Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 MixMaster
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

jwv
Starting Member

2 berichten

Geplaatst - 07/07/2019 :  07:49:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb onlangs een Yamaha PSR-363 aangeschaft.
Gelukkig heb ik MixMaster gevonden om interessante MIDI-files af te kunnen spelen.
Dit programma geeft aan, welke instrumenten door mijn keyboard niet worden herkend , alleen staat de PSR-363 niet in de lijst.
Daarom heb ik het bestand XG.dat gekopieerd naar PSR-363.DAT in directory VoiceFiles met de bedoeling daarin de voices van de PSR-363 op te nemen. Helaas verschijnt mijn keyboard niet in de lijst van kiesbare keyboards.

Wilt u s.v.p. het programma zodanig aanpassen, dat dit wel mogelijk is?
Of zodanig, dat ik de Bank Select en Program Change in de editor kan aanpassen naar waarden, die niet vaststaan in het programma?

Bij voorbaat dank.


M.v.g.,
J-W.

theplayer
Moderator

2981 berichten

Geplaatst - 07/07/2019 :  16:23:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo,

Welkom op dit forum. Dit is eigenlijk bedoelt voor Tyros en Genos gebruikers.
Ik denk dus niet dat er veel kennis over de PSR 363 is.
Gaat dus moeilijk worden om jou te helpen, maar we doen ons best.

Hoewel Mixmaster door veel mensen hier wordt gebruikt, heeft het niets met dit forum te maken.
Als ik het goed heb is het programma ontwikkeld door Michael Bedesem.
Maar waar die jongen thuis hoort weet ik niet.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

579 berichten

Geplaatst - 07/07/2019 :  18:28:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Hallo,

Het programma MixMaster is inderdaad ontwikkeld door Michael P. Bedesem.
Echter is Michael door omstandigheden gestopt met het verder ontwikkelen en onderhouden van zijn programma's.
Sinds eind 2017 heb ik de programmatie van volgende programma's overgenomen van Michael : MixMaster, PadMaker-Midi, PadMaker-Style en OpenText.

De originele downloads van deze programma's worden gepubliceerd via de site PsrTutorial.com.
Bij het verschijnen van nieuwe versies plaats ik op het Oostendorp Keyboard Forum meestal een link naar de site waar de programma's kunnen worden gedownload.

Vragen, voorstellen ... ivm MixMaster kan je best doen via een mail rechtstreeks naar mij.
Mijn mail adres staat vermeld in de Help menu -> E-Mail Author.
Dat is de enige manier waarop je zeker bent dat ik de vraag heb ontvangen, en het bied mij tevens de mogelijkheid om alle vragen beter te archiveren.
Graag een mail dan kan ik verder onderzoeken of de PSR E363 kan toegevoegd worden aan de lijst.

Is het keyboard PSR E363 een recent nieuw keyboard ?
Bestaat er een 'Data List' van alle parameters voor Voices, Stijlen, DSP, Multipad ?

Een voorlopige oplossing voor jou probleem is dat je een van de voice bestanden aanpast met de gegevens van jou keyboard (Voice + MSB/LSB/PC).
In de lijst dien je dan wel de naam van het gebruikte bestand aan te vinken om de gegevens voor jou keyboard te bekomen.

Momenteel ben ik mijn verhuis naar een nieuwe woning aan het voorbereiden, en staat het programmeren even op hold.
Graag begrip hiervoor indien het even kan duren alvorens er een nieuwe versie verschijnt.

Mvg
Etienne

Bewerkt door vlbrgt op 07/07/2019 18:29:46
Ga naar bovenaan de pagina

jwv
Starting Member

2 berichten

Geplaatst - 08/07/2019 :  08:36:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt theplayer en Etienne voor jullie reactie.
Ik schat dat de PSR-363 en de PSR-300 (zelfde machine, maar met meer toetsen) bijna een jaar op de markt zijn.
De 363 is een betaalbaar keyboard met redelijke aanslag gevoeligheid en XG en XG-Lite klanken. Geen controllers en geen aftertouch. Ideaal voor beginners als ik.
Ik heb een dag besteed met het aanpassen van een aantal MIDI-bestanden voor de PSR-keyboards en de Tyros met behulp van een HEX-editor.
Het voorstel van Etienne had ik zelf al bedacht en zal ik uitvoeren.
Mijn voorstel aan Etienne is om het open source te maken, zoals het tekenprogramma Blender. Ik verwacht dan warme belangstelling van ontwikkelaars om het programma nog meer te verfraaien.
Succes met de verhuizing en veel woongenot gewenst.


M.v.g.,
J-W.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000