Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Zelf harddisk kopen en inbouwen! Hoe?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

rwmschei
New Member

44 berichten

Geplaatst - 09/11/2006 :  12:59:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van rwmschei  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Ik ben sinds 1 jaar in het bezit van mijn Tyros2 en heb geen HD laten inbouwen, omdat ik dacht deze niet nodig te hebben. Nu heb ik ze ook eigenlijk niet nodig, maar ik wil nu toch eens gaan experimenteren met de HD-recorder.

Na het bestuderen van de onderdelenlijst van Frans zou ik een Samsung MP0402H 40GB willen kopen.

Nu mijn eigenlijke vraag:

Heeft er iemand ervaring met het zelf inbouwen van een HD en heb je nog speciale kabels of adapters hiervoor nodig?

René

Bewerkt door rwmschei op 09/11/2006 13:01:45

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 09/11/2006 :  13:24:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
Hallo René,

Toen ik mijn Tyros2 in oktober 2005 kocht was er nog niet eens een advies van Yamaha welke HDD's zouden werken. Ik heb gewoon een 40 GB harddisk gekocht op 5200 toeren met 8MB cache en in de Tyros2 gebouwd.

Bij de handleidingen zit een zakje met 4 schroefjes. Da's alles wat je nodig hebt. De inbouw is niet wereldschokkend, het past maar op 1 manier. Op pagina 221 en 222 van de (NL) handleiding staan er ook nog plaatjes hoe e.e.a ingebouwd moet.

Bert.

Bewerkt door lacobo op 09/11/2006 13:49:52
Ga naar bovenaan de pagina

n/a
deleted

100 berichten

Geplaatst - 09/11/2006 :  13:36:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Bij het inbouwen is het handig om de 4 schroefjes eerst losjes vast te schroeven en als alles goed zit kunnen de schroefjes vaster worden gezet. Als de schroefjes erg vast zitten in de HD houder voordat de HD in het keyboard is geschoven is het soms lastig om de HD goed te krijgen, omdat de stekker in het keyboard sóms iets scheef zit.

rwmschei
New Member

44 berichten

Geplaatst - 16/11/2006 :  00:15:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van rwmschei  Reageer met citaat
Bert en Robin,

Bedankt voor jullie tips!

Ik heb gisteren een Samsung MP0402H 40GB harddisk gekocht en ingebouwd, SUPER! Het ding koste maar 57,50 euro, er zit 3 jaar garantie op en hij functioneerd prima.

Een eche aanrader zo'n HD in je tyros, nu kan ik de "Hard disk recorder" eindelijk gebruiken.

Groetjes,

René

T-Rossie
Moderator

3293 berichten

Geplaatst - 29/12/2006 :  17:28:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Ook de Samsung MP0402H ingebouwd !

Omdat het reutelen door telkens 'checken' van de origineel ingebouwde Hitachi Travelstar disk me behoorlijk stoorde heb ik er 47,50 euro aan besteed om ook een Samsung in te bouwen.

Eindelijk kan ik de sleeptimer van de HDD uitschakelen en werken als een trein die Samsung en gewoon op 5400 rpm

Bedankt voor de tip Rene

rwmschei
New Member

44 berichten

Geplaatst - 31/12/2006 :  03:56:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van rwmschei  Reageer met citaat
Graag gedaan!

Werkt bij mij ook nog steeds prima en ik werk nu eigenlijk niet meer vanaf de USB-stick. Ik gebruik de stick alleen nog voor het testen van zaken en als backup.

Groetjes en allemaal alvast de beste wensen voor 2007,

Rene
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000