Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Eigen screenprotector maken voor Genos
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 20/03/2018 :  20:12:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Omdat ik me na een aantal keren spelen nogal ergerde aan de vingerafdrukken op het scherm, ben ik creatief op zoek gegaan naar een oplossing om het scherm te beschermen en minder last te hebben van vingerafdrukken. Persoonlijk ben ik er namelijk altijd wel bang voor dat wanneer je het scherm niet schoon houdt, de vlekken het scherm (lees: het plastic van de drukgevoelige laag) wel eens ongewenst aan kan tasten.

Zoals de meeste gebruikers wel gemerkt hebben zit er op het scherm een soort van losse laag op. Ik zou hierop dan ook geen screenprotector willen gebruiken dat een heel licht klevend effect heeft (bubbels, of juist problemen bij verwijderen van de screenprotector).

Ik kwam vandaag op het volgende idee; namelijk een op maat gesneden stuk uit een A4 ringband insteekmapje. Voordelen:
- het kost (bijna) niets
- het materiaal is niet stug
- laat goed licht (en dus het beeld) door
- heeft een lichte, matte structuur waarop weinig vingerafdrukken zichtbaar zijn
- plakt niet, dus laat geen luchtbellen zien
- makkelijk even te verwijderen om schoon te maken of te vervangen

Na het zeer nauwkeurig op maat snijden (afmetingen 202mm x 118mm), is het velletje zeer eenvoudig op het Genos scherm te leggen. Maak hiervoor wel eerst het scherm (voor de laatste keer ) goed schoon. Er is een kleine marge aan de rand van het scherm onder de harde kunststof behuizing , zodat het mooi wegvalt en geen open randen laat zien.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros trainingsmogelijkheden: http://www.robbiedoes.nl
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Bewerkt door robbiedoes op 20/03/2018 22:03:56

Ronny
Average Member

375 berichten

Geplaatst - 21/03/2018 :  06:24:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Heel goed gevonden Robbiedoes.
Ik maak er ook eentje.
Muzikale groeten,
Ronny

Bewerkt door Ronny op 21/03/2018 06:27:09
Ga naar bovenaan de pagina

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 21/03/2018 :  13:38:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Goed idee Robbiedoes.
Heb meteen mijn vrouw aan het werk gezet.

Rene

Ik heb 'm.......de Genos

KRK VXT 8, KRK sub 10,
Presonus 16.4.2 AI digitale mixer.

Geert005
New Member

48 berichten

Geplaatst - 21/03/2018 :  13:53:17  Toon profiel  Reageer met citaat
SUPER!Heb ik intussen ook gedaan! Dank U wel voor de info!

Aaad
Average Member

102 berichten

Geplaatst - 21/03/2018 :  18:13:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Het werkt misschien ook met glaspack, is ook veel dunner en doorzichtiger en makkelijker te vervangen.

Aad

Aaad
Average Member

102 berichten

Geplaatst - 21/03/2018 :  18:17:01  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aaad

Het werkt misschien ook met glaspack, is ook veel dunner en doorzichtiger en makkelijker te vervangen.

Aad

Bedoel dus Gladpack.
Vervelend dat hier geen edit mogelijkheid is

Aad

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 21/03/2018 :  18:33:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat is er wel Aad. Druk op het potloodje en je kan je berichtje editen.

Rene

Ik heb 'm.......de Genos

KRK VXT 8, KRK sub 10,
Presonus 16.4.2 AI digitale mixer.

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 21/03/2018 :  19:04:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Gladpack lijkt mij geen succes. Zal teveel plakken en moeilijk netjes op maat te snijden zijn. Omdat het “plakt”, verwacht ik ook dat het allerlei luchtbelletjes zal opleveren. Omdat gladpack glad is, zul je hier ook veel vingerafdrukken op zien.

Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros trainingsmogelijkheden: http://www.robbiedoes.nl

vlbrgt
Senior Member

611 berichten

Geplaatst - 21/03/2018 :  19:33:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Werkt perfect. Bedankt Robbiedoes voor de geniale tip.
Heb toevaliig extra transparente mapjes liggen die ik gebruik voor mijn postzegelverzameling. Deze geven een perfect resultaat.

Tip voor het versnijden : als je de beschikking hebt over een printer en een tekenprogramma (bvb MS office Visio) maak je een tekening van een rechthoek met de juiste afmetingen.
Dit print je af op een A4 blad en dit blad steek je in de map.
Je kan nu perfect het benodigde deel uitsnijden met een lat en een cutter.

Mvg
Etienne

Life is like a piano.
The white keys represent happiness, and the black show sadness.
But as you go through life's journey, remember that the black keys also create music.

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 21/03/2018 :  19:49:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Goed idee Robert!

Pas inderdaad op met plakkende folie. De bovenste laag van het display IS namelijk al een folie en als je daarop een zelfklevende laag plakt loop je het risico dat deze laag wordt losgetrokken van het display. Dit zal permanente schade aanrichten en maakt dat het touchscreen niet (goed) meer werkt. (Schade loopt snel in de honderden euro's)

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 22/03/2018 :  14:48:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Dankjewel Robert en Etienne voor jullie
goede tip.
VrGr
eddy vanzee

stijn
Average Member

251 berichten

Geplaatst - 22/03/2018 :  20:30:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank je wel Robbie,

Goed idee!
In plaats van een insteekmapje heb ik een 'transparant' voor inkjet printers gebruikt.
De transparant is glashelder en wat steviger dan een mapje wat het allemaal wat gemakkelijker maakt om te hanteren en op maat te snijden.
Er zitten ook geen rimpels in er blijven geen vingerafdrukken achter.

Je ziet het bijna niet liggen op de display en de touch screen werkt gewoon perfect.

Stijn

Genos not yet 1956
Junior Member

64 berichten

Geplaatst - 04/12/2018 :  17:52:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Gda allen, ik heb de schermfolie ook reeds als mal gemaakt ik kom er echter achter dat bij de door Robbiedoes opgegeven maatvoering "ruimte" overblijft. Kunnen de andere gebruikers mij misschien vertellen welke maatvoering zij hebben gebruikt of doe ik iets fout bij het plaatsen op de display en is het inderdaad de bedoeling dat er enigszins ruimte over blijft. Met andere woorden moet het erop liggen of toch onder de rand?

Groet Sjimmie

vlbrgt
Senior Member

611 berichten

Geplaatst - 04/12/2018 :  18:07:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Heb de maat gebruikt die robbiedoes vermeld (202 x 118 mm), en dit werkt perfect voor mij.
De folie steekt inderdaad onder de randen.
Heb ook gebruik gemaakt ven een transparent voor inktjet printers, net als Stijn.
De ruwe kant naar boven en de gladde kant op het scherm en dit werkt perfect. Is ook iets steviger dan een insteekmapje.

Mvg
Etienne

Bewerkt door vlbrgt op 04/12/2018 18:08:15
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000