Auteur |
Onderwerp |
|
hgdyhet
Starting Member
16 berichten |
Geplaatst - 10/11/2006 : 13:18:43
|
Ik heb het een en ander geprogrammeerd om te zorgen dat mijn score-programma de voices in mijn Tyros kan oproepen. Dit gaat in feite prima, alleen krijg ik soms gewoon het verkeerde geluid. Dan programmeer je keurig wat er in de datamanual staat (prg-MSB en LSB) en dan krijg je bijv. bij de voice GuitarHero gewoon een cleane gitaar te horen, niet hetzelfde geluid wat je hoort als je gewoon op de Tyros die Voice selecteert en speelt... En dit is bij wel meer voices het geval, vooral bij de CHOIR-groep.
Iemand hier ervaring mee, of weet de oplossing misschien?? |
|
joso
New Member
24 berichten |
Geplaatst - 10/11/2006 : 17:12:41
|
Hello - Sorry in English:
Voice MSB Bank, LSB Bank and Program Change - in THIS order
Regards Jørgen |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 10/11/2006 : 17:37:12
|
http://www.jososoft.dk/yamaha/software.htm
Hier kun je Instrument definition files van de T2 dowloaden en in je sequenzer programma importeren. Ik weet niet welk programma je hebt? Maar als het niet lukt kun je yamaha_kbds_1.13.ins ook open met kladblok en zien welke MSB en LSB je moet hebben.
Hou wel de goede volgorde aan zoals Jørgen zei.
Je kunt natuurlijk ook een midifile vanuit de T2 in je seq. programma laden en zien welke MSB en LSB je moet hebben.
Het kan zijn dat je voor de MSB 1 lager moet ingeven als in op de T2 staat weergegeven.
Hopelijk heb je hier wat aan
groeten Wim
|
|
|
Johntel
Average Member
265 berichten |
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 11/11/2006 : 12:59:30
|
Bedankt voor de informatie van de update, Ik was er al achter dat er fouten in 1.13 zat.
Groeten Wim
|
|
|
hgdyhet
Starting Member
16 berichten |
Geplaatst - 13/11/2006 : 15:24:45
|
Bedankt voor de hulp, maar natuurlijk heb ik ze in de goede volgorden geprogrammeerd. Aangezien bijna alle voices exact hetzelfde klinken via de pc als via het klavier, maar enkele niet. Ik denk dat dit ligt aan de Sup.Art voices, welke echt specifiek zijn voor via het klavier. Ivm. bepaalde aanslag enzo. Omgekeerd zijn de Megavoices natuurlijk weer specifiek voor pc-input, aangezien je daar soms wel acht aanslagniveau's cq. velocity's hebt per klank, en das natuurlijk menselijk haast niet te doen |
|
|
|
Onderwerp |
|