Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Geluid valt links weg.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Kees Roskam
Junior Member

69 berichten

Geplaatst - 23/03/2019 :  19:37:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Tyros-deskundigen.

Ik wil weer eens een beroep doen op jullie kennis.
Ik heb de laatste tijd het rare voorval dat het geluid na een tijdje spelen links gaat fluctueren. Of soms meteen al na aan het aanzetten. Dat geldt alleen voor het "speelgedeelte", dus R1R2R3. Het geluid valt dan weg en als ik even wacht met spelen is het er weer. Totdat ik weer speel en zakt het links langzaam weg. Ook als ik de koptelefoon gebruik.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes, Kees.

Kees Roskam
Junior Member

69 berichten

Geplaatst - 26/03/2019 :  10:13:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Blijkbaar is dit een bijzonder en onbekend probleem. Ik heb inmiddels een hoge-c reset geprobeerd en alle aansluitingen goed nagekeken. Ook het apparaat open geschroefd om te zien of daar iets geks te zien was door bijvoorbeeld vochtinwerking of stof. Niets te zien. Het geluid valt nu eigenlijk regelmatig zo goed als helemaal weg aan de linkerkant. Ik vrees een dure reparatie of einde Tyros3 voor mij :-(
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 26/03/2019 :  10:49:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Kees,
gebeurt dit met alles wat je speelt
of enkel met bepaalde zaken,
bvb. in combinatie met een bepaalde midifile ?
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2984 berichten

Geplaatst - 26/03/2019 :  11:22:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi Kees,

Het wegvallen van het geluid is 9 van de 10 keer een slechte verbinding of kabel.
Probeer de kabeltjes van links en rechts eens om te wisselen.
Kijk dan ook meteen eens of alle pinnetjes in de multiplier goed recht zitten.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

Kees Roskam
Junior Member

69 berichten

Geplaatst - 26/03/2019 :  11:35:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Eddy,

het gebeurt nu met alles wat ik speel. Maar soms gaat het een liedje goed en dan begint het weer. En overal hoorbaar. Dus ook in de koptelefoon en externe versterker die ik er op heb aangesloten.
Ga naar bovenaan de pagina

Kees Roskam
Junior Member

69 berichten

Geplaatst - 26/03/2019 :  11:49:53  Toon profiel  Reageer met citaat
De stekkers zijn goed. Ik heb ze allemaal nagelopen. Ook in de koptelefoon hoor ik het. Dat staat buiten de rest van de stekkers. Het schijnt dus vermoed ik in de interne versterker te zitten. Want maak ik een opname van een lied en speel dat op de computer af via een USB-stick dan hoor ik het niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Kees Roskam
Junior Member

69 berichten

Geplaatst - 26/03/2019 :  12:35:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Het is toch lastiger te omschrijven dan ik dacht. Als ik goed luister verdwijnen niet alle geluiden. Maar de lichte tonen gaan er links grotendeels uit. Net alsof iemand de "trebleknop" van een versterker open en dicht draait.
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

904 berichten

Geplaatst - 26/03/2019 :  17:34:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Het zou dus ook aan de versterker kunnen liggen denk ik zo, mmmm ik denk als ik het zo terug lees dat daar je probleem zou kunnnen oplossen...
Als alle stekkers wat Frans schrijft goed zitten, en zijn, moet je het toch ergens in de ‘afwerking’ zoeken lijkt mij van het geluid.

Groet, Bert


It's not what you play. It's not how you play. It's the fact that you're playing that counts.

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 M
Yamaha MG 102 C Mixing Console )
Behringer 1002 C Mixing Console )
Roland Integra 7 soundmodule
Arturia Keylab 61
Arturia Essential 61

Bewerkt door bertus op 26/03/2019 17:38:14
Ga naar bovenaan de pagina

Kees Roskam
Junior Member

69 berichten

Geplaatst - 05/04/2019 :  18:45:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik wil nog even met jullie delen wat het probleem is. Ik ben er namelijk achter. Wel bizar en "grappig" tegelijk. Na van alles op technisch vlak geprobeerd te hebben en al zitten twijfelen tussen reparatie en een andere Tyros van Marktplaats plukken (want Oostendorp heeft geen gebruikte Tyrossen op het ogenblik) wilde ik eerst nog eens anderen laten luisteren voordat ik een knoop ging doorhakken. Zoals mijn eigen vrouw. Zij hoorde eigenlijk al niks vreemds. Maar "ik heb geen muzikaal gehoor" verontschuldigde ze zichzelf dan.
Toen heb ik mijn vriend erbij gevraagd die zelf een Tyros5 heeft. Ook hij hoorde niks afwijkends. Kom dan eens bij mij luisteren, zei hij. En dat deed ik dus diezelfde dag nog. En wat bleek...daar gebeurde het wegvallen ook. Het werd dus steeds vreemder en ook duidelijk voor mij. Het ligt aan mijn gehoor. Ik heb al jaren hoortoestellen en mijn gehoor gaat nog steeds verder achteruit, helaas. Daar hoort dit dus ook bij. Ik heb ook nog andere tests gedaan om te horen of het dan mijn hoortoestellen niet zijn die uitvallen. Nee, die zijn het ook niet. Het zijn echt mijn eigen oren die problemen geven. Het gekke is alleen wel dat ik met gewoon muziek luisteren van radio of cd (nog) geen problemen ervaar. Waarschijnlijk omdat de luidsprekers van de stereo verder uit elkaar staan dan van de Tyros. Waarom dat wegvallen dus alleen met keyboardspelen gebeurt is dus nog een uit te zoeken raadsel.

Groeten, Kees.
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 05/04/2019 :  19:40:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Gelukkig heb je de oorzaak gevonden Kees!

Ik ben ook 's afgereisd met gereedschap naar een kennis van me die meldde dat alle hoge registers van zijn orgel het niet meer deden.
Daar aangekomen demonstreerde hij het probleem: Zijn gehoor liet het afweten en het orgel was dik in orde
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2984 berichten

Geplaatst - 05/04/2019 :  20:17:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Komt vaker voor boven 'N bepaalde leeftijd.
We zetten er ook steeds meer hoog bij.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

Heiko
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 06/04/2019 :  11:38:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat zeg je??!!!!!
Grtzz, Heiko (69)

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!
Ga naar bovenaan de pagina

Kees Roskam
Junior Member

69 berichten

Geplaatst - 08/04/2019 :  19:48:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik hoop dat het nog goed gaat komen met mijn gehoor. Anders is het einde Tyros-plezier op deze manier. En dat rijmt weer :-)
Ga naar bovenaan de pagina

Heiko
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 09/04/2019 :  10:51:42  Toon profiel  Reageer met citaat
....Of je gaat net als ik in verzorgingstehuizen spelen.
Die mensen hebben hetzelfde probleem, dus het mag wat harder
en meer hoog er in....!
In ieder geval sterkte er mee!

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000