Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Enkele eigenaardigheden
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Jan-yammie
Average Member

136 berichten

Geplaatst - 08/02/2019 :  12:07:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Wellicht is er iemand die contact heeft met Yamaha om enkele aanpassingen in de firmware voor te stellen. Ik denk dat er meerdere gebruikers tegen aan lopen. Maar ik hoor het ook graag als iemand praktische tips heeft voor de volgende drie punten.

1. Volgens mij wordt een wijziging in een registratie (1) wordt niet automatisch doorgevoerd in de music-list. Dat vind ik wel jammer of ik doe iets niet goed. Mogelijk kan met een update aanpassing volgen.

2. Als ik een eerder opgeslagen registratie opnieuw wil opslaan moet ik wel veel toetshandelingen voordat de oude registratie wordt overschreven. ook hier zou een aanpassing prettig zijn.

3. Gebruik van de toetsenbord ... Kan na de eerste letter (hoofdletter) automatisch verder gaan met kleine letters?

groeten

Jan-Yammie

T-Rossie
Moderator

3177 berichten

Geplaatst - 08/02/2019 :  13:51:53  Toon profiel  Reageer met citaat
1. Wat bedoel je met 'music-list'?

2. Welke handeling(en) zijn volgens jou overbodig? (hoe zou je graag de handelingen zien?)

3. Het is t.o.v. de Tyrossen al een MEGA verbetering dat er een 'toetsenbord' is. Even de Shift indrukken is toch niet zo'n probleem?
Ga naar bovenaan de pagina

Jan-yammie
Average Member

136 berichten

Geplaatst - 08/02/2019 :  18:34:22  Toon profiel  Reageer met citaat
1. Ik bedoel playlist.
2. Nu file save - save here - OK - already exists. Overwrrite - Ok
N.m.m. is de eerste ok niet nodig, maar dat zal wel gedaan zijn om tot de volgende stap te komen.
3. Toetsenbord is inderdaad een goede verbetering, maar extra toetshandelingen zijn altijd storend.

PS!! Overigens ben ik heel tevreden hoor en zou niet meer terug willen.

groeten

Jan-Yammie
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3177 berichten

Geplaatst - 08/02/2019 :  20:48:22  Toon profiel  Reageer met citaat
De playlist verwijst naar registraties en voor zover ik weet werken veranderingen binnen een registratie ook door indien in de playlist een (gewijzigde) registratie aanroept. (Let op: De naam van de registratie moet wel identiek blijven)
Ga naar bovenaan de pagina

stijn
Average Member

226 berichten

Geplaatst - 09/02/2019 :  11:06:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Punt 2.

Ik gebruik de ingekorte manier van opslaan:

druk de knop -Regist Bank+ om naar de vorige registratie te gaan --> er wordt gevraagd of de wijzigingen moeten bewaard worden.

Het scheelt toch enkele stappen.
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 09/02/2019 :  11:17:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Jan-yammie,

De “eerste” OK verschijnt om je de gelegenheid te geven de registratie een naam te geven of deze te wijzigen.
Als de registratie al bestaat volgt er een waarschuwing.
Het is een goed gebruik om even te waarschuwen als je een bestaande file dreigt te overschrijven.
Bij mijn Genos verschijnt overigens geen tweede OK maar een “Cancel No Yes” na de waarschuwing.
Als de OK overbodig was, was hij er vast niet geweest.
Wat mij betreft mankeert er niets aan deze procedure.

Vr.gr Richard


Ga naar bovenaan de pagina

Jan-yammie
Average Member

136 berichten

Geplaatst - 09/02/2019 :  13:36:55  Toon profiel  Reageer met citaat
T-Rossie, Heb nog een met een paar registraties geprobeerd. en ja, het werkt inderdaad door. Wat er dan steeds niet goed ging weet ik niet, maar ben blij dat het lukt.

Stijn: Bedankt voor de tip


groeten

Jan-yammie
Ga naar bovenaan de pagina

Toetie
Average Member

221 berichten

Geplaatst - 15/06/2020 :  13:20:11  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijn

Punt 2.

Ik gebruik de ingekorte manier van opslaan:

druk de knop -Regist Bank+ om naar de vorige registratie te gaan --> er wordt gevraagd of de wijzigingen moeten bewaard worden.

Het scheelt toch enkele stappen.




Super

TG Just 4 Him.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000