Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Yamaha Fc 7 pedaal
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Wouter1972
Average Member

288 berichten

Geplaatst - 13/06/2019 :  14:55:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste keyboarder,

Ik ben aan het kijken naar het FC7 pedaal van Yamaha om op mijn Tyros 5 aan te sluiten.

Wat wil ik?
Ik gebruik al de FC4 en FC5 voor sustain, fill ins, registraties etc maar wil graag
Een soort (de)crescendo effect maken van bijvoorbeeld strijkers om wat meer spanning/dynamiek in mijn spel te ontwikkelen.

Mijn vraag:
- is dit pedaal geschikt hiervoor en kun je dit onafhankelijk van de R1-R3 Parts instellen?
- komt er een extra expressie instelling bij na het aansluiten van de FC7, omdat ik niet de gewenste keuze tussen mijn huidige instellingen zie staan.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr.
Wouter

omer
Average Member

177 berichten

Geplaatst - 13/06/2019 :  18:23:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Stel alles in naar hoe je wil dat het klinkt en maak vervolgens een registratie. Je kunt R1 -R3 apart bedienen (en nog zoveel meer)
Ga naar bovenaan de pagina

Wouter1972
Average Member

288 berichten

Geplaatst - 13/06/2019 :  21:17:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor je antwoord Omer, het klinkt veelbelovend. Weet iemand nog een aanvulling op mijn 2e vraag over de pedaalinstellingen? Alle voorkeursinstellingen die ik op de Tyros heb staan lijken niet overeen te komen met de gewenste expressie.
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 13/06/2019 :  23:56:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Druk op Direct Acces en dan op je FC7 , dan zie je alle instelmogelijkheden van je pedaal .

S#127929;

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

Wouter1972
Average Member

288 berichten

Geplaatst - 14/06/2019 :  07:43:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor de tip
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000