Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Line outs probleem
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

rob Christant
Starting Member

14 berichten

Geplaatst - 19/06/2018 :  15:24:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Er zijn 2 main outs, sub 1 t/m 4 of keuze sub 1 en 2 en aux out.
Bij main heb je automatisch aux out, kies je voor sub 1 en of 2 dan heb je geen aux out meer en geen main out, en geen sub 3 en vier meer.
Als ik dus de toetsen en de microfoon wil voorzien van een eigen uitgang naar de PA dan kan dat alleen via sub 1en2 of sub 3en4, maar dan ben ik wel alle mooie effecten voor de stem kwijt, ook kan ik de mike niet en naar een monitor en naar de PA krijgen, wie weet een oplossing? Roel?

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 19/06/2018 :  19:46:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Rob,

Wij hebben het al met elkaar over gehad en het zit 'm in de routeringsmogelijkheden van Genos.

Nog even op een rijtje gezet (van wat ik me herinner):
a. Als je optreedt speel je met speakertjes (MAIN-out L+R) op de Genos naar jezelf gericht.

b. Het geluid van AUX-out stuur je naar de (zaal)mixer. Dit is eenzelfde signaal als uit de MAIN-out L+R.

Op zich werkt dit, maar jouw wens is om het keyboard en de microfoon (inclusief effecten) beiden apart naar de zaalmixer te sturen, opdat de geluidstechnicus in de zaal de verhoudingen kan regelen.
Het 'vervelende' is nu dat zodra je bijvoorbeeld de microfoon omschakelt naar SUB-out 1+2 hij niet meer te horen is op jouw speakertjes die op de MAIN-out L+R vlak voor je. Daar komt nog bij dat de effecten (zoals REVERB) niet naar de SUB1+2 wordt geschakeld.... de Vocal Harmony overigens wél.

Wat ik zelf zou doen:
Genos MAIN-out L+R naar een stereo ingang van zaalmixer.

Microfoon routeren naar SUB1+SUB2 en ook naar een stereo ingang mixer.

Vanaf de mixer monitor signaaltjes terug naar monitor speakers vlak voor je. (hierop kan de geluidstechnicus elke bron doseren)
De microfoon moet op de mixer worden voorzien van reverb.

Als je Bose L1 systemen zou hebben hoeft je helemaal geen monitoring voor je te hebben... je plaatst de speakers achter je en klaar is kees. (Het publiek hoort precies hetzelfde als de muzikanten)
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3178 berichten

Geplaatst - 22/06/2018 :  12:55:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob op vankantie?
Ga naar bovenaan de pagina

rob Christant
Starting Member

14 berichten

Geplaatst - 05/07/2018 :  12:37:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Sorry, even erg druk geweest met de bands. Het punt is dat de effecten voor de mike veel mooier zijn op de genos dan op de mixer. Ik heb geen kleine speakers maar maak gebruik van de PA via de main out. Wanneer ik de mike met effects via de sub 1/2 kan laten lopen dan is het probleem opgelost.Nu heb ik de mike via de genos naar de main out en heb ik het volume van de mike op een slider gezet en de effecten op 2 knobs. Dat werkt maar dan moet ik het volume van de mike zelf in de gaten houden. Maar wanneer geluidsman mijn volume bijregelt neemt ie ook de mike mee. Gewoon niet handig. Yamaha zou een modificatie moeten maken om de effecten ook via de subs te laten gaan
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000