Auteur |
Onderwerp |
|
luc postema
New Member
24 berichten |
Geplaatst - 09/11/2006 : 12:09:33
|
Hallo. Ik heb de Tyros 2 iets meer als een week in mijn bezit, en zit met een vraagje. Hoe krijg ik het voor elkaar om het Sustain pedaal te gebruiken in de Style Creator? Ik kan trappen wat ik wil op dat ding maar ik krijg geen Sustain effect in de style creator. Het is toch niet zo dat dit niet wil op dit keyboard? Iemand een tip? Alvast Bedankt. |
|
corvdh
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 09/11/2006 : 20:08:10
|
Dit probleem heb ik ook. De sustainknop op het keyboard werkt wel in de style creator, maar dat is niet echt handig in gebruik. Maar ik denk dat er zat deskundigen zijn die hier een oplossing voor weten dus ook ik wacht ook met spanning een antwoord af.
De style creator is toch een beetje een vreemd geval want probeer maar eens een super articulation voice te selecteren....nergens zo'n voice te bekennen tot dat je de style creator uitzet en weer normaal gaat spelen dan zijn ze weer wel te selecteren. Blijft vreemd.
Een eigen style maken met de Technics kn7000 ging toch een stuk simpeler. |
|
|
corvdh
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 19/11/2006 : 17:00:55
|
Is er nu niemand die een antwoord weet op deze vraag? Al is het maar een bericht dat je er geen andwoord op weet, alles beter dan helemaal geen reactie. Ik krijg trouwens het idee dat er niet veel mensen gebruik maken van de style creator klopt dat?
|
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 19/11/2006 : 22:38:10
|
Ik ben zover nog niet, sorry! ps Ben ik tenminste niet de enige met onbeantwoordde vragen... Groetjes, Heiko |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 20/11/2006 : 14:55:04
|
Hallo,
'n paar van die verdrietige mannen die op antwoord wachten, steekt mij, dus ben ik maar weer eens op verkenning geweest op mijn Tyros2. Maar ik heb denk ik een trieste mededeling voor jullie. Het kan echt niet. Het sustain pedaal werkt niet. Dus dan maar even verder op onderzoek. Even om te weten: Sustain pedaal in, zet een controller 64 waarde 127 neer. Loslaten zet dan natuurlijk controller 64 waarde 0 neer. Proberen dan maar om dit handmatig in te voeren. Maar dat wil ook niet, want vanaf contr 32 springt hij mooi over de 64 heen naar 71. De controller is dus niet te gebruiken. Eigenlijk ook logisch. Als je met sustain een noot aanhoudt, en dat zou over een akkoordwissel heen gaan, zou je de noten uit het vorige akkoord blijven horen. Dat wordt natuurlijk een zooitje. Je kunt natuurlijk wel je doel bereiken door de lengte van de noot langer te maken. Zo, hoop ik dat ik toch nog een beetje verdriet weg heb kunnen nemen. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
Bewerkt door theplayer op 20/11/2006 14:57:44 |
|
|
corvdh
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 22/11/2006 : 23:21:51
|
Bedankt voor je reactie en je uitzoekwerk. quote: Sustain pedaal in, zet een controller 64 waarde 127 neer. Loslaten zet dan natuurlijk controller 64 waarde 0 neer. Proberen dan maar om dit handmatig in te voeren. Maar dat wil ook niet, want vanaf contr 32 springt hij mooi over de 64 heen naar 71. De controller is dus niet te gebruiken.
Dit stukje is voor mij iets te ingewikkeld, maar wat ik er uit opmaak is dat jammer genoeg het sustenpedaal in combinatie met de style creator niet werkt. Misschien iets voor een volgende sofware update?
quote: Als je met sustain een noot aanhoudt, en dat zou over een akkoordwissel heen gaan, zou je de noten uit het vorige akkoord blijven horen. Dat wordt natuurlijk een zooitje.
Het is meer voor bij een ending om zo een wat minder abrupt einde aan je style te maken.
Blijft nog een klein vraagje over: Hoe zit het nu met die Super articulation voices? quote: probeer maar eens een super articulation voice te selecteren....nergens zo'n voice te bekennen tot dat je de style creator uitzet en weer normaal gaat spelen dan zijn ze weer wel te selecteren.
|
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 23/11/2006 : 14:08:26
|
quote: Originally posted by corvdh Blijft nog een klein vraagje over: Hoe zit het nu met die Super articulation voices? quote: probeer maar eens een super articulation voice te selecteren....nergens zo'n voice te bekennen tot dat je de style creator uitzet en weer normaal gaat spelen dan zijn ze weer wel te selecteren.
Hallo,
Ja, die lijk je inderdaad niet te kunnen gebruiken. Wel de mege, live, cool enz. Ik weet ook niet waarom ze dat gedaan hebben. Helaas. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
|
Onderwerp |
|