Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Weinig Volume Rechterhand
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

paulmuz
Average Member

279 berichten

Geplaatst - 23/07/2018 :  21:08:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo

Ik worstel al een tijdje met de Genos , ik heb hem nu ongeveer 6 maand en kan hem niet naar mijn hand zetten ,(wat ik wel kon met de vorige tyrossen tot en met T4 ) ,

ik merk op dat de volumes van de rechterhand zo stil overkomen , mijn styl volume staat ongeveer 90-100 , maar de volume van de rechterhand komt er in vele gevallen niet boven ,zie ik misschien een instelling over het hoofd ?

Misschien heeft er iemand een oplossing , ook wanneer je een styl oproept , dat je dan geconfronteerd word met een massa effecten op de styl , soms heel fel overdreven vind ik , wat is daar aan te doen ?

mvg
louwe

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 24/07/2018 :  00:01:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ken dat verschijnsel.
Soms is het zo dat met alleen right1 en right2 AAN niets aan de hand is, maar zodra right3 erbij op ON wordt gezet het volume vreemd reageert.
Een eenvoudige 'soft reset' (Genos aanschakelen met de hoogste toets blijvend ingedrukt) doet dan wonderen.

Het (b)lijkt meestal voor te komen na het gebruik van 'oude' styles uit vorige Tyros modellen.
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 24/07/2018 :  10:36:24  Toon profiel  Reageer met citaat
het volume van de voices kan eventueel aangepast worden
in "Menu 2" > "Voice Edit" onder "Common",
niet vergeten op te slaan (Save).
Ook een mogelijkheid :het volume van de begeleiding (style of midi) verlagen
en de volumes van de voices en het "Master"-volume verhogen.
VrGr
eddy vanzee
Ga naar bovenaan de pagina

paulmuz
Average Member

279 berichten

Geplaatst - 24/07/2018 :  11:34:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Eddy en Roel , bedankt voor je uitleg.

ja ik vind het nog altijd heel moeilijk om een juist eenwicht te vinden in stylen en klanken van de Genos , als ik nu op de T4 speel , dan overdonderd de Tyros 4 de genos , de tyros klinkt veel ruimtelijker , en frisser.

ik heb zeer veel opgetreden met de T4 , altijd zonder problemen , mits een beetje zoekwerk kort na de aankoop , dat is normaal , maar bij de Genos ben ik nu meer dan 6 maand op weg , met weinig tevredenheid. Sorry ik ga voor de Genos en wil deze zeker niet afbreken , als er nog suggesties zij , deze zijn zeer welkom.
mvg
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 24/07/2018 :  12:31:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Als je dat zo ervaart, MOET er iets mis zijn met bijvoorbeeld de EQ en/of Compressor instellingen. Welke speakers gebruik je en waar sluit je die op aan?
Zijn de speaker instellingen op Genos conform de luidsprekers?

Heeft de reset iets verbeterd?
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 24/07/2018 :  12:36:04  Toon profiel  Reageer met citaat
De styles van de Genos klinken qua volume vrij stevig ten opzichte van Right 1, 2 en 3.
Dat was bij de Tyros modellen ook zo.
Als je gebruik maakt van registraties, dan kun je de gewenste verhouding instellen en opslaan.
Maak je geen gebruik van registraties dan is mijn ervaring dat live control - slider 1 de gemakkelijkste oplossing is.
Je kunt het volume van de style voor aanvang, maar ook tijdens het spelen eenvoudig aanpassen.
Voordat ik de Genos in huis had was ik nogal sceptisch over het nut van de live schuiven en knoppen, maar in de praktijk maak ik er toch steeds meer gebruik van, onder andere dus voor het regelen van het style-volume.
Ook zijn de live knoppen en sliders handig om bestaande registraties snel aan te passen.

Gr. Richard
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 24/07/2018 :  14:04:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Mogelijk kan het anders instellen van de 'velocity curve' uitkomst brengen. Zet je hem bijv. op SOFT dan klinkt rechts behoorlijk luider bij eenzelfe aanslog.
Ga naar bovenaan de pagina

paulmuz
Average Member

279 berichten

Geplaatst - 24/07/2018 :  14:42:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben heel blij met zoveel reacties , daaruit toch veel interee voor dit probleem , ik sta op het punt mijn Genos van de hand te doen , ik ben geen profecional maar weet toch heel goed hoe een keyboard moet klinken .

Ik voel me zelf niet gelukkig bij dit soort meldingen , maar dat moet toch even van je hart , sorry hiervoor , maar wij geen ervoor met jullie hulp. Dank U.
mvg
Paulmuz
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 24/07/2018 :  15:21:52  Toon profiel  Reageer met citaat
@PaulMuz,

Nog even een aanvulling op mijn opmerking over de live slider 1 (style volume).

Het handige van het deze slider is ook, dat de style-volume instelling die je maakt blijft gehandhaafd, ook als je een andere style-variatie of zelfs een andere style kiest.

Dit geldt alleen voor het style-volume.
De andere groepen die door een style worden ingesteld worden steeds gereset door het kiezen van een nieuwe style.
Yamaha heeft op de Genos voor het style volume dus juist een uitzondering gemaakt!

De style-volume instelling verandert door het opnieuw starten van de Genos of door een registratie waarin deze instelling voorkomt.

Je hoeft in principe maar één keer de instelling naar jou wens aan te passen.

Voorlopig misschien maar even wachten met het verkopen van de Genos want er zit meer muziek in dan je op het eerste gezicht denkt.

Gr. Richard
Ga naar bovenaan de pagina

paulmuz
Average Member

279 berichten

Geplaatst - 25/07/2018 :  07:23:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank U voor de fijne raad , daar zal ik iets mee doen.

een reset gedaan , maar niets is veranderd.
Heb me dan even bezig gehouden met de voice edit , en daar kon ik de volumes wel verhogen , ondanks dat de volume op max stond 127 , stond hij in de common op een kwart minder , daardoor kreeg ik wel een goede aanvaarbare klank en volume , ook de eq wat bijgewerkt..enz.

zal nu iedere instelling proberen zo wat op te hemelen.

ik heb de volume onder de rechter schuifregelaar geplaatst , maar het probleem is dat je dan telkens de lower ook mee verplaatst , is dat mogelijk om dat te omzeilen , en die lower voor altijd uit te schakelen met één bewerking ???

Wat ik gebruik als versterking is Presonus Studio Live 16.4.2 Pro mixer , bose L1 model 2 (x2) en 4x B-1 boxen voor de sub , en een vocalist Voice-Work.

deze week komen er nog twee Bose S1 pro erbij , verjaardags-geschenk van mijn vrouwtje.

Ik hou U verder op de hoogte , er mogen gerust nog suggesties komen. Dank u allen.
mvg
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2985 berichten

Geplaatst - 25/07/2018 :  09:28:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi,

Dat is een dijk van een installatie.
Daar moet het geweldig mee klinken.
Heb je al eens geprobeerd om de Genos rechtstreeks aan te sluiten.
Main-out Genos direct in de Bose L1
En natuurlijk de Genos aanslaan en niet aaien.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 25/07/2018 :  09:52:14  Toon profiel  Reageer met citaat
@PaulMuz,

Kun je nog eens uitleggen wat precies jouw pobleem is.
Ik begreep uit jouw eerste bericht dat je het volume van de styles te hoog vindt ten opzichte van de Right 123.
Ik lees nu dat je allerlei ingewikkelde dingen doet om de juiste balans te vinden.
Is het niet eenvoudiger om het volume van de style te verlagen, zoals ik heb aangegeven.
Ik heb niet in jouw reacties gelezen dat je dat ook hebt geprobeerd.
Soms zijn oplossingen eenvoudiger dan je denkt, of ik heb het probleem niet goed begrepen.

Gr. Richard
Ga naar bovenaan de pagina

paulmuz
Average Member

279 berichten

Geplaatst - 25/07/2018 :  10:01:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja Frans een goede instalatie waar ik al jaren genot van heb , heb voor grote menigten opgetreden , met bekende zangers en zangeressen , iedereen was er tevreden over. de mengtafel is ook top , alles erop en eraan.

Richard ,de volume van de styl kan ik wel terug brengen , maar de klank van de rechterhand is niet (naar mijn bescheiden mening) luid genoeg , en heb deze nu aangepast via Voice edit , ik zal het verder uitproberen , misschien doe ik een rondje om , om tot een goed resultaat te geraken.......misschien is er een andere weg ?

Ik moet nu even iets anders doen , maar ik kom er nog op terug.
Dank u, mvg
Ga naar bovenaan de pagina

Aaad
Average Member

101 berichten

Geplaatst - 25/07/2018 :  21:48:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Misschien een overbodige opmerking, maar als je een volumepedaal gebruikt,
staat dat dan helemaal ingedrukt?
En zit de plug er goed in of in de juiste opening?
Ook de andere aansluitingen even nalopen.

Aad
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1385 berichten

Geplaatst - 25/07/2018 :  22:33:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Je kan de right voices ook op volume 127 zetten.

Heb je een probleem dat alle voices niet klinken.
Dan ligt dat bijna zeker aan de splitpunt instelling.

Groeten, Wim
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 26/07/2018 :  09:39:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Wim,
kan je dit even nader verklaren ?
Waar moet het splitpunt dan staan om goede klank te hebben ?
BVD.
VrGr
eddy vanzee
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000