Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Choirs koren
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Wim ter Schiphorst
Average Member

230 berichten

Geplaatst - 04/06/2018 :  17:44:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo. Voor diegenen die graag koren willen gebruiken. En dan niet de ingebouwde samples . WAH, AH AH of Bah Do Ba Di van de Genos. En eventueel zelf de teksten willen invoeren.
De eerste link toont een video demo van East/West Hollywood. Het is was prijzige module. 599 eurootjes. Maar voor de liefhebber....

De tweede link een software pakket via een DAW goedkoper en ook te gebruiken. Naar voor de liefhebber (prof) is de eerste link stukken beter. Klik op de website scroll wat omlaag en klik op item Videos

https://www.youtube.com/watch?v=gqFO4x57xlw&feature=youtu.be


https://soundiron.com/products/olympus-micro-choir


Veel luister genot.
gr Wim

Bewerkt door Wim ter Schiphorst op 04/06/2018 17:51:44

Wouter1972
Average Member

288 berichten

Geplaatst - 04/06/2018 :  21:00:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Wim,

Ik ken beide pakketten en bezit de Olympus Micro Choir.. Als je wat geduld hebt kun je in november (black friday) een slag slaan.

De klank is een mooie toevoeging aan de Tyros vind ik zelf. Wel wil ik een ieder aanraden om goed naar de specificaties van je computer te kijken voordat je een pakket aanschaft. Het zal bij dit pakket niet zo erg van invloed zijn maar vele samples gelijktijdig draaien vergt best wat geheugen en van je processor.

Ga naar bovenaan de pagina

BramvT
Junior Member

72 berichten

Geplaatst - 05/06/2018 :  22:54:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat MOOI, Wim...dank voor de URL, ik heb werkelijk zitten genieten, ik gebruik de Ethereal voices vaak (die zit ook op mijn s970) en zoek eigenlijk een pack met choirvoices geschikt voor de T4 en T5 en/of de PSR s970...ik ben dol op choirvoices, je zult de Natural choir + Russian solo UVN ook wel kennen?

PSR s970

Bewerkt door BramvT op 05/06/2018 22:56:52
Ga naar bovenaan de pagina

Wim ter Schiphorst
Average Member

230 berichten

Geplaatst - 14/06/2018 :  14:47:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bram,
Als bovenstaande technieken wat te ingewikkeld of te prijzig voor je zijn. Mijn volgende tip. Je moet hiervoor het gebruik van de YEM hebben. En uit je reactie begrijp ik dat je hier ervaring mee hebt.

Op de site van CMS-Sounddesign vind je gratis samples. Ga naar deze site. Klik of Freeware. Kies Yamaha Freeware en daarna op Einzelsounds.
Vervolgens kies je Choir. Hier vindt je o.a. Gothic.choir en gothic-vox
Buiten vele anderen. Het is het bekijken waard deze site. Ook andere categorieën aanwezig.

http://www.cms-sounddesign.de

Groet
Ga naar bovenaan de pagina

BramvT
Junior Member

72 berichten

Geplaatst - 14/06/2018 :  21:17:52  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim ter Schiphorst

Hallo Bram,
Als bovenstaande technieken wat te ingewikkeld of te prijzig voor je zijn. Mijn volgende tip. Je moet hiervoor het gebruik van de YEM hebben. En uit je reactie begrijp ik dat je hier ervaring mee hebt.

Op de site van CMS-Sounddesign vind je gratis samples. Ga naar deze site. Klik of Freeware. Kies Yamaha Freeware en daarna op Einzelsounds.
Vervolgens kies je Choir. Hier vindt je o.a. Gothic.choir en gothic-vox
Buiten vele anderen. Het is het bekijken waard deze site. Ook andere categorieën aanwezig.

http://www.cms-sounddesign.de

Groet


Dank je wel....helaas krijg ik allemaal rare tekens te zien als ik op Download druk bij die 2 voices (verkeerde browser).

PSR s970 (ex : T1, T3, T4, T5)
Ga naar bovenaan de pagina

Wim ter Schiphorst
Average Member

230 berichten

Geplaatst - 14/06/2018 :  22:00:13  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BramvT
Dank je wel....helaas krijg ik allemaal rare tekens te zien als ik op Download druk bij die 2 voices (verkeerde browser).

PSR s970 (ex : T1, T3, T4, T5)



Ik heb het zelf nog eens geprobeerd. Als ik op de knop download druk verschijnt er onder op de balk het xxx.ppf van het betreffende bestand dat wordt gedownload. (windows 10). Vindt dit terug in mijn download map. hoeft niet uitgepakt te worden. Dit bestand moet je met de YEM naar je keyboard brengen. En is dan te gebruiken als alle andere voices.
Ga naar bovenaan de pagina

BramvT
Junior Member

72 berichten

Geplaatst - 15/06/2018 :  19:16:20  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim ter Schiphorst

citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BramvT
Dank je wel....helaas krijg ik allemaal rare tekens te zien als ik op Download druk bij die 2 voices (verkeerde browser).

PSR s970 (ex : T1, T3, T4, T5)



Ik heb het zelf nog eens geprobeerd. Als ik op de knop download druk verschijnt er onder op de balk het xxx.ppf van het betreffende bestand dat wordt gedownload. (windows 10). Vindt dit terug in mijn download map. hoeft niet uitgepakt te worden. Dit bestand moet je met de YEM naar je keyboard brengen. En is dan te gebruiken als alle andere voices.


Ik heb ook Win-10 en gebruik daar IE-11 bij (heb ook nog Edge als browser, zelfde probleem...hij wil Firefox of zo?)...maar ik zou die 2 voices graag willen hebben. (via PB ?)

En ja, ik gebruik YEM, dus dat is geen probleem.

PSR s970 (ex : T1, T3, T4, T5)

Bewerkt door BramvT op 15/06/2018 19:19:25
Ga naar bovenaan de pagina

9007
Starting Member

15 berichten

Geplaatst - 11/09/2018 :  22:24:37  Toon profiel  Reageer met citaat
[quote]Oorspronkelijk geplaatst door Wouter1972

Hoi Wim,

Ik ken beide pakketten en bezit de Olympus Micro Choir.. Als je wat geduld hebt kun je in november (black friday) een slag slaan.

De klank is een mooie toevoeging aan de Tyros vind ik zelf. Wel wil ik een ieder aanraden om goed naar de specificaties van je computer te kijken voordat je een pakket aanschaft. Het zal bij dit pakket niet zo erg van invloed zijn maar vele samples gelijktijdig draaien vergt best wat geheugen en van je processor.

Hallo Wouter,

Ik heb vanmiddag Olympus Micro Choir aangeschaft. Hoe krijg ik een zelfgemaakt choir/stem/voice voor elkaar en hoe krijg ik deze in de Genos???
Ga naar bovenaan de pagina

Wouter1972
Average Member

288 berichten

Geplaatst - 12/09/2018 :  20:00:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Olympus Micro Choir via je pc inladen naar bijvoorbeeld Kontakt Player of als VST plug-in i. Je DAW (i.e. Cubase).
Via een extern midi keyboard of via je Tyros kun je de klanken dan laten horen maar let wel op de juiste midi instellingen (midi template) in je Tyros.

Veel succes en plezier met je aankoop!

Gr.
Wouter
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000