Auteur |
Onderwerp |
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 07/10/2018 : 11:39:27
|
Hallo, vaststelling ivm. "Freeze": is mij opgevallen dat wanneer een registratie een midifile bevat de "Freeze"-functie niet stabiel werkt. Na een tiental keren andere banken en registraties gekozen te hebben werkt "Freeze" niet meer, bvb. de "Style" blijft niet behouden maar gaat over naar de style die oorspronkelijk in de reg. opgeslagen werd. Ik denk dit opgelost te hebben door in de "Freeze instellingen" > "Song" >"aan" te vinken. Probleem is dan wel dat het tempo niet kan aangepast worden omdat dit door de midifile bepaalt wordt, de midi een paar maten laten doorspoelen zodat de tempo-opdracht voorbij is brengt dan weer soelaas. Bijkomend kunnen nog andere midi-opdrachten verderop in de file (bvb. transpose, of tempi,...) toch nog voor problemen zorgen. Ik stel dus vast dat de midifile de overhand neemt op de "Freeze", dit gebeurt echter niet systematisch doch na een aantal keren van reg.verandert te hebben. Waarom het bij de ene midifile wel werkt en bij een andere dan weer niet, is mij een raadsel. Om "Freeze" zonder problemen te laten werken denk ik dat het beter is om gewoon geen midifile te laden of deze te verwijderen uit de registratie en alleszins "Song" "aan" te vinken in de de freeze-instellingen. Kan men hier van een fout spreken of is dit normaal ?
VrGr eddy vanzee |
|
micdo
Senior Member
527 berichten |
Geplaatst - 07/10/2018 : 14:36:09
|
Dag Eddy, is het een idee om de midi file om te zetten naar wav m.b.v. de genos. Het lijkt mij dat het toch steeds het zelfde afspeeld. tenzij je steeds andere tempo's gaat gebruiken.
een ideetje?
Met een vrolijke noot wordt alles mooier.
Gr. Michel |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 07/10/2018 : 15:18:43
|
Dag Michel, dankjewel voor de suggestie. Waarschijnlijk heb ik mij niet duidelijk genoeg uitgedrukt. Het gaat mij niet om welbepaald item (zoals tempo,style,...) doch over de "Freeze"-functie in het algemeen. Mijn vaststelling is dat "Freeze" blijkbaar door een geladen midibestand kan beïnvloedt worden. Ik vraag mij af of dit normaal of een fout is (bug) ? temeer daar dit zich niet systematisch voordoet.
VrGr eddy vanzee |
|
|
|
Onderwerp |
|