Auteur |
Onderwerp |
|
guy van aarsen
New Member
24 berichten |
Geplaatst - 02/04/2018 : 15:03:29
|
Als trouwe tyros 1 + 2 + 3 + 4 + 5 gebruiker was ik bij de snelle die de genos besteld heeft in november 2017 en geleverd eind januari. Nu 2 maanden verder is de prijs zodanig gezakt (800€) dat ik mij wel opgelicht voel!. Is dit normaal?, heb ik het dan mis?. Is bij mijn weten nog niet eerder gebeurd met geen enkele tyros waar de prijs na 3 jaar nog steeds in de buurt lag van de lancering prijs, maar dat na langere tijd enkele extra's kreeg, geheugen, sound packs e.d.
guy van aarsen |
|
Aaad
Average Member
102 berichten |
Geplaatst - 02/04/2018 : 18:43:32
|
Ja hoor gebeurt wel vaker. Ik heb het bij het uitkomen van de Genos al gezegd, even geduld hebben.
Aad
|
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 10/04/2018 : 17:52:42
|
Inderdaad ik zie op verscheidene webwinkels dat de prijs op zo korte tijd dik 800 euro gezakt is. Zoiets zou je verwachten op een einde reeks, en dan nog, zou het aanbieden van opties toch eleganter zijn t.o.v. de vorige kopers. Toch nog niet meegemaakt met de Tyrosreeks, wel andersom > duurder NA de lancering. Ik kan Guy alleen maar bijtreden, dit voelt niet lekker, voel mij bekocht. Zou Genos zo slecht verkopen ? Voor alle duidelijkheid: de dealers treft geen blaam, zij moeten ook maar de prijszetting van Yamaha volgen. Alweer een les voor de toekomst: ik koop nooit nog een Yamaha bij de lancering. VrGr eddy vanzee
|
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 10/04/2018 : 20:04:54
|
Niemand is verplicht om snel iets te kopen als het net op de markt is Als je een auto koopt weet je ook dat hij na een half jaar een kwart in waarde is gedaald . Toevallig is wel dat er op het Psr forum werd geklaagd dat de prijs van de Genos weer was gestegen de laatste weken , was meer vraag dan aanbod :-)
Dat noemt men "marktwerking" , welkom in 2018
Soneg
Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors |
|
|
ton Wouters
Junior Member
84 berichten |
Geplaatst - 10/04/2018 : 20:31:34
|
Soneg, Een auto vergelijken die een half jaar is gaat niet op , dan is hij gebruikt, en voor een nieuwe betaal je gewoon het zelfde. Het gebeurd meestal dat bij een keyboard of synth of welk instrument dan ook, na een tijdje de prijs iets zakt, maar bij de Genos wel erg veel. Als je kijkt op sites in het buitenland, dan zie je dat de prijs met € 1000,- a € 1300,- is gezakt, tegenover de startprijs van € 4900,-. Je zou zeggen er komt een verbeterde versie van de Genos, anders begrijp ik niet waarom Yamaha dit doet. |
Bewerkt door ton Wouters op 10/04/2018 20:31:59 |
|
|
Aaad
Average Member
102 berichten |
Geplaatst - 10/04/2018 : 23:07:41
|
Ik denk een proefballonnetje van Yamaha. Kijken of een lagere prijs de omzet opjaagt. Daarna weer terug als het blijkt aan te slaan. Ik heb de prijs gevolgd bij een bekende nederlands bedrijf en inderdaad was de prijs even zeven honderd euro lager om daarna bijna weer de oude prijs te doen.
Aad |
Bewerkt door Aaad op 10/04/2018 23:08:22 |
|
|
|
Onderwerp |
|