Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 PC aan de Genos
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Ruud Hendriks
Starting Member

11 berichten

Geplaatst - 16/09/2018 :  16:38:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,
Ik heb een PC aangesloten op mijn Genos. Op de PC is het programma "Reaper" geïnstalleerd.
Ik heb echter geen idee wat je met de Genos in combinatie met een PC allemaal kan, laat staan hoe dat dan werkt. Heeft iemand van jullie enig idee of kan mij aangeven waar ik iets over dit onderwerp kan vinden?
Bij voorbaat hartelijk dank.
Ruud Hendriks.

Wouter1972
Average Member

288 berichten

Geplaatst - 16/09/2018 :  18:04:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ruud,

Met Reaper aangesloten op je Genos kun je bijvoorbeeld je eigen gespeelde muziek bewerken zoals effecten toepassen, VST’s toevoegen, etc etc en zo je eigen project te maken.

Ik heb de handleiding van Reaper voor je gevonden: als je dit doorgenomen hebt dan zie je hoeveel er wel. Iet mogelijk is.

https://dlz.reaper.fm/userguide/ReaperUserGuide595c.pdf

Veel plezier!

Wouter
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud Hendriks
Starting Member

11 berichten

Geplaatst - 17/09/2018 :  17:00:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wouter,
Bedankt voor je reactie. Ik ga ermee aan de slag.
Vraag is alleen nog welke instellingen op de Genos (en/of PC) nodig zijn om b.v. een midi-file in Reaper te laden en na editing weer terug te zetten in de Genos.
Groet,
Ruud Hendriks.
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2986 berichten

Geplaatst - 17/09/2018 :  17:49:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Ruud,

Vergeet niet dat je op je PC ook de Yamaha USB Mididriver moet installeren.
https://nl.yamaha.com/nl/products/musical_instruments/keyboards/arranger_workstations/genos/downloads.html#product-tabs
Die kun je hier gratis downloaden.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

Wouter1972
Average Member

288 berichten

Geplaatst - 17/09/2018 :  18:00:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Ruud,

Type je vraag ook eens in op YouTube (en wellicht ook in het Engels) dan zie je muzikanten die het stap voor stap voordoen zodat je zaken als drivers en waar kabels in moeten doorkrijgt. Gewoon een suggestie hoor, hoeft niet :-))
Ga naar bovenaan de pagina

tonvang
Starting Member

5 berichten

Geplaatst - 22/09/2018 :  15:44:10  Toon profiel  Reageer met citaat
ook ik ben nu in het gelukkige bezit van een Genos (wel 2 hele dage :-) ).
Op mijn tyos gebruikte ik de aansluiting met de pc om backup's te maken en de benaming en volgorde binnen de tyros wat gemakkelijker te ordenen. Ik vroeg mij of of dat binnen de Genos op dezelfde manier werk. (ik heb wel de handleiding er op nageslagen maar heb dat met mijn beperkte kennis niet kunnen vinden , ofik heb natuurlijk niet goed gekeken (iets dat heel goed mogelijk is :-)
Omdat het topic aansluitng PC is ga ik ervan uit dat ik deze aanvullende vraag hierop mag stellen
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 22/09/2018 :  16:06:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ton,
Welkom op het forum en gefeliciteerd met jouw Genos!

Het is op Genos ook mogelijk om (net als op een Tyros) de bestanden en mappen te ordenen.
Er is wel een verschil.... Tyrossen zijn niet 'kritisch' als het op de mappenstructuur aankomt, Genos verlangt dat je je houdt aan de reeds bestaande hoofdmappen.
Registraties kun je alleen opslaan in de map REGIST, styles in de map STYLE, midi en audio bestanden alleen in de map SONG etc.

Als je kopieer-acties op Genos doet (bijv. van USB stick naar USER) dan plaatst Genos zélf de bestanden in de juiste map.

Met PC heb je de vrijheid om bijv. registraties op te slaan in een map STYLE, maar Genos zal ze daar niet meer kunnen vinden.

Belangrijk is ook dat Genos een maximaal aantal files per map kan bevatten, namelijk 2500 stuks, dus wil je 6000 styles opslaan dient u deze op te splitsen in 3 aparte mappen.

Suc6!
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000