Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Songbook organiseren met Tyros5
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Wouter1972
Average Member

288 berichten

Geplaatst - 12/05/2018 :  11:27:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb mijn Tyros verbonden met mijn IPad waarop songbook staat.

Songbook: deze bevat o.a. alleen Notenbladmuziek (pdf), sommige songs alleen midi, en weer sommigen alleen txt bestanden.
Eigenlijk heeft songbook alles wat ik nodig heb om te spelen.

Tyros: op mijn Tyros staan veelal registraties van midisongs en/of txt files in combinatie met ritme, intro etc waarbij iedere song 1 memoryknop bezet houdt, dus 8 songs per registratiebank. De eerste registratiebank is getiteld A-B.

Wat is mijn probleem:
1. Mijn eerste songentry op Songbook is “A groovy kind of love”. Ik heb alleen het notenschrift (pdf) in songbook. Ik wil graag dat als ik deze aanklik op Songbook dat de Tyros deze voor mij klaarzet om te spelen.
- moet ik zowel in Songbook als in Tyros de titel hernoemen met 0000 ervoor?
- moet ik per se een midi file van de song op de Tyros hebben om te kunnen koppelen?
- hoe koppel ik deze song (midi command) naar de Tyros? (Volgens mij MSB, LSB en progr.change allemaal op 000).

N.b. Ik heb mijn iPad aangesloten met een vaste kabel naar de Tyros (USB printerkabel)

Alvast dank voor het bekijken zover.

Met vriendelijke groet,
Wouter


Bewerkt door Wouter1972 op 12/05/2018 19:14:02

Wouter1972
Average Member

288 berichten

Geplaatst - 13/05/2018 :  17:27:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb filmpjes op internet (YouTube) gezien, de songbook handleiding doorgenomen....MSB, LSB en prog change instellingen ingevoerd (zie ook video Fred Smith)....Midi instellingen check....nog steeds niks.

Zou het aan mijn kabel kunnen liggen? Ik gebruik een micro USB kabel voor in mijn iPad die uitkomt in een USB (vrouwtje) uitgang waar ik dan een USB stekker inplug en die in de Tyros stop (is een standaard printerkabel).
Ga naar bovenaan de pagina

Wim ter Schiphorst
Average Member

230 berichten

Geplaatst - 15/05/2018 :  19:12:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Als je duits redelijk is. Anders met google translate. staat op de volgende link van het duitse Yamaha forum veel uitleg hierover

http://forum.yamaha-europe.com/showthread.php?43012-Tyros-SongBook-Fragen-amp-Antworten&highlight=songbook+Tyros5

Ik zal in mijn archief kijken of ik nog een beschrijvng kan vinden die iemand ooit gemaakt heeft hoe je via twee wegen Songbook kan aansturen.'
1. lied kiezen in songbook, en automatisch wordt de registratie gevonden.
2. registratie (op Tyros) kiezen en in songbook verschijnt het lied.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000