Auteur |
Onderwerp |
|
elsenwil
New Member
46 berichten |
Geplaatst - 23/03/2018 : 18:42:25
|
Beste collega Genos liefhebbers, Helaas kan ik in de handleiding niet terugvinden welke microfoon impedantie is toegestaan of welke range zonder probleem kan worden aangesloten. Weet iemand hier het antwoord op?
alvast hartelijk dank
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 23/03/2018 : 19:04:37
|
De XLR aansluiting wordt veelal toegepast bij microfoons met een lage impedantie en dat is < 600 Ohm.
Kwaliteits microfoons zijn meestal "low-impedance" (denk aan Shure, AKG, Sennheiser of Neumann) |
|
|
elsenwil
New Member
46 berichten |
Geplaatst - 23/03/2018 : 19:50:31
|
dank voor de reactie. zie dat er diverse microfoons te krijgen zijn in diverse impedanties en prijsklassen. voor thuis gebruik welk model zou u dan adviseren?
|
|
|
ton Wouters
Junior Member
84 berichten |
Geplaatst - 23/03/2018 : 20:13:31
|
Je kan het beste een dynamische mic. nemen BV. Shure SM58 of Sennheiser of wat dan ook. De impedantie is van dit soort Mic. ongeveer allemaal hetzelfde, maar ze werken allemaal goed op de Genos of een ander keyboard. Zelf geef ik de voorkeur aan de Shure SM 87 beta a, maar dan moet je wel de fantoom voeding even aanzetten. Dit moet omdat het een condensator Mic. is. Deze Mic. heeft de voordelen van een dynamische Mic. en ook de voordelen van een condensator Mic. |
|
|
elsenwil
New Member
46 berichten |
Geplaatst - 26/03/2018 : 17:11:33
|
Zal dan denk ik kiezen voor de Shure SM58. Mocht iemand zijn microfoon instelling willen delen behorend bij de SM58, dan zou dit welkom zijn.
bedankt voor alle hulp en veel speel plezier met de Genos. |
|
|
ton Wouters
Junior Member
84 berichten |
Geplaatst - 27/03/2018 : 07:46:53
|
De instelling van een Mic ligt hoofdzakelijk aan de stem ( vrouw of man ) ,maar ook het karakter van de stem. De ruimte is ook van belang ivm feedback, maar dit corrigeer je de master EQ. Het is moeilijk uit te leggen hoe je een Mic moet instellen op papier, maar wat een goede tip is dat je moet oppassen rond de 400 hz. Rond deze frequentie maakt het snel neuzig en wat dof. Ik weet niet of de Genos een auto toonregeling heeft zoals mijn Korg pa4x, voor niet ervaren muzikanten die niet weten hoe je een MIC. instelt, is dit erg handig. Maar handmatig op het gehoor is toch veel mooier en beter. Trouwens de SM 58 is een goede MIC. en wordt nog steeds veel gebruik in de PRO. wereld. Probeer ook eens de SM 58 beta, deze iets helderder. |
Bewerkt door ton Wouters op 27/03/2018 07:47:41 |
|
|
|
Onderwerp |
|