Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Transponeren in cubase
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Heiko
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 26/10/2018 :  12:29:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi allemaal,
Ik heb een song waarin ik een paar keer een transpose in wil programmeren. Wat ik doe:
Ik knip op bv maat 37 alle channels behalve de drums door, selecteer
alles wat na maat 37 komt (weer behalve de drums)
en zet transpose op 1. Ter controle speel ik het even af, en het is "gelukt", klinkt perfect.
Teruggeplaats in de T5 blijken de drums na maat 37 toch getransponeerd, terwijl het op de computer goed gaat.
Weet iemand wat ik verkeerd doe? Ik kan op met registraties werken om de song steeds een halve toon te verhogen, maar bij deze song wil ik mijzelf op gitaar begeleiden, dus heb ik mijn handen niet vrij.
Iemand? Thanks alvast en grtzz

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!

Heiko
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 27/10/2018 :  14:19:11  Toon profiel  Reageer met citaat
...Ben ik weer....
Heb een donkerbruin vermoeden dat ik de oplossing al heb gevonden.
Mijn T5 staat nog ingepakt van na een optreden want we krijgen vanmiddag een huis vol visite. Morgen ga ik even kijken of het gelukt is.
Eerst heb ik gisteravond geprobeerd om niet de ranspose functie te gebruiken, maar per kanaal / per gedeelte de geselecteerde noten met
pijltje een halve noot naar boven te schuiven. Behalve natuurlijk de drums. Door wat ik vanmorgen heb "ontdekt" denk ik dat dit ook is mislukt, en wel hierom:
Bij het inladen van een song worden de channels van de T5 niet overgenomen, maar cubase zet ze gewoon op volgorde vanaf channel 1
Daarom stonden de drums niet op channel 10 maar op channel 9.
Dus daarom begrijpt de T5 dit niet en transponeert gewoon channel 10. Ik weet niet of ik het duidelijk heb uitgelegd, maar in
ieder geval hoor ik morgen of ik gelijk heb. Ik hoop het wel want voor de volgende transpose klus scheelt dat enorm veel werk!
Grtzz. Heiko

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!

Bewerkt door Heiko op 27/10/2018 14:19:39
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2988 berichten

Geplaatst - 27/10/2018 :  19:34:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi Heiko,

Als je de midifiles zelf hebt opgenomen met een style, zijn de channels 9 en 10 gebruikt voor de drums.
Misschien iets om rekening mee te houden.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

Bewerkt door theplayer op 27/10/2018 22:07:14
Ga naar bovenaan de pagina

Heiko
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 28/10/2018 :  12:08:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Frans,
Wie is Heino..Is dat niet die Duitse engerd met zonnebril?
Je hebt gelijk betreffende de drums op 2 kanalen. In dit geval bij mij op 10 en 11. Echter in cubase zie ik dat de drums alleen op ch 9
staan terwijl je volgens mij wel alle instrumenten ('t hele drumstel) hoort. Hoe los ik dit nu op? Ik wil graag transponeren zonder de drums....dus.
Hoor graag van je
Grtzz, Heiko

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!
Ga naar bovenaan de pagina

Heiko
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 28/10/2018 :  13:59:09  Toon profiel  Reageer met citaat
...Kreeg net een "brilliant" idee...
De 2 drumchannels op de T5 gemixt naar channel 9. Wat ik hierbij wel vreemd vond dat de bass van channel 2 geen geluid meer gaf, ook de VU meters gaven niks meer aan. Toen heb ik de Bass naar een andere channel gekopieerd en had ik weer geluid....
File gesaved en terug naar cubase Daar kon ik nu wel met succes de instrument channels 3X transposen, zonder dat de drums werden meegenomen. Al met al gelukt dus. Maar wat ik vreemd vind en waar de moeilijkheden mee begonnen is dat cubase maar één drumchannel ziet i.p.v. twee. Is het misschien een kwestie van instellingen hoe een song wordt geladen/gelezen?
Zo, nu eerst een Bava...koffie!

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000