Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Voice ( Woodwind) wijzigen Tyros 5
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

eddycafmeyer
Average Member

276 berichten

Geplaatst - 29/12/2018 :  18:00:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Vele van de clarinet- of saxvoices hebben volgende eigenschap:
duw op een toets, en duw direct daarna (of terzelfdertijd) een toets in die ongeveer een octaaf hoger is (bijvoorbeeld een do en een hoge si), dan hoor je die hoge toon starten met een soort stapsgewijze portamento.
Mooi effect, maar kan men dit ergens weglaten ? In sommige liedjes past dit effect echt niet.

Soneg
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 30/12/2018 :  12:52:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
dat hoort zo bij de SA ( super Articilation ) voices , als je de "normale" klarinet of sax selecteert is dit effect er niet . er zijn er genoeg om te kiezen .

Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

eddycafmeyer
Average Member

276 berichten

Geplaatst - 01/01/2019 :  13:32:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Dankjewel Soneg, maar bijvoorbeeld RomanceClarinet is - naar mijn smaak - een hele mooie voice, maar gebruik ik weinig door die SA die niet steeds past bij de gespeelde melodie.
Dan neem ik inderdaad een andere clarinet-voice.
Eddy
Ga naar bovenaan de pagina

Megat
New Member

23 berichten

Geplaatst - 02/01/2019 :  20:56:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Eddy en anderen,
Ik voel met je mee.
Ik voor mijzelf zou er niet rouwig om zijn, als de 'SA' bij de diverse voices uitgeschakeld zou kunnen worden. Ook bij de gitaren vind ik jouw opmerking dat 'SA' niet perse een verrijking is van toepassing.
Ga naar bovenaan de pagina

TyrosFive
Junior Member

55 berichten

Geplaatst - 04/05/2019 :  09:12:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Of de toets (lage) net een fractie vroeger stoppen (loslaten), alvorens de hogere octaafnoot in te drukken, dan heb je dat effect niet (dus alleen op dat punt niet gebonden spelen). Zo doe ik het soms.
Vrgr,
Philip
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000