Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Nieuw Choirpack Genos
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

BramvT
Junior Member

72 berichten

Geplaatst - 21/07/2018 :  20:03:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo medewerkers van Oostendorp en collega keyboardspelers, ik heb een vraag over een nieuw Choirpack wat bij Yamaha Musicsoft te koop staat voor 100 euro en pas in Februari jl. is uitgekomen.

Dat pack klinkt geweldig (staan 3 voorbeelden op de website hieronder) en zou die ook graag op een s970 (of s975, die ik dan aanschaf) willen hebben, maar Musicsoft geeft aan dat er mogelijk een probleem kan ontstaan als ik hem wil bestellen...maar heb dan wel 2 keuzes....of wel bestellen of niet, straks ben ik 100 euro kwijt...en aan een Genos begin ik voorlopig even niet.

Kent iemand dit pack al omdat ie het op de Genos heeft of weet iemand of ik de gok kan wagen?

https://eu.yamahamusicsoft.com/premium-packs-and-voices/kapro-classic-monumental-choir-1

PSR s970 (ex : T1, T3, T4, T5)

Bewerkt door BramvT op 05/08/2018 12:56:21

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 21/07/2018 :  20:45:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Beste Bram,

Ik zou persoonlijk het risico niet nemen. Als de pack ondersteund zou worden voor andere modellen dan de Genos, dan zouden deze modellen door Yamaha echt wel in de selectie zijn gezet. Yamaha wil toch zeker ook graag verkopen. Desalnietemin zou er wellicht een kans zijn dat het werkt; ondersteuning van Yamaha hoef je in dat geval niet te verwachten.

Echter, voor zover ik mij kan herinneren, gelden voor de aankopen van packs dezelfde rechten als "gewone" aankopen via het internet. En heb je het recht om je geld terug te vragen binnen een bepaalde periode wanneer een pack niet blijkt te werken of geheel niet naar wens is. Geen ervaring mee hoe Yamaha hiermee in de praktijk omgaat.

Een tweede reden waarom ik de pack niet zou aanschaffen, is dat dit een pack van KApro is en niet van Yamaha zelf. Ik heb destijds een enorme miskoop gedaan met de accordeon pack van KApro via de yamahamusicsoft website. Zo klinken de samples qua volume volledig uit balans met de standaard interne voices (je mag de volumeregelaar halveren wanneer je een KApro voice selecteert), zijn de oktaafinstellingen incorrect en klinken de voices een octaaf te hoog of te laag in combinatie met interne voices, etc. De demo's van KApro zijn totaal niet representatief voor de eigen speelervaring en samplebeleving van de sounds in de pack. Ja...ik had destijds wellicht ook mijn geld terug kunnen vragen, maar ik heb dat niet gedaan omdat ik stomweg de pack had gekocht en deze pas na mijn vakantie had uitgeprobeerd.


Groetjes,

Robert

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros trainingsmogelijkheden: http://www.robbiedoes.nl
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Bewerkt door robbiedoes op 21/07/2018 20:45:52
Ga naar bovenaan de pagina

BramvT
Junior Member

72 berichten

Geplaatst - 21/07/2018 :  23:06:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Robert....dank voor je snelle reactie en jouw mening telt extra zwaar voor mij (we hebben elkaar bij jou ontmoet met mijn T4, 3 jaar geleden alweer?)

Aan de andere kant wel jammer voor mij dan....ik heb mij weer blij gemaakt voor niks dus...die 3x MP3 klinken echt mooi en ik ben daar gevoelig voor, voor mooie koorstemmen....heb ooit (30 jaar geleden) inhet Operakoor van wijlen Bep Ogterop gezongen als 2e bas...ben gek op opera en dus probeer je zo eens wat uit op je Yamaha.

Niet kopen dus....raar trouwens dat Yamaha zich dan hiervoor leent, een product aanprijzen waar het nodige aan zou kunnen mankeren....gezien de ervaringen in het verleden met KApro.

Bedankt ;-)

PSR s970 (ex : T1, T3, T4, T5)

Bewerkt door BramvT op 21/07/2018 23:10:03
Ga naar bovenaan de pagina

BramvT
Junior Member

72 berichten

Geplaatst - 28/07/2018 :  16:39:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Heb ook antwoord gekregen van KApro via hun FB site....Nur Fur Genos.

Maar het zou zomaar kunnen dat je via YEM dat pack wel spelend krijgt op de T5 en de s975...blijft een gok van 100 euro. ;-)

PSR s970 (ex : T1, T3, T4, T5)
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000