Auteur |
Onderwerp |
|
ruudje
Average Member
288 berichten |
Geplaatst - 19/11/2006 : 12:18:37
|
Ik kwam dit filmpje tegen opt internet de jongen heet arno en je ziet een soort levensloop,dat ie jong begint met keyboardspelen tot wat ie nu is erg leuk om te zien.
http://www.megapop.nl/video's/Arno%20Schlijper.wmv
(ik hoop dat de link werkt)
groeten ruudje |
|
bennie
Starting Member
11 berichten |
Geplaatst - 19/11/2006 : 12:42:21
|
hoi Ruudje,
de link werkt. Hij heeft goed geoefend. Dat ga ik nu ook maar weer doen. Er is hoop voor beginners.
bennie |
|
|
n/a
deleted
158 berichten |
Geplaatst - 20/11/2006 : 07:50:36
|
Mwa, mooi voorbeeld hoe dat gaat, klein jochie neemt keybaord lessen. Je ziet hem bij wijze van spreken groter groeien, hij zal nu wel in een band spelen mogen we aannemen. En zo werkt dat! |
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 20/11/2006 : 10:10:34
|
Je ziet ook goed de tijd (jaren) die dat neemt bij een jeugdig persoon. Toch nog tussen de 5 en 10 jaar !
Mijn vroegere buurvrouw (blond) vertelde eens : "Piano spelen is helemaal niet moeilijk, je moet alleen maar de goede toetsen op het juiste moment indrukken !"
|
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 20/11/2006 : 13:17:07
|
In principe had ze wel een beetje gelijk natuurlijk. Wanneer je noten leert lezen, en onthoud welke toets bij welke noot hoort ben je al een aardig eindje op weg. De eerste problemen doen zich voor bij het tellen. Niet gewoon 1234 of 123 of 12, maar echt strak in de maat. Van de plm 20 kinderen die ik les heb gegeven waren er maar 4 die echt strak maat konden houden. De rest is dan ook na drie tot vier maanden gestopt met lessen, want als je geen maat kunt houden, loop je onheroepelijk vast. Lukt dit allemaal wel, en je gaat een paar jaar door is het fijn als je zonder bladmuziek kunt spelen. Dat is ook een soort van training denk ik.Daar kan ik niet zo goed over meepraten, want bij mij was het net andersom. Ik ben eerst zelf gaan "dokteren" vanaf m'n 5e. Toen ik 11 was kreeg ik pas les. Maar ja, toen speelde ik al alles uit mijn hoofd en op gehoor, dus terug naar CDCD, DEDE, EFEF enz eiste wel een zware zelfdicipline. En die had ik helaas niet. De 4 jaar muziekschool ging dan ook met hangen en wurgen. Maar...wel diploma gehaald! Wat ik wel aan het zelf doen heb overgehouden is niet al te beste vingerzetting. daarom is het nog elke dag 5 minuten toonladers oefenen voordat ik ga "rammelen" Groetjes, Heiko |
Bewerkt door Heiko op 20/11/2006 13:17:53 |
|
|
n/a
deleted
100 berichten |
Geplaatst - 21/11/2006 : 11:50:17
|
Hej! hij speelt Rosanna van Toto! (19 maart in amsterdam, in mijn optiek beste band ter wereld. Zelfs beter dan Queen )
Leuk om de progressie zo te zien. En nu 7 jaren later klinkt het natuurlijk nóg weer beter. Maar de progressie die hij maakt in de 8 jaar is denk ik niet te vergelijken met een gemiddelde keyboard speler. Hij heeft ontgetwijfelt veel geoefend, en die discipline is zeker voor kleinere kinderen moeilijk op te brengen. Maar gewoon blijven oefenen en als je er maar plezier in hebt!
|
|
|
|
Onderwerp |
|