Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Wireless Genos
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Geert005
New Member

45 berichten

Geplaatst - 15/04/2018 :  18:43:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mensen, de Genos net als de Tyros(sen) heeft een wireless. Ik heb deze NOOIT/nog NIET gebruikt! Heb geen idee wat ik er mee moet. Graag jullie ongezouten mening hieromtrent.

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 15/04/2018 :  19:13:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Geert005

de Wifi verbinding maakt het mogelijk de tijd te ontvangen zodat als je bestanden opslaat ze de juiste tijdnotatie hebben.
Verder gebruiken we de wifi verbinding met apps zoals songbook+ of wireless midi of i.c.m. de Ipad waarvoor nog meer midi apps beschikbaar.

Tip om zeersnel aan antwoorden te komen op forums!
Als je voor jou vraag de zoekfunctie gebruikt vind je veel informatie. Deze vraag bijvoorbeeld is al vele male beantwoord. Het antwoord vind je met de zoekfunctie heel snel. OOk in de referentie handleidig vind je een schat aan informatie.



Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 15/04/2018 :  23:48:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Wifi op de Genos werkt erg fijn met de I-Pad en de Yamaha Apps

Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

Jodecra
Junior Member

64 berichten

Geplaatst - 19/04/2018 :  19:24:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste soneq,

over welke concrete yamaha Apps heb je het dan?

Ga naar bovenaan de pagina

octaaf
Junior Member

56 berichten

Geplaatst - 19/04/2018 :  19:58:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Je kunt ook de musicpacks via WiFi, op je Genos zetten
Hoeft dus niet eerst op een usb stick gezet te worden.
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 19/04/2018 :  23:41:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jodecra

Beste soneq,
over welke concrete yamaha Apps heb je het dan?



Yamaha Fader ap werkt leuk , is meer een gadget dan functioneel . je kan met de faders nu ook dezelfde functies aansturen
Yamaha Audio recorder ,real time opnemen op de meest snelle manier die er bestaat , ook de audio inputs en alles wordt opgenomen en is met deze app aan te sturen , bestanden worden gelijk in "soundcloud" op je eigen account gesaved.
Chord Tracker , dit is wel een van de leukste apps voor Yamaha .
Hiermee maakt hij van Mp3 bestanden een akkoorden track die je dan met stijlen kan combineren tot een midi bestand .
Vis Performer , een app waarmee je leuke visuals krijgt op je scherm die veranderen op ritme van je muziek ( Gadget)
Ook de Mobile Seq app kan de Genos via Wifi aansturen , alsook de Synth&DrPad apps , erg complex , maar erg leuk om op afstand op je Genoste "pingelen"
en tot slot kan je met de Musicsoft app je ( is ook een windows versie van )interne geheugen van de Genos beheren .
Wat ik wel erg jammer vind is dat er geen app is waarmee je je geluiden kan bewerken ,op de Mox, motif & Montage werken deze apps prachtig mooi ( ik heb de Mox gehad) , en ook dat de audio interface van de apple gelijk werkt op de soundcard van het keyboard ( techniek is beschikbaar, maar helaas )

Gr,
Soneg


Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

Geert005
New Member

45 berichten

Geplaatst - 20/04/2018 :  11:32:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Hmm wel goed uitgelegd Soneg maar ik denk dat ik die wireless dan toch zo zal laten, net zoals ik heb gedaan met m'n Tyrossen. Misschien bestaan er filmpje op Youtube om mij toch nog meer iets te verduidelijken. Zie er precies niet helemaal het nut van in. Toch dank om de uitleg.

Bewerkt door Geert005 op 20/04/2018 11:33:29
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000