Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Aanslaggevoeligheid probleempje
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Ronny
Average Member

365 berichten

Geplaatst - 21/04/2018 :  18:14:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mede muzikanten,

Ik heb in een registratie een probleempje dat de aanslaggevoeligheid niet werkt ondanks dat de initial touch ingesteld is zoals op alle andere registraties. Als ik dit toch probeer te veranderen blijft de genos (enkel in deze registratie)toch niet aanslaggevoelig en gaan alle geselecteerde voices direct op max vol??

Het is zowel op richt 1, 2 en 3 en het is met de preset voices .
Zie ik iets over het hoofd?

Mvg,
Ronny

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 21/04/2018 :  18:28:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Dit type instelling kan niet opgeslagen worden in een Registratie. Het geldt voor het totale keyboard. Zou het kunnen liggen aan de gekozen voice? (Zie alinea beginnend met 'sommige voices...' uit de naslaggids op pagina 33)


Initial Touch

Instellingen die betrekking hebben op toetsenbord/joystick

Sommige voices zijn met opzet ontworpen zonder aanslagreactie om de echte kenmerken van het feitelijke instrument (bijvoorbeeld conventionele orgels die geen aanslagreactie hebben) te emuleren.

Touch Curve Hiermee wordt het eerste type aanslagreactie bepaald. Zorg dat u vinkjes in de vakken van de
gewenste toetsenpartijen plaatst.
• Normal: standaardaanslagreactie.
• Easy 1: produceert gemakkelijk zowel een hoog als een laag volume, afhankelijk van uw speelsterkte.
• Easy 2: produceert een hoger volume (dan Easy 1) bij spelen met gemiddelde speelsterkte en kan gemakkelijk worden geregeld. Het beste voor beginnende spelers.
• Soft 1: produceert een hoog volume bij spelen met gemiddelde sterkte. Het is moeilijker om een lager volume te spelen.
• Soft 2: produceert een hoog volume zelfs bij een lichte speelsterkte. Het best voor spelers met een lichte aanslag.
• Hard 1: vereist matig sterk spelen voor een hoger volume.
• Hard 2: vereist sterk spelen om een hoog volume te produceren. Het best voor spelers met een harde aanslag.

Fixed Velocity
Hiermee wordt het vaste volumeniveau bepaald wanneer de aanslagreactie is ingesteld op Off. Als u het vinkje uitschakelt, blijft het volume van de toetsenpartijen tijdens het spelen vast ingesteld, ongeacht uw speelsterkte.
Ga naar bovenaan de pagina

Ronny
Average Member

365 berichten

Geplaatst - 21/04/2018 :  18:40:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank voor uw meedenken Roel.

Maar het is zo met alle preset en user voices die ik selecteer binnen deze reg. Mijn instellingen staan op soft 1 maar heb die al in alle mogelijke standen gezet en zoals u zegt is dit eigenlijk niet gebonden aan een reg??

Heb uiteraard eerst de naslaggids nagezien voor ik dit berichtje plaatste en ook alle vinkjes zijn aangeduid. Begrijp er echt niets van , maar ik blijf verder zoeken .

Ronny
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000