Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Wensen of Verbeteringen Genos
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 09/09/2019 :  09:55:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
nog iets om aan het lijstje toe te voegen :
het zou gemakkelijker zijn mocht men tevens
de midi-player kunnen bedienen via de fysieke knoppen
op het kbd. terwijl men werkt in de sectie "Midi Multi Recording".

Bvb. : wanneer men een andere drumkit wil inlassen in een midi
en men beluistert de talrijke opties tijdens het afspelen vd midi
(via mixing) moet men telkens op het einde vd midi terug switchen
naar het beginscherm om de midi terug af te spelen.
Hetzelfde wanneer men wil pauzeren bvb. tijdens volgen op
het scorescherm,....

aan de administrators:
het zou misschien geen slecht gedacht zijn om een topic
"Genos verbeteringen" vast te zetten om alle verzuchtingen
in te verzamelen en aan Yamaha door te geven.

VrGr
eddy vanzee

Bewerkt door T-Rossie op 16/09/2019 10:58:48

Wim ter Schiphorst
Average Member

230 berichten

Geplaatst - 09/09/2019 :  16:15:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Lijkt mij goed idee. Via een engels forum vernam ik dat Yamaha voorlopig geen Genos 2 zal uitbrengen. Dat dacht ik al. Slechte verkoop resultaten in de doelgroep (jongeren) die ze wilden bereiken. Maar daar in tegen t.z.t. een zeer uitgebreide update willen uitbrengen
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 16/09/2019 :  11:00:54  Toon profiel  Reageer met citaat
@Eddy:
Zojuist deze post vastgezet, zodat de wensen en verbeteringen in deze post kunnen worden verzameld.
Ga naar bovenaan de pagina

elsenwil
New Member

46 berichten

Geplaatst - 16/09/2019 :  11:29:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Nu het bolletje juist meeloopt na de software update 1.4 (waarvoor dank), graag ook de mogelijkheid toevoegen in het menu om niet alleen Mirror en Lyrics text te selecteren, maar ook om de Score apart op extern scherm te laten zien.
Ga naar bovenaan de pagina

elsenwil
New Member

46 berichten

Geplaatst - 16/09/2019 :  14:36:18  Toon profiel  Reageer met citaat
In de Genos is het mogelijk om in de midi song markers vast te leggen. Dit is een mooie functie, maar nog mooier zou het zijn om deze marker instellingen ook vast te leggen in een registratie. Dan kun je ook mbv de registratie knoppen (1 tot 10) naar de diverse posities in een song springen
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 16/09/2019 :  16:09:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Na wat opzoekingswerk een aantal wensen/suggesties
van forumleden uit het verleden bijeengesprokkeld :

Opslaan van custom-content in favorieten,
werkt nu enkel met preset-content.

Het kunnen invoegen van een custom-style in
Step record van Song, werkt nu enkel met preset-content.

De MFC10-functies intern (in Genos) kunnen triggeren via
sysex-opdrachten in midifile.
Gaat nu enkel via externe midicontrollers;
(MFC10 & Midi Event Processor)

De assignable "Home Shortcuts" onderaan in het Homescherm
zouden op alle overige schermen mogen aanwezig zijn.

Rechtstreeks toegang tot de score en instellingen
via "Menu" in "Midi Multi recording".

Fysieke sliders zijn te gevoelig.

Inkeping in slider tussen midi en audio om te voelen
dat deze in het midden staat.

Ik zal er nog wel een aantal gemist hebben,
Voeg maar bij indien jullie nog iets weten.

Citaat van Roel (T-Rossie):
Als consumenten kunnen wij ze het best neerleggen bij
Yamaha Support BNL
BNL.Support@contact.europe.yamaha.com
Zo uitgebreid mogelijk documenteren en
eventueel voorzien van conclusies door eigen onderzoek.

VrGr
eddy vanzee
Ga naar bovenaan de pagina

elsenwil
New Member

46 berichten

Geplaatst - 16/09/2019 :  16:31:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Zou ook graag willen zien dat het mogelijk wordt om een 'search' dus zoek functie toe te voegen voor een bestaande playlist.
Zeker indien je een grote playlist hebt, en wilt zoeken zou dit handig zijn.
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 16/09/2019 :  16:59:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Een wens van mij:
Omdat Genos (nog) geen motor-faders/schuifregelaars heeft komt het voor dat de schuif fysiek op een geheel andere positie staat dan op het display. Bij de minste verplaatsing van de potmeter neemt de interne stand plots de nieuwe positie aan van de fysieke regelaar.
Dit kan een heel groot verschil zijn.

Wat is graag zou zien is dat de (interne) regelaar pas een nieuwe stand krijgt zodra de schuifregelaar binnen bijv. 5% van de oorspronkelijke stand komt. (Je moet 'm eerst 'ophalen')
Zo wordt voorkomen dat een volume ineens van 20% naar 90% vliegt.

Ga naar bovenaan de pagina

grootn
Junior Member

85 berichten

Geplaatst - 17/09/2019 :  21:35:01  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo,
hier mmijn wensen,al eens vaker over gehad ,maar nooit een antwoord
1.de de sondcreator(midifile)de drums net zo kunnen editten als in de stylecreator.je kunt de revodrums bijna niet in midifiles gebruiken,
maar als je de drums zou kunnen veranderen zou dit n enorme upgrade zijn.
2.zou t mogelijk zijn om de score van een spoor via wifi/bluetooth naar n printer te sturen.
3. wat er echt moet komen is een 3 delige toonregeling voor de sporen. het lieft met parametrisch mid.
Ga naar bovenaan de pagina

TonvdVelden
Junior Member

76 berichten

Geplaatst - 20/09/2019 :  21:34:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Volgens mij is er een wens van alle gebruikers van de Genos die ik in de tot nu toe ingediende wensen niet zie.
Maak het scherm van de Genos leesbaar, ook als er behoorlijk veel lichtinval is.
Stop met die schoenendozen als hulpmiddelen om dat scherm te kunnen lezen.
In een vorige reactie heb ik ooit gezegd dat er langs de snelwegen reclameborden staan die verlichte reclame maken, die zelfs midden in de zomer als het onbewolkt is en de zon volop schijnt toch leesbaar zijn.
Dat moet toch ook voor Yamaha te realiseren zijn.
Groet
Ton van der Velden
Ga naar bovenaan de pagina

MMO
Average Member

111 berichten

Geplaatst - 21/09/2019 :  20:20:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat multipads in een registratie aan en uit gezet kunnen worden, en dat ze bij het gebruik van de Break button ook stoppen en niet door blijven spelen.

De mogelijkheid om een willekeurige textpagina's in een registratie op te slaan. Nu moet je daar 2 pedalen voor gebruiken,...1 om + te bladeren, 1 om - te bladeren.

Bewerkt door MMO op 09/10/2019 07:43:22
Ga naar bovenaan de pagina

vlbrgt
Senior Member

581 berichten

Geplaatst - 21/09/2019 :  22:06:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Op een ander forum wordt er met veel lof gesproken over de CHORD LOOPER die zich op het nieuwe keyboard PSRSX900 bevind.
Heb de werking van de Chord Looper in de Reference manual van de PSRSX900 eens bestudeerd, en het lijkt mij wel erg nuttig.
Weet niet of dit voor de Genos in een software update zou kunnen toegevoegd worden ?

Mvg
Etienne
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2984 berichten

Geplaatst - 22/09/2019 :  11:34:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlbrgt

Op een ander forum wordt er met veel lof gesproken over de CHORD LOOPER die zich op het nieuwe keyboard PSRSX900 bevind.



Hoi,

Als je van je akkoorden even een midifile maakt, kun je volgens mij hetzelfde bereiken.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1580 berichten

Geplaatst - 05/10/2019 :  22:34:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
mijn lijst toto nu toe :

MFC 10 ook de rotary control op alle 3 de kanalen afzonderlijk te controleren

Beter kwaliteit scherm ( Oled ), hogere resolutie , + kantelbaar

61 toets uitvoering ( nee geen 900SX )met alles er op en er aan ( faders , knoppen etc )

HDmi output , met keuze voor tekst , score , screen etc.

Led lampjes naast Faders voor positie weergave in software

Betere Leslie simulatie met apart in te stellen Drive mogelijkheden evt op de draaiknoppen voor "live" controle .

aparte voice editor voor PC of I-Pad , net als de Montage/Mox serie

Drum editor voor Midi & Style

een totaal andere YEM , verschrikkelijk zo als het nu werkt en het ziet er grafisch niet uit .

Kleinere kast, evt aluminium bovenblad ivm verkleuren en krasgevoeligheid.

4 of 8 Gb sample geheugen , gezien de prijzen van geheugen chips geen probleem meer.

Soneg :-)

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

Genos not yet 1956
Junior Member

64 berichten

Geplaatst - 07/10/2019 :  00:16:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Gda, Soneg graag zou ik willen weten:vraag 1 waarom een 61 toetsen versie?
Vraag 2:kantelbaar scherm is in huidige versie niet meer toe te passen volgens mij!?
Voor de krasgevoeligheid te voorkomen zijn al oplossingen in de markt verkrijgbaar!

Algemeen:

Ik heb reeds op 29/11/2017 het volgende geschreven!!!
Na verschillende onderwerpen omtrent de Genos te hebben gelezen en dan te proberen te begrijpen waarom er toch zoveel gebruikers zijn die aan de Genos blijven/willen "sleutelen" (het lijkt wel of vele in feite een eigen keyboard zouden willen ontwerpen)

Ondertussen zij er al via updates diverse nieuwe functie/mogelijkheden bijgekomen.

Ik denk dat men niet kan verwachten dat alle vragen/suggesties door Yamaha zullen worden doorgevoerd/toegepast gaan worden. Na 30 jaar commerciele functies en betrokken bij ontwikkeling van nieuwe producten kan ik proefondervindelijk mededelen dat het eigenlijk niet mogelijk is om een product/apparaat (lees in dit geval de Genos) op de markt te zetten/brengen waar een eindverbruiker GEEN veranderingen/toepassingen op aan zou willen brengen. In de praktijk is het mijn inziens niet mogelijk om iedereen tevreden te stellen.
Bij de een (merk/type) vindt je wat en bij de ander mis je wat. Het is net als in het gewone leven men moet/kan keuzes maken.

Groet Sjimmie
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1580 berichten

Geplaatst - 07/10/2019 :  14:52:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Genos not yet 1956

Gda, Soneg graag zou ik willen weten:vraag 1 waarom een 61 toetsen versie?
Vraag 2:kantelbaar scherm is in huidige versie niet meer toe te passen volgens mij!?
Voor de krasgevoeligheid te voorkomen zijn al oplossingen in de markt verkrijgbaar!

Algemeen:

Ik heb reeds op 29/11/2017 het volgende geschreven!!!





Sjimmie ,

1 ,waarom 61 toetsen , omdat ik het niet nodig heb , ik heb altijd op 5 oktaaf gespeeld en gebruik nu zelden het onderste octaaf . ook in de bouw en het constructie formaat is de Genos erg fors . Om mee te nemen is het een hele sjouw ( wat ook te maken heeft met mijn lichamelijke beperkingen) , maar ik heb voor spelen in een band een Nord 5D 61 en die weegt slecht 8 Kilo en heeft een metalen kast met houten zijkanten , gezien wat er aan elektronica in de Genos zit zou het gewicht dan ook op een max van 10Kg uit kunnen komen.( en veel kleiner en handzamer)

2 ,Beter scherm ,. Nou lijkt me logisch met de huidige techniek is een Oled scherm overdag uit te lezen ook in fel licht en op het duurste keyboard in de markt mag je toch wel wat meer verwachten , Kantelbaar scherm hoeft niet mag wel .

Over je schrijven van 2017 ben ik het persoonlijk niet met je eens, als mensen niet met nieuwe wensen of ideeën komen liepen we nu nog in een berenvel en was er nooit enige verbetering en ontwikkeling geweest .
Wat me wel heel erg tegenvalt van Yamaha dat er bepaalde functies uit voorgaande types en modellen zomaar verdwijnen , zoals de pc voice editor ( ja met Yem kan dat ook , maar dat is een vreselijk programma om mee te werken) , de MFC 10 pagina met alle bijbehorende instellingen (rotary control ? ) een normale monitor output ( Korg heeft nu zelfs al Hdmi, Pa700) ipv een achterlijke adapter er bij te moeten kopen.
Inderdaad kan je niet iedereen tevreden stellen , maar als je een top product koopt mag je mijn inziens wel het een en ander verwachten , Ook wat service en luisteren naar je klanten betreft (Yamaha).

Soneg/ Arno

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000