Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Toch nog een Genos naast mijn T5
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Geert55
New Member

23 berichten

Geplaatst - 21/01/2019 :  18:28:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Na alle Tyrossen heb ik nu de Genos binnen staan.
Ik moet zeggen dat ik toch wel onder de indruk ben van de Genos en dat hij mij zeker inspireert om thuis lekker te spelen.

De standaard speaker set heb ik achterwege gelaten en heb voor de versterking gekozen voor.2x Bose S1 pro (geweldig geluid en Multi inzetbaar)

De sound en vooral de begeleidingen zijn naar mijn mening fantastisch.
Ik moet wel zeggen dat ik de Genos uit de doos wat "bassig" vind klinken.

Ik heb mijn Tyros 5 gehouden omdat ik daar helemaal in thuis ben en ik mezelf eerst de kans wil geven om met een rustig hart te wennen aan al die vernieuwingen.

Na uitgebreid de handleiding te hebben gelezen en tal van registraties te hebben gemaakt en met Play listen bezig te zijn geweest moet ik nog uitvinden hoe ik een fatsoenlijk microfoon geluid uit de speakers krijg. (waarschijnlijk door iemand anders te laten zingen haha... maar toch)


Wat ik in de Genoswel een gemis vind, en niet echt gemakkelijk vind, zal ik uit proberen te leggen.


In mijn tyros 5 heb ik vanaf afstand een duidelijk beeld van mijn registraties en ik kan nagenoeg blindenlings deze kiezen via de knoppen naast het display.


In de Genos is de weergave van de registraties zodanig klein dat ik een extra leesbril heb moeten aanschaffen.

Ook vind ik het totaal onnodig om zoveel informatie in een scherm te proppen.


Als ik een soortgelijk scherm wil zien als in de tyros 5 bevind ik me in de edit mode en kan er verder niets mee. ( als noodoplossing doe ik het er mee)

Vervolgens heb ik alle registraties opgeslagen in play listen geweldig gewoon al moet ik zeggen dat vaker een weergave zie van een andere registratie set dan die feitelijk onder de knop zit.

Ik kan daar niet zo goed mee overweg.


Al met al geniet ik van het instrument en geef mezelf de tijd en ruimte om er aan te wennen.


Ik hoop echter wel dat er voor de Genos een update komt waardoor het keyboard feitelijk meer geschikt en gebruiksvriedelijker wordt op het podium en/of mindere computer / automatisering deskundigen.


MvGr Geert

Genos/T5/2x Bose L1 model 2 / 2x Bose S1 pro / Dynacord CMS 1000/ en een Korg X50....

Jokeltje
Starting Member

2 berichten

Geplaatst - 16/07/2020 :  23:52:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Is het de genos die wat bassig klinkt, of toch eerder de bose s1 pro ?
Heb je de bose s1 pro rechttstreeks op,de genos L en R uitgangen aangesloten ? Zo ja, welke kabels gebruik je, ballanced of unbalanced ?
Wat vind je van het piano geluid via de bose s1 ?

Ik heb momenteel een bose aangesloten op de L/L+R uitgang maar vind het geluid wat minder dan de yamaha speakerset, maar misschien komt dat omdat ik maar een bose gebruik. Merkt u een verschil in kwaliteit bij gebruik van een of twee bose s1 pro ?

Jokeltje
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2985 berichten

Geplaatst - 17/07/2020 :  06:35:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Jokeltje,

Allereerst welkom op dit forum. Ik hoop dat je er kunt vinden wat je zoekt.

Er zit wel degelijk verschil tussen 1 of 2 boxen.
Dat komt omdat veel klanken stereo zijn opgenomen.
Ook de effecten zijn stereo.
Bij gebruik van 1 box, valt dus de helft weg.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

muzikant
Average Member

231 berichten

Geplaatst - 22/08/2020 :  11:22:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Eigenlijk is het zonde om de Genos op 1 box aan te sluiten. Je mist de essentie van een deel van het geluidsbeeld waar de Genos het eigenlijk van moet hebben...

Natura Artis Magistra...
Ga naar bovenaan de pagina

Jan-yammie
Average Member

136 berichten

Geplaatst - 23/08/2020 :  09:28:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Met de YamahaStagepass 1k heb je wel de stereoschakeling en een mooi breed geluid. De standaardset dian als monitor. Mooi rondom geluid.
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2985 berichten

Geplaatst - 23/08/2020 :  13:33:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo,

Als je nu een Genos koopt, wil dat zeggen dat je iets moois wilt hebben.
Ga dan niet bezuinigen op een box meer of minder.
Dat doet enorm afbreuk aan het geheel.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1581 berichten

Geplaatst - 23/08/2020 :  15:53:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Tja, een Genos gebruiken met 1 speaker is net als rijden in een race auto zonder brandstof

of je hebt je heel slecht laten voorlichten bij je muziek winkel .

Soneg



Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors

Bewerkt door Soneg op 23/08/2020 15:54:18
Ga naar bovenaan de pagina

Jokeltje
Starting Member

2 berichten

Geplaatst - 07/09/2020 :  23:09:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor jullie reactie. Ik overweeg inderdaad de aankoop van een tweede bose s1 pro, waarbij ik nog twee vragen heb.
1. Welke kabels gebruik ik best ( balanced of unbalanced) ?
2. Maakt het vescihil of ik eerst nog passeer via een mixer of kan ik de bose speakers rechtsreeks aansluiten op de L en de R ?

Jokeltje
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 08/09/2020 :  01:10:33  Toon profiel  Reageer met citaat
@ Alex,
Het betreft 'line' outputs dus kun je volstaan met unbalanced jack-jack. Je kunt zeker via een mixer gaan maar het hoeft niet per sé.

Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000