Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Keyboard-Software LAP styles op Genos
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

veneman
New Member

22 berichten

Geplaatst - 20/03/2018 :  16:37:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb een aantal LAP styles van Keyboard-software. Op de Tyros 5 werkten deze goed. Uiteraard geinstalleerd met YEM.
Nu op de Genos geprobeerd te installeren. Een paar styles waarvan met de UVI file en eentje ppf bestand in YEM geimporteerd en overgezet naar de Genos. De Multi-pad's die deze geluiden gebruiken blijven stom. De geluiden zelf zijn wel beschikbaar als je deze kiest in Expansion en een toets b.v. C3 indrukt. Er is dus mogelijk een mismatch ontstaan tussen de midi MSB-LSB nummers in YEM tussen Multipad midi en Genos.

Wie heeft ervaring met overzetten LAP style voices op de Genos?

Groeten JaapV

Wim ter Schiphorst
Average Member

230 berichten

Geplaatst - 20/03/2018 :  17:56:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik zou zeggen neem contact op met de firma Scharrenberg van Keyboardsoftware. Hebben vast een oplossing. Of misschien in overleg een update. Als je ze daar gekocht hebt?
Ga naar bovenaan de pagina

veneman
New Member

22 berichten

Geplaatst - 20/03/2018 :  22:00:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,
Jazeker ik heb de styles gekocht en inmiddels ook contact met de fa. Scharrenberg

Het blijkt dat Expansion Manager elk Pack dat wordt geïmporteerd automatisch beginnend met LSB=000 een oplopend volgnummer in LSB toekent. Het hangt dus van de volgorde van importeren af welk LSB nummer een pack, maar dus ook een of enkele voices krijgen.

Ik heb nu voor elk van de styles de bijbehorend LAP voice bestanden apart (Create new Pack) geïmporteerd
en daarna in YEM het LSB nummer aangepast volgens informatie van Scharrenberg

Ik heb een paar styles nu correct met de juiste LAP voices, maar nog ook enkele niet.
Hiervoor moet ik in de PAD en midifile controleren welke LSB een Voice bestand heeft
en zo nodig nog aanpassen.

Ik ben wel benieuwd wat de ervaring van andere Genos bezitters is met installatie van de LAP styles/voices.

Met vriendelijke groet, JaapV



Groeten JaapV
Ga naar bovenaan de pagina

veneman
New Member

22 berichten

Geplaatst - 21/03/2018 :  09:37:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Verder gezocht.
Na analyse van enkele oudere en een recente LAP style blijkt dat de oudere styles/PAD's de LAP Voice MSB=000 had. Dit aangepast in YEM. Voor de recente gekochte T5 style/PAD moest de LAP Voice op MSB=039 ingesteld worden. Nu werken ze goed.

Groeten JaapV

Bewerkt door veneman op 21/03/2018 09:38:09
Ga naar bovenaan de pagina

guy van aarsen
New Member

24 berichten

Geplaatst - 21/03/2018 :  13:55:46  Toon profiel  Reageer met citaat
super nog niet aan gedacht.... heb er enkele jaren geleden ook 2 gekocht voor de tyros 4
dus ook eens proberen op mijn genos.
bedankt
Mvg Guy

guy van aarsen
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000