Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Geluidsversterking Genos
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

Peters
Starting Member

8 berichten

Geplaatst - 23/05/2018 :  19:59:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste forum leden, graag wil ik jullie advies voor de aanschaf van een geluidsysteem. Zelf ben ik een zgn. Thuis Muzikant, maar mijn eisen t.a.v. van de geluidskwaliteit zijn wel hoog. De standaard Genos speakers met subwoofer zijn voor iemand die niet te hoogte eisen stelt, prima. Echter ik zou toch graag een hogere kwaliteit en vermogen willen hebben. Mijn oog en oor waren geval voor de Yamaha HS8 speakers met de Yamaha HS8 S subwoofer. Echter bij een professionele geluidszaak werd mij de LD DAVE 8 Roadie systeem (https://www.ld-systems.com/en/series/dave-8-series/dave-8-roadie-portable-8-inch-active-multimedia-system-with-3-channel-mixer/?force_sid=2013q08if6fc853utqer51g4q1) aangeraden en ik moet eerlijk zeggen best een goed geluid. Prijstechnisch scheelt het de helft met de Yamaha set en daar zit bij mij de twijfel (hardware kwaliteit?) Gezien het feit dat ik onbekend ben met LD systems, zou ik graag weten of iemand ervaring heeft met het bovengenoemd LD systeem in combinatie met de Genos en dat wil delen?

ton Wouters
Junior Member

84 berichten

Geplaatst - 23/05/2018 :  21:00:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Als je professioneel geluid wil hebben, dan moet je ook een pro. geluids systeem aan schaffen. Kijk maar eens naar D&B of EAW of Meyer sound, Renkus Heinz, enz. Deze merken zijn echt top, er zijn nog veel andere goede merken ,maar deze zitten allemaal in de zelfde prijsklasse. ( topklasse ) Er hangt wel een prijskaartje aan , zelfs aan een klein systeem betaal je redelijk wat geld. ( Dit overtreft echt wel de prijs van de Genos )
Ik heb thuis wel nog een EAW set staan die ik niet meer gebruik ( ivm overstap naar line array systeem ), dus als je interesse hebt even een mailtje.
Deze merken kun je ook niet overal kopen in de muziekzaken, dit gaat via verhuurbedrijven of importeurs.
Ga naar bovenaan de pagina

sampleman
Junior Member

56 berichten

Geplaatst - 23/05/2018 :  21:48:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste, ik heb de LD Dave 8 Roadie en ik kan u met een gerust geweten zeggen dat het een top set is!!!
Wat de Genos nodig heeft is een goed laag en middenbereik, ik gebruik daarbij nog de Hammond SK1 en dat klinkt fantastisch!
Laat u niets wijs maken, voor deze prijs ga je niets vinden dat nog maar in de buurt komt.
Er zijn zogezegde professionele sets die het dubbele en meer kosten die verbleken wat klank betreft.
Wat hardware betreft is er helemaal niet op aan te merken, ik heb mijn set nu 3 jaar zonder enig probleem.
Spelen in een ruimte voor 80 a 120 personen is geen probleem, power genoeg dus.
Ga naar bovenaan de pagina

Peters
Starting Member

8 berichten

Geplaatst - 23/05/2018 :  22:16:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Ton bedankt voor je snelle reaktie. Uiteraard heeft alles zijn prijs, voorzover ik kan beoordelen overschrijden de door jou genoemde merken mijn budget. Het is voor mij een hobby, die ik na jaren weer wil oppakken. Nogmaals dank!
Ga naar bovenaan de pagina

Peters
Starting Member

8 berichten

Geplaatst - 23/05/2018 :  22:21:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Sampleman, bedankt voor je positieve reaktie. Ook ik was onder de indruk van deze set, maar kan het prijsverschil met de door mij genoemde Yamaha set niet. Omdat beide sets op papier nagenoeg dezelfde specs hebben.
Ga naar bovenaan de pagina

tyros2
Senior Member

791 berichten

Geplaatst - 24/05/2018 :  09:08:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Neem eens contact op met Fa.Oostendorp, deze hebben zelf een
set ontworpen die te vergelijken is met de Yamaha HS8 en subwoofer.
De prijs ? ze zijn aanmerkelijk goedkoper en hebben een perfect geluid
vooral wanneer deze voor thuis gebruikt gaan worden.
Ook hier kun je kiezen uit verschillende variaties monitor boxen.

Muzikale Groet
Henk

Bewerkt door tyros2 op 24/05/2018 09:36:22
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2981 berichten

Geplaatst - 24/05/2018 :  12:53:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Gaat over de Amateurs.
https://www.oostendorp-muziek.nl/studio-en-pa/studio-monitoren/amadeus-vx80-studio-monitor/
Er zijn ook hele nette standaards voor bij Oostendorp.
Deze sets klinken werkelijk heel goed.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

Bewerkt door theplayer op 24/05/2018 12:57:58
Ga naar bovenaan de pagina

tyros2
Senior Member

791 berichten

Geplaatst - 24/05/2018 :  16:10:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Dit is precies wat ik bedoel Frans, kon niet meer op de naam
komen. Het zijn de Amadeus.
Ik heb ze gehoord bij Oostendorp, niks mis mee.

Muzikale Groet
Henk
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1575 berichten

Geplaatst - 24/05/2018 :  19:23:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
De Dave 8 Roadie is een fijn klinkend mini Pa set , is ook goed te gebruiken voor kleine optredens (±80 man )en voor een zeer redelijke prijs.

Soneg


Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

Peters
Starting Member

8 berichten

Geplaatst - 24/05/2018 :  22:52:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste forum leden,
Bedankt voor jullie adviezen, hier kan ik wel wat mee.

M.v.g Jan
Ga naar bovenaan de pagina

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 25/05/2018 :  13:19:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Luister ook eens naar de KRK vxt serie. Voor thuis ook zeer geschikt en redelijk betaalbaar. Ik gebruikt al jaren de Vxt 8 met sub in mijn homestudio. Mooi open geluid.

Ik heb 'm.......de Genos

KRK VXT 8, KRK sub 10,
Presonus 16.4.2 AI digitale mixer.
Ga naar bovenaan de pagina

Peters
Starting Member

8 berichten

Geplaatst - 08/06/2018 :  19:53:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Forum leden, op basis van jullie en buiten dit forum ontvangen positieve aanbevelingen, heb ik het system LD Dave 8 Roadie aangeschaft. En inderdaad voor mijn situatie (thuis speler) een ideale set met een perfect geluid. Het midden is goed gebalanceerd, met een diep laag. Laatsgenoemde kan ingesteld worden naar de behoefte. Nogmaals dank voor jullie input.

Mvg Jan.
Genos/Mackie ProFX12V2/LD Dave8 Roadie
Ga naar bovenaan de pagina

sampleman
Junior Member

56 berichten

Geplaatst - 08/06/2018 :  20:31:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Proficiat! zoals ik al eerder heb vermeld, je gaat er zeker geen spijt van hebben van uw aankoop!
Voor deze prijs ga je niets beter vinden, ik heb destijds getwijfeld voor een HK systeem wat een stuk meer koste.
Maar het LD Dave 8 systeem had voor mij een warmer en helderder geluid, wel minder krachtig maar dat hoefde voor mij niet.
Ook het orgel geluid van mijn Hammond SK1 wordt zeer goed verwerkt en weergegeven tot de laagste diepe bassklanken zonder enige vervorming.

Geniet ervan!
Mvg
S.M

Bewerkt door sampleman op 08/06/2018 20:35:58
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1575 berichten

Geplaatst - 08/06/2018 :  21:38:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Ga je lang plezier van hebben

Succes .

Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

Jodecra
Junior Member

64 berichten

Geplaatst - 13/06/2018 :  20:18:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb inderdaad twee Amadeus luidsprekers + subwoofer van het huismerk gekocht bij Oostendorp Muziek voor mijn muziek thuis, en vind ze uitstekend klinken. Voor een heel redelijke prijs. En veel beter klinkend, zeker ook wat het volume betreft, dan de originele Genos-speakers van Yamaha.

muzikale groeten,

Jodecra
Ga naar bovenaan de pagina

JanBos
Junior Member

99 berichten

Geplaatst - 07/09/2019 :  13:19:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Wordt de Genos via MAIN L-R uitgangen met stereo kabels uitgevoerd naar de LD DAVE8? Moet er in de software van de Genos ook wat verandert worden?

Alle registers openen voor muziek.

Bewerkt door JanBos op 07/09/2019 13:20:26
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000