Auteur |
Onderwerp  |
Ezra
Average Member

206 berichten |
Geplaatst - 16/11/2006 : 21:50:13
|
Ik heb mijn Tyros nu een kleine 3 maanden en ook bij mij beginnen er bij twee displayknoppen (A en E) al stukjes lak te verdwijnen.
Henk, heb je hier toevallig al iets over gehoord van Yamaha want dit gaat wel heel erg snel zo (en dan te bedenken dat ik altijd zéér zorgvuldig met mijn spullen omga en er nog niet eens zo heel veel achter heb gezeten)?
Groeten, Ezra
Wat een machine!!! |
 |
|
jojo
New Member

25 berichten |
Geplaatst - 17/11/2006 : 20:55:28
|
Hallo allemaal Over het probleem met de los latende lak op de knopjes naast het display heb ik begin dit jaar al eens iets over gelezen. Er werd toendertijd aangeraden om de knopjes te voorzien van plakband. Ik heb dit toen gedaan met Scotch onzichtbaar plakband(Magic Tape) Ik was een knopje vergeten,en heelaas is er bij mij ook net bij dit ene knopje de lak iets vanaf gegaan. De andere laten geen gebruiksporen zien. Ik heb dit ene knopje bijgewerkt met de lak die normaal gebruikt wordt voor de modelbouw ( Merk revell) Dit ziet er dan weer beter uit. Verder ben ik benieuwd wat Yamaha met dit probleem gaat doen.
jo |
Bewerkt door jojo op 17/11/2006 20:59:56 |
 |
|
Peter
Junior Member

66 berichten |
Geplaatst - 17/11/2006 : 23:20:15
|
Hallo Jojo,
Goed idee van die plakband, maar toch moet de lak tegen "veel" gebruik kunnen voor zo'n toestel (prijsklasse). Tot nu toe heb ik er geen last van. Ik heb de T2 nu toch bijna een jaar. Enkel beginnen enkele knopjes slecht contact te geven waardoor ik ze harder moet gaan indrukken.
Groetjes Peter |
 |
|
Berend
Junior Member

82 berichten |
Geplaatst - 18/11/2006 : 00:13:27
|
Hallo,
Met tape beschermen zou ik niet graag doen, als je de tape eraf trekt dan heb je veel kans dat de lak mee verhuist....Bij mij laat de lak los op de randen van de knoppen, er zit een zwarte laag onder. In principe is dat met metaliclak wel bij te werken denk ik. Erger is dat ik nu ook al kale/matte plekken zie op de behuizing zelf. Voornamelijk op de plaatsen waar ik mijn duim plaats als ik op de displayknoppen wil drukken. Over laten spuiten lijkt me geen optie, dan gaan de zwarte letters rond de knoppen verloren.
Het lijkt me duidelijk dat Yamaha het hele budget écht in de styles en voices heeft gestoken. Om zo'n spuitrobot effe extra over de kast te laten blazen zal te duur zijn geweest. Het zou mooi zijn als alle knoppen massief waren of van de zelfde makelij als de transparante toetsen.
Of nóg beter en nóg praktischer een touchscreen ;-)
Ik vraag me wel af hoe dat nu verder moet bij evt. inruilen. Veel zal ik er zo niet meer voor terug krijgen, met die kale plekken en quasi 'versleten' toetsen.
groetjes, Berend
|
 |
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 18/11/2006 : 04:08:01
|
Ik gebruik de T-2 vrij intensief, min 2 à 3 uur per dag en soms meer. Tot op heden zijn er al een paar schilfers afgevallen en hij ziet er niet meer uit  Dit nu net na één jaar ( aankoop ) Eigenlijk kan het mij niet zoveel schelen, als het toestel maar blijft werken , daar heb ik ook mijn twijfels over ????????? Die T-2 gaat zeker geen 4 jaar overleven, en dat is mijn afschrijving bij de bank 
         sis |
Bewerkt door n/a op 18/11/2006 04:16:20 |
 |
|
Soneg
Advanced Member

1658 berichten |
Geplaatst - 18/11/2006 : 14:28:18
|
In 3 jaar heb jij hem toch al makkelijk terugverdiend ?? Voor amateurs is het pas een veel duurdere grap, die verdienen er geen geld aan en maken wel muziek met veel plezier
Soryt 
|
 |
|
Peter
Junior Member

66 berichten |
Geplaatst - 18/11/2006 : 16:02:27
|
Hallo SoryT,
quote: In 3 jaar heb jij hem toch al makkelijk terugverdiend? Voor amateurs is het pas een veel duurdere grap.
Misschien heb je hier gelijk in maar toch hoop ik dat er na drie toch nog een goede overname prijs wordt gegeven voor dan een oude T2 . Zowel voor een amateur als voor een prof. En de T2 is toch geen goedkoop instrument om na 3 jaar volledig af te schrijven/weg te gooien.
Groetjes Peter |
 |
|
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 18/11/2006 : 17:32:52
|
Beste Vrienden,
Wat maken jullie je toch druk om een paar schilfertjes of loslatende lak. Zo lang de TYROS2 nog goed speelt is dit toch totaal onbelangrijk. Ik denk dat jullie de TYROS2 gewoon teveel poetsen met allerlei schoonmaakmiddeltjes. Niet doen. Alleen schoon water met wat zuivere groene zeep (niet te nat) op een schoon doekje en heel voorzichtig schoonmaken. Voorkomt lakbeschadigingen. Teveel schoonmaken is niet goed. Je handen goed schoon wassen voordat je begint te spelen is veel doeltreffender.
Ik zou zeggen speel meer op de TYROS2 en poets wat minder.
Jan |
 |
|
RONY
Junior Member

51 berichten |
Geplaatst - 18/11/2006 : 17:34:37
|
Ik stel vast dat het onderwerp weer vervaagt en dat SIS weer alle aandacht gaat krijgen, gewoon niet reageren lijkt mij het best anders ontstaat er weer dezelfde polemiek als de vorige keer. Ik heb toen enkel toegekeken en ik denk dat dit de beste manier is om het te doen ophouden. Wat nu betreft de loslatende lak... ik heb er eigenlijk nog geen last van en mijn keyboard is nu toch ook al 1 jaar oud en speel toch dagelijks. En Berend waarom zet je steeds je duimen op het keyboard, je kan ook zonder je duimen de knopjes indrukken hoor.
Groetjes, Rony
|
 |
|
theplayer
Moderator

3047 berichten |
Geplaatst - 18/11/2006 : 18:16:30
|
hallo,
Ik denk dat het komt doordat jullie allemaal achter dat keyboard zitten te 'zweten', in plaats van te zwoegen. Maar alle gekheid op 'n stokje, het is natuurlijk niet leuk, maar bedenk dat 'n keyboard gemaakt is om naar te luisteren en niet om naar te kijken. Ik neem aan dat de kast en knoppen gewoon gegoten worden. Tegenwoordig moet het geen probleem zijn om het materiaal dat daarvoor gebruikt wordt in dezelfde kleur aan te maken. Dan heb je veel minder last dat beschadigingen erg opvallen. Misschien iets voor de 'Tyros3'. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
Ezra
Average Member

206 berichten |
Geplaatst - 18/11/2006 : 18:32:02
|
Ik wil toch even reageren op degenen die in de trant praten van "De Tyros is er om naar te luisteren, niet te kijken". Een auto is ook gemaakt om in te rijden, niet te kijken, maar dat wil nog niet zeggen dat ik blij ben met een kras op mijn bumper!!
Het zou natuurlijk kunnen dat deze argumenten voor jullie op gaan, maar voor mij zijn het kul-argumenten. Het gaat erom dat ik voor bijna €4000 euro een kwaliteitsproduct verwacht...en dan niet alleen qua innerlijk, maar ook qua uiterlijk. Laat ik duidelijk zijn: Ik vind de Tyros een superkeyboard en ik ben er heel erg blij mee. Ik word echter minder blij wanneer na een paar maanden en redelijk weinig gebruik (en al zeker niet ruw) het uiterlijk van het keyboard achteruit gaat. Over enkele jaren zou ik dit keyboard graag weer willen inruilen en wat is het eerste waar mensen naar kijken wanneer men een tweedehands keyboard koopt? Juist, gebruikssporen. Alle bliebla over mooie klanken en stylen daargelaten, is dat gewoon de praktijk.
Ik ben dus benieuwd of het de aandacht heeft van Yamaha en hier wellicht een oplossing voor komt, zodat we straks met zijn allen anderen blij kunnen maken met een mooie, tweedehands Tyros2 wanneer we overstappen naar Tyros 3. Tot die tijd zou ik, als iemand die zuinig is op zijn (dure) spulletjes het ook wel prettig vinden wanneer de Tyros er goed uit blijft zien.
Ik hoop dus dat Henk wat van zich laat horen in dit topic over de stand van zaken (ik eis niets, ben niet boos ofzo, probeer ook geen schuldige aan te wijzen, maar ben gewoon benieuwd).
Groeten, Ezra
Wat een machine!!! |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3287 berichten |
Geplaatst - 18/11/2006 : 19:01:52
|
Op de laatste workshop hebben we het over deze klacht gehad met Koen Vergoosen. Hij verwacht dat dit onder garantie zal vallen, maar is (helaas) niet meer verantwoordelijk voor de divisie Keyboards.
Naar mijn idee moeten T2 bezitters die deze klacht hebben, aankloppen bij de dealer, waarna de molen in werking gezet kan worden om de problemen te verhelpen...... steeds maar 'mopperen' helpt niet veel.
Je moet als het ware 'aangifte' doen 
Overigens had ik net als Frans verwacht dat de basiskleur gelijk zou zijn met de laklaag.
|
 |
|
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 19/11/2006 : 00:13:56
|
Ezra,
Ik ben bang dat de inruilwaarde van een TYROS2 over een aantal jaren niet echt hoog zal zijn. Het is net als bij digitale camera's. Zodra je er een gekocht hebt moet je 50 procent afschrijven, zeker als er binnen niet al te lange tijd een TYROS3 op de markt komt. Ik zou me maar geen illusies maken over de inruilwaarde.
Geniet van je TYROS2 zolang je kan. Ik heb er geen enkele moeite mee. De afschrijving van 50 procent valt in het niet bij het plezier wat ik met de TYROS2 beleef. Stel dat ik gelijk heb en dat je echt 2000 euros moet afschrijven na het eerste jaar, dat is gelijk aan ongeveer 160 euros/maand. Ik denk dat dit niet eens gelijk is aan wat mensen voor een voetbal abonnement over hebben. Of wat zij per maand aan drank uitgeven.
Het is allemaal zo relatief. Als het om waarde behoud gaat, koop dan een echte piano of vleugel, bijv. een steinway, een bosendorf, maar niet een electronisch instrument/synth of electronisch speeltje. Je weet van te voren bij een electronisch instrument dat de waarde op termijn nihil is.
m.vr.gr.
Jan |
 |
|
Heiko
Advanced Member

1641 berichten |
Geplaatst - 19/11/2006 : 01:37:27
|
quote: Originally posted by Jan Bruijn
Ik denk dat dit niet eens gelijk is aan wat mensen voor een voetbal abonnement over hebben. Of wat zij per maand aan drank uitgeven.
m.vr.gr.
Jan
En als je dan nog FC Utrecht supporter bent heb je het helemaal zwaar, dan ben je blij dat je zo'n fijn instrument hebt op je op uit te leven Dit is niet sarcastisch bedoeld. Barry, succes straks!   |
 |
|
theplayer
Moderator

3047 berichten |
Geplaatst - 19/11/2006 : 07:05:53
|
Hallo,
Een ding weet ik wel: Hoe meer je 'm zelf afkraakt, hoe lager de prijs zal worden!!!!!!!!! Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
Onderwerp  |
|