.... maar ik wilde één toestel waar ik alles mee kan en heb dit duidelijk aan de verkopers van yamaha gezegd en heb hier verschillende mail die dit bevestigen.
anders had ik gewoon mijn tyros 5 gehouden dan had ik tenminste nor een simpele score pagina die het perfect deed sinds de tyros 1, wat niet het geval is met de genos en de P.A.T. functie die er ook al niet op staat,
en de song marker punten die verborgen zitten in een menu i.p.v. op het toestel zodat ze niet live te gebruiken zijn tijden spelen met score pagina en zo kan ik nog wel even doorgaan.
mag toch wel wat meer verwachten van de genos dan van een tyros of niet? heb tenslotte ****€ opgelegd voor een toestel met 5 pagina bugs en vastlopers en ben niet de enige. of mag er alleen mmaar positiefs geschreven worden over de genos, wat niet de waarheid is.
Had het ook veel liever anders gezien.
begint al met een lijst met "compatibele usb sticks"? waar slaat dit op in deze tijd? is USB2 (en nu zelfs usb3) geen standaard? kom op zeg....

Mvg Guy

guy van aarsen

Bewerkt door T-Rossie op 16/03/2018 09:57:25
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 16/03/2018 :  09:35:47  Toon profiel  Reageer met citaat
@Wim: Ja natuurlijk wel voor de toepassingen die je noemt, maar niet als 'hoofd-opslag' om de SSD te sparen.

@Guy: Ik zal 's zoeken of ik nog ergens een paar Karaoke nummers heb en het dan even proberen op mijn Genos.

edit: Ik heb een 20-tal SUNFLY karaoke's afgespeeld op Genos vanaf zowel USB1 als vanaf SSD..... geen centje pijn . Guy heb je wel de laatste udate V1.20 geinstalleerd?.
Zou het aan jouw files kunnen liggen? Bij SUNFLY zijn de eerste 10 seconden voor een intro-plaatje zonder geluid. Ik zou me voor kunnen stellen dat er bestanden zijn waar bijvoorbeeld de sample-rate verandert na het intro-scherm.... mogelijk dat er dan een 'hanger' optreedt? Ik wil dat best uitzoeken als je mij even een nummer toestuurt.

Bewerkt door T-Rossie op 16/03/2018 10:02:23
Ga naar bovenaan de pagina

Toch nog Tyros
Average Member

478 berichten

Geplaatst - 16/03/2018 :  19:55:50  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie

Een pracht apparaat als Genos inzetten als Karaoke-machine? Onbegrijpelijk

Dat soort kastjes kun je ook kopen beneden 500 euro en dan mag je aan jezelf gaan twijfelen als je een Genos koopt om alleen MP3's af te spelen.

Overigens kun je ongeveer 10.000 MP3 bestanden kwijt op 60 Gig ..... ja dat is wel wat weinig

edit: Begrijp ik nou goed dat je karaoke afspeelt vanaf een USB stick? .... dan is het begrijpelijk dat je na ca. 10 seconden een vastloper krijgt. Tip: Zet het bestand eens op SSD (in de map SONG) en probeer het dan nog eens.


Zo Roel dus jij mag wel prijzen vermelden?
Onbegrijpelijk

Groetjes John
Tyros 4 xxl

Bewerkt door theplayer op 16/03/2018 20:06:29
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2986 berichten

Geplaatst - 16/03/2018 :  20:10:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo John,

Ik kan niet ontdekken dat Roel ergens prijzen noemt.
Het gaat hier alleen om een prijsindicatie om aan te geven dat een karaoke Player veel goedkoper is.
Beetje flauwe opmerking vind ik.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

guy van aarsen
New Member

24 berichten

Geplaatst - 16/03/2018 :  20:50:08  Toon profiel  Reageer met citaat
bedankt Roel
heb het probleem enkel wanneer ik de genos aansluit op de I-tec usb to vga of hdmi en lurics kies.
de genos zonder scherm en I-Tec usb2hdtrio, zelfs met een Emtec usb3 van 128gig doet het prima.
maar moet de lyrics bij de mensen krijgen via een tv, beamer of monitor zoals dat standaart op de tyros ging, en dat wil niet werken.
gewoon de I-tec aansluiten is al voldoende om de score om dan zelf te spelen en de midifile als partituur te gebruiken
dan blokeerd de score, en de faders en scherm van de genos te vertragen.
mijn muziek winkel heeft ook al speciale cdg+mp3 files gestuurd maar allemaal hetzelfde resultaat.
dus ben radeloos en hopelijk komt er snel een oplossing.
bedankt om mee te denken in elk geval.
mvg Guy

guy van aarsen
Ga naar bovenaan de pagina

guy van aarsen
New Member

24 berichten

Geplaatst - 16/03/2018 :  20:56:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Roel Hoe kan ik u een cdg+mp3 doorsturen?
maar ben zeker dat het met die van u ook hetzelfde resultaat geeft.
heb nog colega musikanten die een andere usb to hdmi hebben en bij hen hetzelfde resultaat.
Mvg Guy

guy van aarsen
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 16/03/2018 :  23:32:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Oooh .... het wordt mij wat duidelijker. Dat de USB2VGA omzetters voor een flinke delay (vertraging) zorgen was ik al achter gekomen.

Bijvoorbeeld de drawbars lopen enkele seconden vertraagd na een aantal schuifbewegingen en het 'balletje' boven de scores houdt het ook niet bij.

Ik ga maandag aan het uitproberen door bijvoorbeeld andere USB poorten te nemen. Als het problemen gaat geven een uitgebreid verslag naar Yamaha Support.
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1613 berichten

Geplaatst - 18/03/2018 :  12:58:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Desondanks dat ik geen Genos heb, lijkt het wel of dit keyboard
weinig uitvoerig is getest voordat het de fabriek verliet.

Ik hoop voor de Genos bezitters de diverse problemen toch wel snel opgelost gaan worden.

Dat mag je toch als koper zeker wel eisen, voor de prijs die je er voor neer moet tellen.

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61
PA: 2 x LD-Systems Maui 5

Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros
Ga naar bovenaan de pagina

Theo T3
Junior Member

97 berichten

Geplaatst - 18/03/2018 :  19:18:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hopend op een goeie update en dat al deze problemen opgelost zijn!
T was naar mijn ervaring bij de Tyros5 niet anders maar na de juiste updates liep t ding gesmeerd !
Maar idd als dingen niet lekker lopen als je ze vaak gebruikt is niet fijn

Mvg Theo

Yamaha Genos
Ga naar bovenaan de pagina

guy van aarsen
New Member

24 berichten

Geplaatst - 11/04/2018 :  12:18:52  Toon profiel  Reageer met citaat
MET VEEL GOEDE HOOP UPDATE 1.30 GEINSTALEERD....
hopelijk VGA probleem opgelost!!!!
mg][/img][img][/imgmaar heeft niet mogen helpen,
nog steeds vastlopen mp3+cdg bij keuze lyrics
score volgt nog steeds niet op 2de scherm,
touch scherm reageert soms niet, vertraging op sliders......

https://youtu.be/tbPmeo9I6aw
https://youtu.be/1h-SC0WYNww



guy van aarsen

Bewerkt door guy van aarsen op 11/04/2018 12:38:03
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 11/04/2018 :  13:29:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Inderdad jammer Guy, het was overigens ook niet vermeld dat daaraan gewerkt is.
Yamaha beschouwt de USB2VGA als een 'niet gedocumenteerde feature' en daarmee melden ze eigenlijk dat het meer een nice to have is zonder garantie op de werking.
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000