| Auteur |
Onderwerp  |
|
lizzard
Average Member

131 berichten |
Geplaatst - 05/11/2006 : 16:12:23
|
Hallo mijn forumvrienden,
Ik heb een megagigagroot probleem. Namelijk, dat mijn tyros 2 niet meer wil opstarten, ik heb een systeemreset gedaan doormiddel van het indrukken van cis f gis, maar dan krijg ik hisysdwn.c/118 8C654C9A/19120219-044 wat is het in godsnaam, en hoe kom ik hier af, ik word er gek van, heb er al vanaf het moment dat ik hem kocht last van en vind dit niet leuk.
Waarom moet dit in godsnaam met zo'n mooi apparaat misgaan? snappen jullie het, dan snap ik het ook.
Sander (lizzard. op het forum.)
Al is muziek dan nog zo snel, ja ja tyros2 die komt er wel!!!!!!! |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 05/11/2006 : 16:38:23
|
Sander, Na wat snuffelen op het net vond ik onderstaande discussie
http://88.198.8.78/UBB/showthreaded.php?Cat=0&Number=169781&page=0
De symptomen lijken ongeveer gelijk te zijn...... het je toevallig de USB stick in de T2 gestoken ? Als die defekt is of niet 'lekker' loopt kun je dus opstartproblemen krijgen.
|
 |
|
|
n/a
deleted

100 berichten |
Geplaatst - 05/11/2006 : 16:47:22
|
| Ik kan geen duits, dus wat er op dat andere forum staat weet ik niet, maar een opmerking: het intoetsen van die drie noten zorgt ervoor dat je in het test menu komt. Om te resetten moet je de aller hoogste toets indrukken terwijl je het keyboard aanzet. |
 |
|
|
lizzard
Average Member

131 berichten |
Geplaatst - 05/11/2006 : 16:52:26
|
Daar kan ik dus weinig mee, hij blijft weigeren om op te starten.
Is het een idee om de oude versie van het os terug te zetten? Dus versie 1.11?
 |
|
|
lizzard
Average Member

131 berichten |
Geplaatst - 05/11/2006 : 17:09:15
|
Versie 1.11 helpt er ook niet aan, om hem te resetten en de hoogste toets werkt ook niet, en cis f gis werkt ook niet, wat voor opties heb ik nu dan nog?
 |
|
|
n/a
deleted

158 berichten |
Geplaatst - 05/11/2006 : 19:57:37
|
Een andere optie is, gewoon naar de winkel gaan waar die gekocht is en vragen of ze de T 2 na willen kijken, je zal nog wel garantie hebben ook. Die komen er vast wel uit!
. |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 05/11/2006 : 22:23:44
|
Hallo Sander,
Probeer eerst eens op te starten zonder geplaatste USB-stick. Helpt dat niet, probeer dan gewoon opnieuw de versie 1,20 te installeren vanaf de USBstick. Als dat niet wil, verwijder dan het extra geheugen en probeer het opnieuw. Wil het nog niet, verwijder dan ook nog de harddisk en probeer het nog een keer. Dan heb je ook nog de mogelijkheid van een andere stick. Met C# - F - G#, kom je inderdaad in het testmenu van de Tyros. Dat was dus geen goede storingsreactie. Resetten is inderdaad de hoogste C indrukken terwijl je de Tyros aanzet. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
lizzard
Average Member

131 berichten |
Geplaatst - 05/11/2006 : 23:17:58
|
Ik heb er geen harddisk en geheugen in zitten en cis f gis helpen niet, ook de hoogste c helpt niet. De machine weigert elke vorm van dienst. Dan zit er niets anders op dan de machine omruilen voor een psr3000, ik heb mijn buik nu wel vol van de Tyros2, moet ik eerlijk bekennen. Vind er zo geen moer aan.
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 06/11/2006 : 00:45:19
|
Sander,
Vanzelfsprekend heb je nog volledige garantie en omruilen voor een 3000 is het laatste wat ik zou doen. Er zijn honderden tevreden T2 bezitters en je hebt blijkbaar wat pech. Is het mogelijk ontstaan nadat er een upgrade is gedaan?
Met de Tyros1 heb ik ook 's een dergelijke situatie gehad en daar was iets misgegaan tijdens een OS upgrade. Ik was toen ook lichtelijk 'in paniek' maar het is mogelijk om vanaf nul helemaal opnieuw te beginnen door te booten vanaf een flop......... zoiets kan ook vast bij de T2 vanaf een USB stick denk ik.
|
 |
|
|
lizzard
Average Member

131 berichten |
Geplaatst - 06/11/2006 : 19:10:10
|
Hoelang duurt het, wanneer je de klantenservice van yamaha mailt om je probleem door te geven, voor je antwoord krijgt, in de regel?
Ik heb ze gister gemaild, maar nog niets gehoord.
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 07/11/2006 : 00:33:57
|
Sander,
Jouw dealer is degene die jou hoort te helpen en klop bij hem aan voor service/oplossingen. Probeer wat te 'relaxen' en niet al te impulsief wat te roepen en te vragen. Een goedbedoeld advies : Neem gewoon kontakt op met de dealer. |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 07/11/2006 : 08:26:40
|
Hallo sander,
Wat je ook nog eens zou kunnen proberen in de hele installatie opnieuw uit te voeren. Dus: Opnieuw downloaden, Opnieuw uitpakken Opnieuw op de stick zetten Stick plaatsen en Tyros opstarten met de (Style) start/stop ingedrukt. 'Tis de moeite van het proberen waard volgens mij. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
lizzard
Average Member

131 berichten |
Geplaatst - 07/11/2006 : 22:21:06
|
Het opnieuw installeren had "even" effect, maar kort daarop sprong hij direct weer in storing, met een "Disk failure" mededeling, terwijl ik geen hd erin heb zitten, vreemd hoor. Hij start nu ook niet meer op, zelfs niet voor "even".
 |
|
|
Soneg
Advanced Member

1659 berichten |
Geplaatst - 07/11/2006 : 23:30:51
|
Dit kan je zelf niet oplossen, ga naar je dealer en laat hem herstellen. Dit is duidelijk geen soft maar een hardware probleem,erg vervelend voor je maar met technische zaken kan er wel eens wat mis gaan (maakt niet uit of het nou een duur of goedkoop is), ga naar een vakman en je zal er zsm weer plezier aan beleven.
Succes, Soryt |
 |
|
|
Ezra
Average Member

206 berichten |
Geplaatst - 07/11/2006 : 23:43:24
|
Ik ben het helemaal eens met bovenstaande schrijver. Bespaar je verdere irritatie en kwelling en breng hem gewoon weg. Het lijkt er sterk op dat je het niet zelf op kunt lossen, omdat het buiten je macht ligt.
Take the advice, want we willen niet dat er straks ergens een Tyros2 van 5 hoog uit het raam gedonderd wordt . 't Is vervelend voor je, maar ik denk dat wegbrengen gewoon de beste optie is.
Groeten, Ezra
Wat een machine!!! |
 |
|
|
lizzard
Average Member

131 berichten |
Geplaatst - 07/11/2006 : 23:54:30
|
Hij gaat zeker weten naar de dealer terug. Weet iemand by the way wat een smd-chip is en doet?
 |
|
Onderwerp  |
|