Auteur |
Onderwerp |
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 06/05/2019 : 12:49:09
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door stijn
@ Soneg,
Heb je misschien het gratis pack afgehaald met een andere gebruikersnaam dan die waarmee je eerdere packs hebt geïnstalleerd? Dan krijg je deze toestand. YEM houdt rekening met de log-in gegevens.
Nee het ging er om om mijn bestaande packs te "Managen" , kon tot voor kort zonder enige problemen . Ik heb een massa aan pakketen er in zitten en kon dat normaal gesproken "laden" in YEM . Nu kan ik er dus niets aan wijzigen ( behalve dan wissen , wat ik niet wil)
Soneg
Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 06/05/2019 : 13:04:02
|
@Arno,
Je hebt toch nog de .ppf en .cpf bestanden? .... deze kun je gewoon inlezen in YEM en dan bewerken.
De .cpi file is niet te bewerken omdat het een 'output' bestand is van YEM.
Mogelijk begrijp ik je niet goed? |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 06/05/2019 : 14:09:34
|
@ Soneg: bevinding die misschien van toepassing zou kunnen zijn: vanaf het moment dat men in de kolom "Install Target" op het geladen instrument bvb. "Genos" geklikt heeft worden de aanvinkbolletjes bij de packs groen en kan men de packs niet meer bewerken. Het volstaat dan om in de linker bovenhoek op "My Packs" te klikken om de packs terug vrij te geven voor bewerking. De packs met het slotje kunnen niet inwendig bewerkt worden, wel kan hun volgordenummer in de packlijst gewijzigd worden.
VrGr eddy vanzee |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 06/05/2019 : 23:47:02
|
voorheen als ik Yem opstart , zag ik gelijk mn geinstalleerde packs en voices staan. zeg maar mn complete instalatie pack . En dat werkt nu dus op een of andere manier niet meer ?
Soneg
Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors |
|
|
paulmuz
Average Member
279 berichten |
Geplaatst - 07/05/2019 : 10:03:08
|
Beste Kan ik een geinstaleerd pakket op de genos terug halen , om dan met een ander pakket terug te instaleren ?? |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 07/05/2019 : 10:15:45
|
@ Soneg Arno, waarschijnlijk is een "ini"-bestand van YEM op je "C"-schijf op de PC beschadigd of verwijderd. Is de "Target" (Genos) wel geïnstalleerd ? Heb je misschien meer dan één target geïnstalleerd ? Men kan verscheidene targets installeren, maar moet dan wel de keuze maken om de juiste te selecteren. Indien alle "Genos" kijk dan naar het serienr. van de geïnstalleerde targets. Indien niets helpt zou ik zou alles van "0" af aan terug in YEM in oorspronkelijke staat installeren. Telkens ik iets aanpas maak ik altijd schermafdrukken (foto's) van de inhoud van YEM op de PC. Zowel van de inhoud van de packs alsook van de volgordenummering van de packs. In geval van herinstallatie kan men dan alles gemakkelijk in oorspronkelijke staat terugzetten. Indien niet in oorspronkelijke staat hersteld zullen de registraties die YEM-content gebruiken niet meer naar behoren werken.
VrGr eddy vanzee |
Bewerkt door eddy vanzee op 07/05/2019 11:32:38 |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 07/05/2019 : 14:09:17
|
@paulmuz Freddy, neen, je kan een afgewerkt laadbestand niet meer bewerken. Stel opnieuw de gewenste pack's samen via de YEM op de PC en maak een nieuw laadpakket om op de Genos te installeren. Bij de installatie op de Genos wordt het bestaande laadpakket dan door het nieuwe vervangen.
VrGr eddy vanzee |
|
|
paulmuz
Average Member
279 berichten |
Geplaatst - 07/05/2019 : 17:29:17
|
Dank U Eddy
ik moet mijn UVN bestanden weten te veranderen , blijkbaar gaat dit niet in Yem . mvg Paulmuz |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 08/05/2019 : 09:18:10
|
Freddy, bedoel je "UVN" of "UVI"-bestanden ? Ik denk eerder dat je het hebt over "UVI"-bestanden ? Je kan de expansioncontent "UVN" ook inladen zonder "UVI"-bestanden. Ik stuur je de handleiding nog eens door via je mail.
VrGr eddy vanzee |
|
|
corvdh
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 08/05/2019 : 15:06:37
|
Mijn geinstalleerde packs op de Genos staan in de expansion map niet gerangschikt van A tot Z. Volgens mij staan ze in volgorde van installatie, daarom staat dit nieuwe gratis pack bij mij onderaan.
Hoe zorg ik er voor dat de packs in mijn expansionmap gesorteerd zijn van A tot Z?
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 08/05/2019 : 15:26:32
|
je kan deze rangschikken door in de YEM naast "My Packs" op het pijltje te klikken (>) en te kiezen voor "Change Bank Select LSB". In dit geopende scherm kan je de packs verplaatsen door deze te verschuiven. Er is wel een belangrijk nadeel aan verbonden ! Indien er reeds registraties gemaakt werden met expansion-content zullen deze niet meer naar behoren werken omdat de volgordenummering gewijzigd werd. De link tussen registratie en pack. is dan gewijzigd zodat de registratie het gewenste niet meer vind. Men kan dus de rangschikking aanpassen maar liefst voor het maken van registraties of na wijziging de betreffende registraties opnieuw maken. Nota : bewerken van packs werkt enkel indien deze nog niet geselecteerd werden via "Install Target" > "Genos" of via manuele selectie. (de aanvinkbolletjes mogen niet groen zijn)
VrGr eddy vanzee |
|
|
paulmuz
Average Member
279 berichten |
Geplaatst - 08/05/2019 : 16:34:03
|
Dank U Eddy , ik heb het nieuwe pack kunnen maken , maar het oude pack staat achteraan , en mijn klanken passen niet meer van het oudere pack
Zou dat een oplossing zijn om de ouder pack eerst te plaatsen ? mvg Paulmuz
|
|
|
corvdh
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 08/05/2019 : 17:50:42
|
Ik laat de volgorde maar zoals die is om problemen te voorkomen.
Het zou natuurlijk leuk zijn als Yamaha een sorteerfunctie inbouwt in de map Expansion om simpel de weergave te wijzigen naar A tot Z volgorde. (via update 1.4?)
paulmuz
Average Member
279 berichten |
Geplaatst - 08/05/2019 : 18:54:33
|
IK heb de pack her geinstaleerd , eerst degene die er vroeger stond en dan de nieuwe erbij gevoegd , en zo komen ze ook te voorschijn in het Expansion Menu.ze verschijnen volgens de volgorde dat je ze in Yem brengt.
mvg Paulmuz |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 09/05/2019 : 09:39:28
|
@ Freddy & Cor,
ik verwijs naar m'n vorige post van 08 05 2019 (15:26u) in dit onderwerp, deze heeft betrekking op jullie vragen. Uitgebreide uitleg hierover vinden jullie in : de handleiding van Richard van Straten "Yamaha Expansion Manager Stap voor stap v1.2.1" vanaf het hoofdstuk 4 "Het reorganiseren van de content". Het is vrij ingewikkeld, ik heb het ook een aantal keren aandachtig moeten lezen.
VrGr eddy vanzee |
Bewerkt door eddy vanzee op 09/05/2019 10:03:13 |
|
|
Onderwerp |
|