Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Multi Pad instelling niet juist in Reg. Memory
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Blondeel Hans
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 06/07/2018 :  16:38:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mede Genos gebruikers, ik heb een probleempje met de Multi Pad instellingen in de Registration Memory knoppen. Ik heb voor een muziekstukje 5 Registration Memory's aangemaakt. In de eerste Reg. M. is een Intro opgenomen in de tweede Reg. M. een Variation, in de derde Reg. M. voeg ik een Multi Pad toe, in de vierde Reg. M. een ander Multi Pad en in de vijfde Reg. M. nog een ander Multi Pad. Het probleem komt erop neer dat de geactiveerde Multi Pad's niet gereset (stop gezet) worden als ik verander van Reg. M. die blijven dus doorspelen en dat is niet de bedoeling. Erger nog is als ik bv. van de vijfde of vierde of derde Reg. M. terug naar de eerste Reg. M. ga (deze met de intro dus) dat de Multi Pad daar ook blijft doorgaan en daar klopt het al helemaal niet meer want de Multi Pad volgt de melodie in de intro niet. (Het koor van de Multi Pad klinkt dan totaal verkeerd). Heb net de laatste firmware vers. 1.30 geladen maar het probleem blijft hetzelfde. Ik moet dus telkens manueel de Multi Pad's manueel stop zetten bij iedere overgang van Reg. M. en dat is dus niet zoals het zou moeten met de Reg. M. dacht ik. Weet iemand een mogelijkheid om de Multi Pad automatisch te resetten bij iedere overgang van de Reg. M. ? Voor de rest kloppen de Reg. M. wel alleen de Multi Pad's zijn niet zoals ze ingegeven zijn bij het aanmaken van de Reg. M. knoppen.

Vriendelijke groeten

Hans

stijn
Average Member

226 berichten

Geplaatst - 06/07/2018 :  18:22:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Hans,
Het is normaal dat je bij Genos handmatig de MP's moet stoppen. Dat was by Tyros ook zo.
Je kan dat bijvoorbeeld oplossen door de volgende MP met SyncStart te starten en daarmee de lopende MP te 'overschrijven'.

Je kan ook een Multipadstopper gebruiken. Alweer, met SyncStart de gebruikte MP nummer activeren om de lopende MP te stoppen. Het schijnt mogelijk te zijn om deze Stopper aan te passen naar wens, met Stop-knoppen en actieve MP's.
Link = https://www.dropbox.com/s/ksqhmavzzihesl0/MultiPad%20Stop.S694.PAD?dl=0

Stijn
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 06/07/2018 :  18:40:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Dit is een oud zeer waar Yamaha tot nu toe nog geen
oplossing voor aanbiedt.
Als het te ingewikkeld wordt neem ik de song op in midi
en voeg er nadien (in midi) de multipads en andere tirlantijntjes aan toe.
Indien ik kanalen tekort kom doe ik hetzelfde maar dan in audio via de PC in een DAW.
VrGr
eddy vanzee
Ga naar bovenaan de pagina

Blondeel Hans
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 06/07/2018 :  19:59:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Stijn,
bedankt voor de info. De volgende MP's met SyncStart starten deed ik al en dat is idd wel een oplossing maar als zoals in mijn geval de MP's op Reg. M. 5 uit alle vier de MP's bestaat en de MP's in Reg.M. 4 uit 2 MP's dan worden uiteraard enkel de eerste twee MP gedeelten overschreven en de 3de en 4de niet natuurlijk. De Multipad stopper is me nog niet duidelijk maar dat zoek ik nog wel even uit.

Hans
Ga naar bovenaan de pagina

Blondeel Hans
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 06/07/2018 :  20:04:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Eddy,
Ook bedankt om te reageren, raar dat Yamaha dat nog niet heeft opgelost, ze kunnen het wel bij een Ending van een stijl. Maar goed ze komen misschien alsnog met een oplossing.

Hans
Ga naar bovenaan de pagina

stijn
Average Member

226 berichten

Geplaatst - 07/07/2018 :  11:44:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Hans,
Ik denk dat je dan met wat aanpassingen aan de MP-stopper wel tot een oplossing kan komen. Bijvoorbeeld, 3de en 4de als STOP blijven gebruiken, en 1ste en 2de MP vervangen door de gewenste MP's. Eventueel een extra Regknop aanmaken als dat nodig zou blijken. Een tip: als je een Pedaal hebt kan je een 'Registration Sequence' opstellen zodat je met een druk op het pedaal de gewenste registratieknop oproept.
Ga naar bovenaan de pagina

Blondeel Hans
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 07/07/2018 :  18:02:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Stijn,
Na wat opzoekwerk ivm de Multipadstopper ben ik erin geslaagd zelf een Multipadstopper te creëren en dat geeft me idd de mogelijkheid om onrechtstreeks de vorige Multipad of onderdelen ervan het zwijgen op te leggen bij de overgang van de ene naar de andere Registery Memory. Nogmaals bedankt voor de goeie TIP !

Vriendelijke groeten

Hans

citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijn

Dag Hans,
Ik denk dat je dan met wat aanpassingen aan de MP-stopper wel tot een oplossing kan komen. Bijvoorbeeld, 3de en 4de als STOP blijven gebruiken, en 1ste en 2de MP vervangen door de gewenste MP's. Eventueel een extra Regknop aanmaken als dat nodig zou blijken. Een tip: als je een Pedaal hebt kan je een 'Registration Sequence' opstellen zodat je met een druk op het pedaal de gewenste registratieknop oproept.

Ga naar bovenaan de pagina

Wim ter Schiphorst
Average Member

230 berichten

Geplaatst - 07/07/2018 :  19:38:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Voor een ieder die het principe van de padstopper wil begrijpen of wil toepassen. Onderstaande link brengt je bij een artikel (engels) over alles wat je met multi pads kunt doen. Ergens in het midden de uitleg over de Multipad stopper.

http://psrtutorial.com/music/articles/dancemusic.html

Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000