Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Tutorial: Yamaha Expansion Manager (nederlands)
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

johanleo
Average Member

220 berichten

Geplaatst - 03/01/2020 :  17:00:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank voor de duidelijke video.
Ik heb een en ander uitgeprobeerd, en het is fijn om zo extra klanken in te brengen. Maar ik stel vast dat er nog heel wat opmaak aan die klanken in te stellen is.
Ik vraag mij dan ook af of het niet handiger is voices van Yamaha te bewerken tot eigen varianten: deze hebben al heel wat mooie instellingen mee!
Mijn PC staat in een andere kamer dan mijn Genos: klanken op voorhand beluisteren is dus moeilijk. En die namen van soundfonts zeggen soms ook niet veel...

Heb toch weer veel bijgeleerd. Dank aan dit forum!


Genos
2x Yamaha stagepass 1K

johan
Ga naar bovenaan de pagina

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 04/01/2020 :  18:41:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johanleo

Dank voor de duidelijke video.
Ik heb een en ander uitgeprobeerd, en het is fijn om zo extra klanken in te brengen. Maar ik stel vast dat er nog heel wat opmaak aan die klanken in te stellen is.

Ik vraag mij dan ook af of het niet handiger is voices van Yamaha te bewerken tot eigen varianten: deze hebben al heel wat mooie instellingen mee!

Mijn PC staat in een andere kamer dan mijn Genos: klanken op voorhand beluisteren is dus moeilijk. En die namen van soundfonts zeggen soms ook niet veel...



je kunt op de pc zelf gewoon de sounds maken, zonder dat je een keyboard hebt aangesloten, om dat te doen doe je het volgende.

- lees je sound font in
- dubbel klik nu op de sound
- kies element 1
- bovenin zie je een keyboard, druk hier op een noot met de muis

je hoort nu de sound, en onderin het element kun je de sound herprogrammeren, de yem ondersteunt een hele simpele vorm van 'substractive' synthese.
Ga naar bovenaan de pagina

johanleo
Average Member

220 berichten

Geplaatst - 04/01/2020 :  21:08:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Zal ik uitproberen. Dank

Genos
2x Yamaha stagepass 1K

johan
Ga naar bovenaan de pagina

Jan v.d. Steeg
Starting Member

1 bericht

Geplaatst - 19/11/2020 :  11:23:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan v.d. Steeg  Reageer met citaat
Ik kan bij mij in de YEM bijna nergens de voice editor gebruiken. Hoe komt dit?
Het zijn geen beschermde bestanden met een slotje.

mvg,

Jan
Ga naar bovenaan de pagina

BenvdH
New Member

21 berichten

Geplaatst - 20/11/2020 :  15:10:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Heb ik nog een vraagje over de Packs van Yamaha wat mij nog niet duidelijk is.
In mijn Genos heb ik diverse packs geïnstalleerd.
Met een aantal nieuwe packs wil ik deze uitbreiden via YEM (Yamaha Expansion Manager).
Wat ik niet helemaal begrijp is dat de bestaande packs worden overschreven met nieuwe packs, dus geen toevoeging.
Als ik alles in één keer moet installeren dan is het geheugen in YEM vol waardoor ik niet alles kan installeren
Kortom, alleen nieuwe packs toevoegen aan de bestaande reeks die op de Genos zijn geïnstalleerd.
Dus na tijdje een nieuwe pack wil toevoegen dan ben ik de vorige packs kwijt.
Klopt dat?
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000