Auteur |
Onderwerp |
|
thomas
Average Member
209 berichten |
Geplaatst - 08/11/2006 : 13:13:15
|
Beste T-2 vrienden Dit is mijn eerste post . Ik heb een probleem dat sommige midifiles vastlopen maw. hij stopt ergens midden in een nummer. De midifiles die ik gebruik komen van mididesign, dus het zijn prof. midifiles en geen copies Heeft iemand ook die ervaring ?? groeten Thomas |
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 08/11/2006 : 13:23:06
|
Thomas,
Welkom op deze ontmoetingsplaats ! Zelf gebruik ik vrijwel nooit midifiles, maar belangrijk om te weten is of het altijd op hetzelfde punt in de song gebeurt
Hoe speel je de songs af : In de tyros player of extern op een PC via een midi-koppeling (MIDI-kabels of via de USB-MIDI interface)
Mogelijk kun je wat meer toelichten ?
|
|
|
thomas
Average Member
209 berichten |
Geplaatst - 08/11/2006 : 13:38:35
|
quote: Originally posted by T-Rossie
Thomas,
Welkom op deze ontmoetingsplaats ! Zelf gebruik ik vrijwel nooit midifiles, maar belangrijk om te weten is of het altijd op hetzelfde punt in de song gebeurt
Hoe speel je de songs af : In de tyros player of extern op een PC via een midi-koppeling (MIDI-kabels of via de USB-MIDI interface)
Mogelijk kun je wat meer toelichten ?
De songs speel ik af via USB stick ( type kingston 1 giga ) of intern in de T-2 zelf . Dus gewoon de midifile naar het user geheugen gecopieerd. Beide werkwijzen geeft problemen . Waar de midifile stopt is altijd anders, ik kan er eigenlijk niet zeker van zijn of hij daadwerkelijk afgespeelt wordt . Dit probleem had ik nooit eerder op de PSR 8000, 9000 en de PSR 3000 Op de 3000 ging het altijd perfect, ook rechtstreeks en via USB stick . groeten thomas
|
|
|
Peter
Junior Member
66 berichten |
Geplaatst - 08/11/2006 : 17:11:33
|
Dag Thomas,
Zou het kunnen dat de 'stop' toets slecht contact geeft?
Groetjes Peter |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 08/11/2006 : 18:41:31
|
Hoi Thomas,
Heb je de T2 ook via midi of usb aangesloten wanneer je midifile vanaf de T2 afspeelt. Dit kan soms problemen geven dat de midi setting spontaan verandert. Je kunt je Midi setting even op off zetten en kijken of probleem zich nog voordoet.
Stopt de midifile echt of heb je opeens geen geluid?
Via song creator kijken waar een probleem kan zitten. Bijv.: song end positie, control changes 07 volume, 11 expression, 120 all sound off, 123 all note off, stop commando etc.. Maar ik vindt dit onwaarschijnlijk omdat jouw midifile iedere op een andere positie stopt zoals je zegt.
Ikzelf heb dit probleem nog nooit gehad, maar ik koop ook nooit midfile's. Maak enze wel op de T2.
Ik zou zeggen probeer ze eens op de pc of een ander keyboard en kijk waar het probleem ligt.
Groeten Wim
|
|
|
thomas
Average Member
209 berichten |
Geplaatst - 09/11/2006 : 07:30:13
|
Geachte, Bij deze zal ik eens mijn werkwijze uiteen zetten, dan is het misschien duidelijker Ik koop een midifile via internet ( mididesign ), zet deze op een USB stick, daarna steek ik deze in de T-2, vervolgens ga ik naar USB op het scherm , selecteer een midifile en laat hem spelen ( play ) De midifile start en ergens midden in stopt hij gewoon, t'is te zeggen hij blijft hangen, de noten bedoel ik hiermee ... Het rare is dat dit niet altijd zo is, soms speelt hij hem wel volledig en andere keren niet ( diezelfde midifile dus ) Ik vind dit zeer vreemd, vertrouw het eigenlijk niet meer
groeten thomas |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 09/11/2006 : 07:53:46
|
Hallo Thomas,
Als je mij zo'n vastloper opstuurt, wil ik wel eens een kijkoperatie uitvoeren. Misschien kan ik dan iets vinden, want zo komen we toch niet verder. Email-adres staat wel op mijn site. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
thomas
Average Member
209 berichten |
Geplaatst - 09/11/2006 : 15:45:10
|
Ben net terug van mijn dealer. Deze had 2 tyrossen staan, ik heb de mijne ook meegenomen. We hebben daar een paar midifiles getest en inderdaad bij mijn tyros loopt hij vast en bij de 2 tyrossen in de winkel niet ... Dus er is een probleem met mijn T-2 Hij is nu in herstelling
groeten thomas |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 09/11/2006 : 17:01:23
|
Hallo Thomas,
Dat is natuurlijk geen leuk bericht, maar heb je niet meteen een van de twee meegekregen die daar in de winkel staan? Had mij een goede service geleken. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
thomas
Average Member
209 berichten |
Geplaatst - 09/11/2006 : 17:08:23
|
quote: Originally posted by theplayer
Hallo Thomas,
Dat is natuurlijk geen leuk bericht, maar heb je niet meteen een van de twee meegekregen die daar in de winkel staan? Had mij een goede service geleken. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Ja gelukkig wel, was het vergeten te vermelden
groeten thomas |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 10/11/2006 : 08:45:36
|
Hallo Thomas,
Dat is dan in ieder geval netjes opgelost en kun jij weer vooruit. Nu niet weer kapotmaken hè! (hahaha) Groetjes,
Frans
|
|
thomas
Average Member
209 berichten |
Geplaatst - 19/11/2006 : 12:06:07
|
Hallo, de T-2 is terug en gemaakt, er was ergens een probleem met één of andere verbinding " werd mij gezegt " Gisteren heb al die zogenoemde vastlopers getest en geen probleem meer, gelukkig
groeten thomas |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 19/11/2006 : 20:42:22
|
Hallo Thomas,
Fijn dat je Tyros weer terug is. Ook de tijd valt mij mee. 9 dagen en dat is toch redelijk snel. Maar jij kunt tenminste weer midifiletjes afspelen. Groetjes,
Frans
|
|
thomas
Average Member
209 berichten |
Geplaatst - 20/11/2006 : 16:34:33
|
quote: Originally posted by theplayer
Hallo Thomas,
Fijn dat je Tyros weer terug is. Ook de tijd valt mij mee. 9 dagen en dat is toch redelijk snel. Maar jij kunt tenminste weer midifiletjes afspelen. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Hallo Frans bedankt, maar het is niet zo, dat ik met midifiles speel, eigenlijk helemaal niet !! Wel is het zo dat ik voor personen ( zangers en zangeressen ) opnames doe . Die kopen die midifiles of ik , en daar willen ze dan een opname mee doen + zang ( een soort karaoké eigenlijk ) Uiteindelijk heb ik een hekel aan midifiles, ik speel liever zelf , midifiles zijn zo onpersoonlijk en draagt niks bij tot muzikant zijn , integedeel Maar goed , dit is mijn mening Groeten en bedankt
groeten thomas |
Bewerkt door thomas op 20/11/2006 16:40:31 |
|
|
|
Onderwerp |
|