Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 afspelen van usb stick
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

hcvdwijngaard
New Member

26 berichten

Geplaatst - 10/06/2019 :  15:57:31  Toon profiel  Reageer met citaat
ik heb via te kopiëren mappen diverse mappen naar de usb stick gekopieerd. Op de keyboard zin alle bestanden te spelen doch op de PC zijn de bestanden niet af te spelen. Het bestand gaat naar Media Player. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit afgespeeld kan krijgen!!!


Henny

stijn
Average Member

226 berichten

Geplaatst - 10/06/2019 :  16:30:39  Toon profiel  Reageer met citaat
@Henny,
Over welke bestanden heb je het? Kun je wat meer uitleg geven?
Niet alle bestanden kunnen op een PC gespeeld worden, toch niet zonder de gepaste programma's.

Stijn
Ga naar bovenaan de pagina

hcvdwijngaard
New Member

26 berichten

Geplaatst - 10/06/2019 :  17:41:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Stijn. Bedankt voor de reactie. Ik bedoel Styles en voices op de Genos opgeslagen in banken/mappen.
Hopelijk heb je nu voldoende informatie.
Vr.Groeten
Henny
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3177 berichten

Geplaatst - 11/06/2019 :  10:40:52  Toon profiel  Reageer met citaat
De style- en voicebestanden zijn specifiek gemaakt voor Yamaha keyboards. Deze keyboards beschikken over de software die ze kan afspelen.
PC's beschikken NIET over de juiste hardware en software om ze te kunnen gebruiken en dan 'kiest' de computer een programma welke het dichtst in de buurt komt, in jouw geval Media player en die kan er vervolgens niets mee.

Een vergelijking met brandstoffen :
Een dieselmotor is diesel nodig als brandstof en daar kunnen benzinemotoren niets mee.
Ga naar bovenaan de pagina

stijn
Average Member

226 berichten

Geplaatst - 11/06/2019 :  13:25:31  Toon profiel  Reageer met citaat
@Henny,
Een PC kan Audio bestanden zoals WAV, MP3 en dergelijke zonder problemen afspelen.

Een Midi kan ook, maar héél beperkt. De geluidskaart van een PC is bijlange niet in staat om een midi, die op een modern Keyboard is opgenomen, met dezelfde kwaliteit weer te geven. Het midi gedeelte van een PC-geluidskaart heeft enkel de basisinstrumenten om midi-klanken af te spelen.

Styles en voices van het keyboard zijn op zich niet zomaar te beluisteren op een PC. Er bestaat echter software om deze bestanden op een PC te beluisteren en te bewerken. Zulke programma's vind je bijvoorbeeld op deze site: http://www.jososoft.dk/yamaha/software.htm - zie rubrieken Software 1 en Software 2.

Nice to know: als je de extensie .STY wijzigt naar .MID kan je van een Style een midi maken en er naar luisteren... maar het is maar povertjes.... ;-)

Hier geldt hetzelfde, Styles en Voices zijn midi-gerelateerd, ze klinken op de PC dus niet zoals op het keyboard.

Stijn
Ga naar bovenaan de pagina

hcvdwijngaard
New Member

26 berichten

Geplaatst - 12/06/2019 :  16:03:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Kan zijn dat ik het niet goed geformuleerd heb. De bedoeling is dat ik mijn spel opneem en vervolgens naar een USB stick schrijf zodat het ook elders afgespeeld kan worden.

Daar dit op de Tyros 5 mogelijk is verwacht ik dat het zeker ook op de genos kan.
Op de tyros 5 gaat het ongeveer als volgt: Speel in via REC en schrijf weg naar User Bank en vervolgens van User Bank naar USB.
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3177 berichten

Geplaatst - 12/06/2019 :  16:16:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Oooo..... dat was zéker niet duidelijk Henny

De Genos handleiding geeft op pagina 91 de Quick Audio recording weer.

Voor wat meer details over audio opnemen en exporteren naar een WAV bestand moet je naar de 'Naslaggids 1.30' (zie Oostendorp service stick) en daar wordt heel hoofdstuk 6 gewijd aan opnemen en exporteren. (vanaf pag. 86)
Ga naar bovenaan de pagina

hcvdwijngaard
New Member

26 berichten

Geplaatst - 12/06/2019 :  18:10:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Achteraf begreep ik dat ik het eerst moest opnemen. Is het misschien mogelijk dat het stapsgewijs wordt beschreven.

B.v.b. hartelijk dank
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000