Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Discover Genos Playlist probleem
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Jan-yammie
Average Member

136 berichten

Geplaatst - 06/05/2019 :  12:23:15  Toon profiel  Reageer met citaat
De playlist Discover Genos krijg ik niet aan de praat.
Tot nu toe de volgende stappen ondernomen.
De zip-fie Discover Genos gedownload en als zip naar usb-stick gekopieerd en vervolgens uitgepakt.
Alle usb-sticks verwijderd. Vervolgens de stick met de playlist in de Genos slot aan de onderzijde.
Playlist gedrukt en Discover Genos geselecteerd en vervolgens sub-map. Ik zie wel bestanden maar komt met de fout "File not found or the filename is inappropriate"".

Kan iemand mij verder op weg helpen.

groet

Jan-yammie

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 06/05/2019 :  14:14:04  Toon profiel  Reageer met citaat
de map "Playlist" moet rechtstreeks op de USB-Stick staan (in de "root")
mag niet een sub-map zijn.


VrGr
eddy vanzee
Ga naar bovenaan de pagina

Jan-yammie
Average Member

136 berichten

Geplaatst - 06/05/2019 :  15:18:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Het bestand staat in de root van de enig aangesloten usb-stick. Na sectie afspeellijst item komt de foutmelding. De lijst op zich zie ik dus wel staan, maar reageert niet. De volgende stappen heb ik ondernomen.

Handleiding van Yamaha Discover Genos in NL:
Yamaha-afspeellijsten «Ontdek Genos» Dit veelzijdige registratiepakket leidt je door de fantastische muziekwereld van Genos en biedt 5 sets afspeellijsten:

DJ Modern Home_Play Producer Singer_Songwriter Stage_Performer

Installatie en verwerking Kopieer na het downloaden het bestand «Discover_Genos.ZIP» naar de hoofdmap van een USB-stick en pak (pak) het gegevenspakket uit.

Om de volledige functionaliteit van het pakket te garanderen, koppelt u alle uiteindelijk aangesloten USB-opslagapparaten los van Genos. Het USB-apparaat met de pakketgegevens «discover Genos» moet het eerste gemonteerde USB-opslagapparaat zijn.

U vindt een map «Discover_Genos». In deze map vindt u 5 afspeellijsten en de bijbehorende items, zoals registratiebanken, audiogegevens, multi pad-sets, teksten, enz.

- Steek de USB-stick in een van de 3 "USB TO DEVICE" -sleuven van Genos. - Druk op de gateway-knop «PLAYLIST». - Tik op de bestandsnaam van de afspeellijst om de afspeellijst-file-selectie op te roepen. - Navigeer naar USER / USB1 / Discover_Genos. - Selecteer een van de 5 afspeellijsten en druk nogmaals op de afspeellijstknop. - Selecteer een afspeellijstitem (met behulp van het wieltje) en druk op [ENTER] om de afspeellijstrecord op te roepen.

Zodra u een afspeellijstitem oproept, verschijnt er een tekstbestand op het display van Genos dat de betreffende registratiebank uitlegt. Elke registratiebank roept minstens twee demosongs op (nummer A en nummer B). Luister naar deze liedjes (vooral SONG A) om het idee van de registratiebank te begrijpen. Soms vindt u ook gesplitste combinaties voor de rechterhand. Genos heeft een toetsenbord met 76 toetsen. Als u de geluiden onmiddellijk wilt wijzigen, is het een goed idee om verschillende geluiden aan verschillende toetsenbordzones toe te wijzen. Het is geweldig om mee te spelen!

Regist Bank Info Zodra een playlist-record en een registratie zijn geladen, drukt u op «INFO» om «Regist Bank Info» te openen. Hier vind je welsprekende namen voor elke registratie, in sommige gevallen ook korte informatie over de akkoordprogressie die je zou kunnen spelen voor de aanbevolen song. Belangrijke instellingen zoals «Arpeggio Hold» (voor het aangesloten pedaal) worden ook genoemd.
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 06/05/2019 :  16:23:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Jan,
heb deze playlisten ook eens afgehaald,
de zipmap uitgepakt op de PC;
de uitgepakte map "Discover Genos" naar USB-stick gekopieerd;
deze stick als eerste en enige in Genos aangebracht op de USB-ingang
op het voorfront (niet onderaan);
op "Playlist" gedrukt;
op de mapselectie gedrukt bovenaan het scherm;
een playlist gekozen uit de map;
nogmaals op "Playlist" gedrukt:
een registratiebank uit de lijst gekozen:
alles gaat zoals voorzien, het werkt bij mij.
Zou ook kunnen dat de zipmap er teveel aan is op de stick.
Genos weet misschien niet welke hij moet nemen ?
Niet vergeten na de keuze van een playlist nogmaals op de knop "Playlist" te drukken !




VrGr
eddy vanzee

Bewerkt door eddy vanzee op 06/05/2019 16:30:31
Ga naar bovenaan de pagina

Jan-yammie
Average Member

136 berichten

Geplaatst - 07/05/2019 :  11:03:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Helaas. De verschillende playlists krijg ik wel in beeld maar na het selecteren verschijnt de fout File not found or the filename is inappropriate.

Inmiddels al uren tevergeefs geprobeerd.

groet

Jan-yammie
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 07/05/2019 :  11:28:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Jan,
ben je er zeker van dat je maar enkel het uitgepakte (unzip) bestand op de stick
staan hebt ?
Indien er 2 bestanden met dezelfde naam op staan zowel het zip- als uitgepakte bestand
zou dit kunnen verwarring veroorzaken.
Ik kan je verzekeren dat bij mij alles werkt zoals het moet.
Het lukte op een kleine 5 minuutjes.
Eventueel eens herbeginnen zoals ik het beschreven heb met
vooral zip uitpakken op de PC (niet op de stick) en enkel het uitgepakte bestand op stick zetten,
zeker eerst alle betreffende bestanden van de stick verwijderen !

VrGr
eddy vanzee
Ga naar bovenaan de pagina

Jan-yammie
Average Member

136 berichten

Geplaatst - 07/05/2019 :  12:11:06  Toon profiel  Reageer met citaat
De stick heb ik eerst geformatteerd en vervolgens de uitgepakte files vanaf de pc gekopieerd naar usb-stick. Volgens de handleiding is het zip-file uitpakken op stick. Ik heb alle opties geprobeerd en geef het voor nu even op. Eerst nog maar even denken.

Groeten

Jan-yammie
Ga naar bovenaan de pagina

Hanszui
Starting Member

2 berichten

Geplaatst - 30/12/2019 :  23:48:02  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan-yammie

De stick heb ik eerst geformatteerd en vervolgens de uitgepakte files vanaf de pc gekopieerd naar usb-stick. Volgens de handleiding is het zip-file uitpakken op stick. Ik heb alle opties geprobeerd en geef het voor nu even op. Eerst nog maar even denken.

Groeten

Jan-yammie

Ga naar bovenaan de pagina

Hanszui
Starting Member

2 berichten

Geplaatst - 30/12/2019 :  23:50:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb hetzelfde probleem en krijg ook telkens foutmelding bij het laden van n song in de playlist.
Terwijl wanneer ik musicfinder laad in de genos hij deze dan netjes conventeerd en de nummers ook laden en spelen.
Ga naar bovenaan de pagina

elsenwil
New Member

46 berichten

Geplaatst - 01/01/2020 :  14:58:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Allereerst Gelukkig Nieuwjaar toegewenst!

Toch een vraag over de Genos playlist. Begrijp dat je deze in de root van een USB stick moet uitpakken en gebruiken.

Echter wat is de werkwijze, indien je toch de playlist (en de bijbehorende registraties) wilt overzetten naar je eigen folder structuur?
Bv op mijn Genos heb ik een aparte folder voor de playlisten, en een andere folder (en subfolders) voor de registraties.

Hoe dien je te werk te gaan om de Genos playlisten om te zetten zodat deze ook nog blijft werken?
want als je bv de registraties oppakt en wegschrijft in een andere folder, dan werkt de playlist niet meer.

Bedankt voor de hulp
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 01/01/2020 :  16:18:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Wil,
evenzo het beste voor het nieuwe jaar.
De playlist is een verzameling van registratie-(banken),
waarvan het pad verwijst naar de "root" (driveletter "I") van de USB-stick,
bvb: "I" > PlaylistForGenos > eventueel submappen of Reg.banken.
Wanneer je de locatie verandert bvb. "C" > ...... zal de playlist niet meer werken
omdat deze de banken niet meer vindt.
Je kan de playlistinhoud evengoed oproepen via de normale
weg om registratiebanken op te roepen dan gebruik je
de functie "Playlist" niet meer, maar ga je de banken
rechtstreeks via "reg" uit de playlistmappen halen
en kan je de playlistmappen opslaan waar je wil.
Misschien bestaan er progr/apps om het pad
van de playlist te veranderen ?
Kijk eventueel eens op PSRTUTORIAL bij "Utilities".
https://www.psrtutorial.com/util/index.html


VrGr
eddy vanzee
Ga naar bovenaan de pagina

elsenwil
New Member

46 berichten

Geplaatst - 01/01/2020 :  17:57:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Eddy,
Bedankt voor de reactie.
Er bestaat wel een software programma "Genos Playlist Worker" welke hier is te downloaden:

http://www.mediafire.com/file/cj2abzvo8w7my8q/GenosPlaylistWorker_v1.0.7.zip/file

Het programma is gratis, en op youtube staat ook een korte uitleg:
https://www.youtube.com/watch?v=_BPYC9Zltkg

Met deze software is zeker veel mogelijk, echter voor mijn eerder gestelde vraag, heb ik ook met dit programma nog niet direct een antwoord kunnen vinden.

Heb het nu als volgt opgelost:
1. Heb de Genos superiorpack playlist uitgepakt als zip op mijn pc
2. Dan zie je in de map 50 registratie banken
3. Deze 50 banken heb ik vervolgens gekopieerd naar de folder waar ik ze wil bewaren en gebruiken (in mijn geval is dit in een sub folder op de usb stick)
4. Vervolgens heb ik de USB stick geplaatst in de Genos
5. Ben naar de knop "playlist" gegaan op de Genos
6. Vervolgens kies ik "new" - dus het maken van een nieuwe playlist
7. Daarna kies je voor "list" en ga je naar de folder waar je de registratie banken hebt opgeslagen
8. Selecteer de registratie banken welke je in de nieuwe playlist wilt opslaan
9. Kies vervolgens 'save' en je kunt de playlist opslaan onder een eigen naam in een eigen folder.

Door deze aanpak zal de nieuwe playlist altijd de registraties weer terug vinden.

Mocht iemand anders nog tips hebben om het nog handiger/sneller voor elkaar te krijgen, dan hoor ik het graag
Ga naar bovenaan de pagina

stijn
Average Member

226 berichten

Geplaatst - 01/01/2020 :  19:08:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Voor wie de GenosV2SuperiorPack vanaf de USER wil gebruiken in plaats vanaf een USB drive.
Ik heb de playlist aangepast en je kan ze hier downloaden:

https://www.dropbox.com/s/lqhbk2wc0dikrx5/GenosV2SuperiorPack%20op%20USER.zip?dl=0

Kopieer de map "PlaylistForGenosV2SuperiorPack" naar Registrations op de Genos (opgelet, verander de naam van de map NIET)
Kopieer het bestand "GenosV2SuperiorPack.tsv" naar Playlists op de Genos.

Nu kan de Playlist vanaf de USER gebruikt worden.

Stijn

Bewerkt door stijn op 01/01/2020 19:11:56
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 02/01/2020 :  10:21:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Zo zie je wel Wil, alle wegen leiden naar Rome,
al is het soms via een omweg en dankzij Stijn komt
er nog een nieuwjaarscadeautje uit de lucht gevallen.

VrGr
eddy vanzee
Ga naar bovenaan de pagina

elsenwil
New Member

46 berichten

Geplaatst - 02/01/2020 :  11:06:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank je Stijn....dit werkt als je alles in het User geheugen wilt plaatsen.
Toch denk ik dat er vele gebruikers zijn die juist hun eigen mappen en folder structuur gemaakt hebben op bv een USB.
Het zou Yamaha sieren als men ook ondersteuning zou bieden hoe je dit het beste doet evt met aanvulling van Yamaha software.
(zoals bv de YEM).

Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000