Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Lege maat invoegen bij multipad
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 09/07/2018 :  22:26:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
Ik heb een multipad ingespeeld maar zou aan het begin graag 4 lege tellen hebben, kan ik die invoegen of moet ik de multipad opnieuw inspelen?

Ik gebruik voor deze pad de sync start functie, maar ik wil dat als ik een akkoord aansla de pad dan pas 4 tellen later begint.

____________________________________________________________________________

Mijn website: https://corvdh.home.xs4all.nl klik vervolgens in het menu op Keyboard / midi.

Wim ter Schiphorst
Average Member

230 berichten

Geplaatst - 10/07/2018 :  00:47:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Een gedachte. Of het werkt weet ik niet zeker.
Kopieer je maten aan het eind. Daarna verwijder je de voorgaande maten m.u.v. de eerste.
Ga naar bovenaan de pagina

Luc
Junior Member

73 berichten

Geplaatst - 10/07/2018 :  09:35:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Luc  Klik om Lucs MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Dag Cor,
Ik doe dit als volgt: ergens een heel lichte, bijna onhoorbare druk op een toets: de opname start... 4 tellen wachten. Dit werkt perfect.
Ga naar bovenaan de pagina

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 10/07/2018 :  16:59:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
De oplossing van Wim snap ik niet helemaal, die van Luc was mij wel bekend alleen start ik de opname via de start/stop knop.

Wat ik wil is gewoon simpel 4 lege maten aan het begin toevoegen, zoals ook met de style creator kan via Channel edit.
Via Bar copy Alle ingespeelde maten een maat verder kopieren en dan via Bar clear de eerste maat wissen.

Ik kom bij de Multipad creator niet verder dan Step edit, opties zoals Bar copy of Bar clear kom ik niet tegen.

____________________________________________________________________________

Mijn website: https://corvdh.home.xs4all.nl klik vervolgens in het menu op Keyboard / midi.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim ter Schiphorst
Average Member

230 berichten

Geplaatst - 12/07/2018 :  22:31:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Heb op ander forum deze vraag gesteld. Volgende antwoorden.

Ik ken slechts 2 mogelijkheden.

1. In een DAW- of sequencerprogramma laden. 4 maten verschuiven om de gewenste pad inhoud te verplaatsen en opslaan / exporteren

2. Opnieuw inspelen. De eerste toon zonder veel druk aanslaan. als het niet direct mogelijk is om bij de Start meteen lege maten in te voegen.

De eerste variant zou ik prefereren omdat het in maximaal een minuut gebeurt. Volgens de beantwoorden. Deze is echter wel zeer bedreven met het werken met een DAW.

Ik denk dat 2 niet is wat je bedoelt. Als je een DAW (cakewalk,Cubase enz.) hebt of een sequenzer is het het proberen waard. Ik weet niet of je eerst de CASM eraf moet halen. Maar daar zijn programma's voor.

Tweede wat ingewikkelder antwoord.

Ga in Multiselect in de StepEditor
Dan markeer je de maten die je wilt hebben.
Copy en Paste dit onmiddelijk

Delete je maten die je niet nodig hebt. DE INHOUD.
Ga naar het begin. Zet daar het volume op 1. Nul(0) gaat niet.

Advies is test dit eerst door een nieuwe MP te maken. Met enkel een paar noten (C2) bijvoorbeeld. Er moeten misschien wat maten toegevoegd worden om de juiste lengte van de MP te krijgen.

Deze is wat omslachtig. Geeft de persoon ook toe. Dit was eigenlijk ook wat ik in gedachte had.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000