Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 mp3 songs automatisch afspelen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Belgianmusic
Starting Member

8 berichten

Geplaatst - 18/11/2018 :  11:43:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste,
tijdens de pauze, of voor een optreden wil ik via mijn Genos mp3 muziek (op usb stick) laten spelen. Ik probeerde dit maar na elk nummer stopt het. Vraag hoe kan ik alle nummers van de usbstick automatisch in volgorde na elkaar laten spelen ?
beste groeten

T-Rossie
Moderator

3172 berichten

Geplaatst - 18/11/2018 :  11:49:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Via SONG knop en dan het schuifje op 'LIST" zetten. Deze lijst kun je naar wens aanpassen qua volgorde en zelfs midifiles afwisselen met MP3 bestanden.
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 18/11/2018 :  12:01:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Je kunt mp3 bestanden (of wav) automatisch afspelen met behulp van een playlist (of eigenlijk Song List).
De Genos heeft 2 soorten playlists.
De playlist die registraties laadt en de playlist (Song list) die rechtstreeks audiobestanden laadt (en afspeelt)
De playlist die registraties laadt wordt opgeroepen met de knop "Playlist" en de andere playlist wordt opgeroepen met de knop "Song"
Je kunt de audio playlist oproepen door 2 maal op de knop Song te drukken of 1 maal op de knop Song en vervolgens boven aan het scherm met het schuifje "Dual List"

Je kunt zoveel playlists maken en opslaan als je wilt
Je kunt alles op volgorde afspelen of willekeurig en herhalen.
In de naslaggids vanaf pagina 57 staat de uitleg.

Gr. Richard
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 18/11/2018 :  12:09:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Nog even een kleine aanvulling op mijn vorige bericht.
Je kunt met de song list ook midi bestanden afspelen en in een song list kunnen mp3, wav en midi bestanden door elkaar gebuikt worden.
De list geeft aan of een song een audio of een midi bestand betreft.

Gr. Richard
Ga naar bovenaan de pagina

Belgianmusic
Starting Member

8 berichten

Geplaatst - 18/11/2018 :  15:49:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Richard, ik heb terug mijn usb-stick met 28 nummers (mp3 en wav) aangesloten en 2 x op song gedrukt, de playlist zag ik staan maar tegelijk ging ook de aanduiding in de display (song B) op "schuiver 8" uit, ook de blauwe knoppen "play" bleven gedoofd.
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 18/11/2018 :  19:42:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat klopt, dat doet mijn Genos ook.
Maar je hebt de players links op het keyboard niet nodig als je een song list afspeelt.

Als je na 2 maal op Song drukken de song list van de mp3 bestanden op je stick ziet, dan heb je kennelijk al een song list gemaakt.

Je start de songs in de song list met behulp van de toetsen op het display.
Je kunt een willekeurige song starten door op het play-symbool links naast de songtitel te klikken
Je kunt de lijst in willekeurige volgorde afspelen door op het shuffle symbool te klikken.
Je kunt het volume regelen met schuif 7 en/of met de master volumeregelaar.

Hopelijk gaat het je nu lukken.

Gr. Richard
Ga naar bovenaan de pagina

Belgianmusic
Starting Member

8 berichten

Geplaatst - 23/11/2018 :  13:44:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Richard,

ik heb gedaan zoals je beschrijft: maar wanneer ik het play-symbool naast de songtitel aanklik dan verschijnt er een uitroepteken "!" en blijft het stil. Dat is ook zo voor de andere songs.

Ik begrijp het niet,

broeten,

Noël
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 23/11/2018 :  16:43:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Noël,

Als de song list een uitroepteken weergeeft, dan betekent dit dat de songs waarnaar de song list verwijst niet (meer) aanwezig zijn.

De song list bevat geen songs, maar slecht verwijzingen naar midi, mp3 of wav bestanden.

Als je een song list maakt van songs op een stick, dan moet de stick verbonden zijn met de Genos als je de song list gaat gebruiken.

Het veiligste is om de songs eerst in een map op User te zetten en vervolgens van deze songs één of meer song lists te maken.
En in deze volgorde, dus niet eerst een song list van de stick maken en ze daarna kopiëren naar User, want dan krijg je uitroeptekens !!!!!

Probeer zo weinig mogelijk usb sticks te gebruiken want dat zorgt vaak voor dit soort problemen en bovendien is de interne schijf van de Genos veel veiliger (minder storing gevoelig), veel sneller en veel groter.

vr.gr.

Richard
Ga naar bovenaan de pagina

Belgianmusic
Starting Member

8 berichten

Geplaatst - 24/11/2018 :  00:46:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Richard,

de usb stick was op dat moment verbonden, maar ik ga het eens proberen zoals u zegt.

Ik zet de songs op een stick en steek die in mijn Genos, hoe raken die songs dan van de stick op mijn user? dat is me nog niet duidelijk.

ik probeerde via record, maar vidn nergens meer "import en export?

Beste groeten,

Noël
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 24/11/2018 :  13:59:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Noël,

Ik zal je uitleggen hoe je songs (midi of audio) van een stick naar User kunt kopiëren.

Om te beginnen is het handig om een aparte map op User te maken waar je de songs in gaat plaatsen.

Om in de hoofdmap van de songs te komen ga je eerst naar HOME.
Er zijn meer manieren om daar te komen, maar deze is snel en eenvoudig.
Kies vervolgens vanuit het HOME scherm Song A of Song B (het maakt niet uit welke van de twee je kiest).
Je komt dan in het scherm Song (A of B), waarin mogelijk al mappen staan.

Rechts bovenin zie je een icoon “File”.
Hiermee kun je een nieuwe map maken en ook bestanden kopiëren.
Om een nieuwe map te maken kies je File - New Folder.
Geef de map een naam en druk op OK.
De map is nu toegevoegd op het scherm Song.

Voordat je nu gaat kopiëren moet je aangeven of het om Audio of MIDI gaat.
Dit geef je aan met het schuifje linksboven.
Als je midi EN audio bestanden wilt kopiëren, dan moet je deze procedure tweemaal uitvoeren, dus apart voor midi en voor audio.
Om nu de bestanden van de stick in deze nieuwe map te kopiëren selecteer je links de stick (USB1, 2 of 3).
Vervolgens kies je weer File en dan Copy.
Selecteer op de stick de bestanden die je wilt kopiëren en druk daarna weer op Copy.
Ga nu naar de nieuwe map op User en kies Copy Here.
Nu staan de songs op User en kun je een Song list maken zoals ik eerder heb uitgelegd.

De stick heb je nu niet meer nodig want de Song list vindt de songs in de nieuwe map op User.

Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000