Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 MobielsheetPro koppelen met Genos
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Wim ter Schiphorst
Average Member

230 berichten

Geplaatst - 28/08/2018 :  13:47:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Voor degenen die geen Apple hebben maar toch alle muziek willen digitaliseren en vanaf Tablet, Computer en/of Smartphone willen spelen is er het programma MobilesheetPro. equivalent van Songbook+ of Onsong voor Apple apparaten.
Nadeel was altijd de niet zo eenvoudige koppeling met keyboard. MobileSheet is eigenlijk gemaakt voor de Korg instrumenten.

Maar met de Genos is dit probleem opgelost. Net zoals bij Songbook+ wordt de koppeling via sysex commando's gemaakt.

Bijgand een (eeenvoudige) duidelijke instructie video voor degenen die dit eens uit willen proberen. De app voor tablet/smartphone of computer is gratis. Voor de volledige versie (meer opslag) betaal je slechts 13,00 euro.

www.youtube.com/watch?v=83KSbB5H-_8

Hier nog een link die laat zien hoe flexibel je door je muziekstuk kunt navigeren. Met Coda's, Al Coda's enz. en naar volgende pagina's scrolled. Helaas wel in het engels. En er staan meer videos met uitleg over het programma. Dus je hoeft geen Ipad aan te schaffen.

https://www.youtube.com/watch?v=4W4pjsA2WHo

Of deze iets uitgebreider. Begin vanaf seconde 0,25 als je de intro wilt vermijden.

https://www.youtube.com/watch?v=4W4pjsA2WHo

Volgende link toont hoe je MP3 files, zelfde principe voor midifiles aan je PDF kunt koppelen. Als je een song een tijdje niet gespeeld hebt of wat anders wilt beluisteren kun je deze afspelen, Afzonderlijk of tegelijk met de score. Wat interessant is voor studie mogelijkheden.

https://www.youtube.com/watch?v=DQnJwJ1eYRQ



gr
Wim

Bewerkt door Wim ter Schiphorst op 28/08/2018 15:50:17

Wim ter Schiphorst
Average Member

230 berichten

Geplaatst - 01/09/2018 :  21:39:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Nog even een toevoeging op mijn vorig bericht. Om boven beschreven functie te kunnen gebruiken moet je updaten naar versie 2.1.2.
Bij instellingen -> Midi -> apparaten staat nu ook Genos vermeld. Activeer deze er wordt automatisch de juiste midi bevelen ingevoerd.
Het programma is ook met Nederlandse tekst en handleiding.

Heb je geen tablet. Er is ook een Windows 10 versie. En heb je nog geen tablet. Misschien is de Chuwi Hi13 wat voor je. Draait op Windows 10 voor nog geen 300 euro 13,5 inch, 3000x2000 scherm resolutie. Voor muziekblad weergave meer dan genoeg. Zie ook review op Tweakers.

Bewerkt door Wim ter Schiphorst op 01/09/2018 22:11:54
Ga naar bovenaan de pagina

johanleo
Average Member

217 berichten

Geplaatst - 06/09/2018 :  08:25:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Dat ziet er veelbelovend uit... Iets om in de komende herfsttijd met lange avonden eens uit te proberen. Ik vermoed dat je eerst de partituren moet inscannen als PDF?

Dank voor de info en groeten,

johan
Ga naar bovenaan de pagina

Wim ter Schiphorst
Average Member

230 berichten

Geplaatst - 06/09/2018 :  13:49:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Als je de blad muziek al hebt, inderdaad. Als het nodig is kun ze eerst in een pdf programma bijwerken. Maar je kunt ook een fotootje nemen en deze opslaan en laden in MobileSheet. MobileSheet heeft ook vele mogelijkheden om de ingeladen bestanden te bewerken. Probeer dat uit in de proefversie. Deze werkt volledig. Enige beperking. Je kunt maar 8 songs inladen. Is te verhelpen door van meerdere songs één pdf bestand te maken.
En kijk ook eens op het forum(engels) op de website. Staan vele vragen en antwoorden.
En als het programma (bijna) alles heeft wat je denkt nodig te hebben is 13,00 euro niet veel. En je bent van een stapel bladmuziek af. En hebt tegelijkertijd en catalogus,

Bewerkt door Wim ter Schiphorst op 06/09/2018 14:34:55
Ga naar bovenaan de pagina

WinusW
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 10/01/2019 :  01:25:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat fijn om dit allemaal te lezen.
Dank voor de tips.

Nu kan ik gewoon mijn Galaxy Tab A gebruiken en hoef ik niet een andere dure tablet iPad aan te schaffen.

Toevallig net na de kerst dit progje aan mijzelf kado gedaan voor mijn verjaardag om uit te proberen.

En nu ontdek ik dit.



Wat kun je veel doen met 8 noten!
Ga naar bovenaan de pagina

bobschilder
Starting Member

10 berichten

Geplaatst - 13/01/2019 :  16:05:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar een kabel dus verbinding Genos via Host naar micro usb van mijn tablet ( lenovo) heb al gekeken bij allekabels. nl maar kan hem niet vinden.
Moet er wel zijn maar waar???

Gr. Bob
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000