Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Update 2.0 !
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 4

Bob_H
Starting Member

15 berichten

Geplaatst - 15/11/2019 :  20:30:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste darry Bell,

Ik heb ook een extra midi klavier via midi aangesloten, dit werkt bij mij ook na de update. Let er wel op dat je voor de update de bestanden maakt zoals in het ROOD staat beschreven op de versie 2.0 download pagina.
Na de update de gemaakte bestanden weer laden en in het midi menu external controler de juiste midi poort selecteren, want deze staat na de update uit.

Bob

Bewerkt door Bob_H op 15/11/2019 22:46:46
Ga naar bovenaan de pagina

MMO
Average Member

111 berichten

Geplaatst - 15/11/2019 :  21:30:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Update gedownload en geinstalleerd, user memory is leeg, voetpendalen opnieuw moeten instellen, verder geen problemen.
Dacht ook meteen de gratis pack te downloaden en te installeren,...helaas.

Ik krijg de melding: The pack could not be imported beacause there is no instrument capable of using this pack

Waarom moet dit allemaal zo ingewikkeld en heb ik buiten mijn Genos ook nog een computer en computercursus nodig om mijn keyboard een beetje up to date te houden,...dat ding heeft toch @!*$!!! wifi !!
Ik denk dat ik toch echt de volgende keer naar een gebruikersvriendelijker keyboard ga kijken. Dit is voor een oude penis als ik niet te doen.

Heb op mijn stick staan:

Genos_InstrumentInfo.n27
Genos_PackInstallData.cpi
GenosV2.0 SuperiorPack.cpf

Wie o Wie
Ga naar bovenaan de pagina

Luc
Junior Member

73 berichten

Geplaatst - 15/11/2019 :  21:51:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Luc  Klik om Lucs MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Beste Genos-liefhebbers,
Uit ondervinding weet ik dat het best is even te wachten met het installeren van de nieuwe update.
Ik zag de rode opmerkingen bij het installeren van de firmware (bij Yamahasoft). Ik wacht dan ook op een deftige uitleg van Yamaha via video... voor het updaten.
Ik stel vast dat veel van ons problemen ondervinden bij het updaten.
Heeft iemand een goede wenk?
Waar ik voor vrees: mijn registraties en playlists...
Ga naar bovenaan de pagina

Luc
Junior Member

73 berichten

Geplaatst - 15/11/2019 :  22:13:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Luc  Klik om Lucs MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Hier is een video waarin alles uitgelegd wordt hoe je niets van gegevens hoeft te verliezen, voor je de update 2.0 uitvoert.
Hopelijk werkt dit correct met alles!
https://www.youtube.com/watch?v=3xqkBgWlk_Q
Alvast succes gewenst...
Ga naar bovenaan de pagina

Bob_H
Starting Member

15 berichten

Geplaatst - 15/11/2019 :  22:21:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste MMO

De gratis pack laat zich alleen installeren met de yamaha expension manager V2.6.0 of hoger. Deze is ook vandaag online gezet.

Bob

Bewerkt door Bob_H op 15/11/2019 22:47:26
Ga naar bovenaan de pagina

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 15/11/2019 :  23:25:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Tijdens het downloaden van de laatste handleidingen krijg ik de fout melding file not found.
Ik verander de naam in "genos_en_om_g0.pdf" en daar is de engelse versie.
Dit voor hen die net als ik een beetje ongeduldig zijn ;-)

Ook in de tekst die verschijnt voordat je de update genos-V2.0 kunt downloaden staan veel tips wat je vooraf moet veilig stellen.
Ik weet het de meeste zijn van eerst doen en daarna lezen, is hier andersom toch wel aan te bevelen.
Zo maak je een vlekkeloze overstap in de meeste gevallen.
Veel plezier allemaal met versie 2.0

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 16/11/2019 :  00:19:14  Toon profiel  Reageer met citaat
@Michel:
Hetzelfde truukje is toe te passen voor het Reference Manual.
De naam moet daar worden "genos_en_rm_g0.pdf"

De Nederlandse V2.0 heb ik nog niet kunnen vinden.
Ga naar bovenaan de pagina

Player
Average Member

221 berichten

Geplaatst - 16/11/2019 :  11:00:29  Toon profiel  Reageer met citaat
V-2.0 en Bonuspack probleemloos geïnstalleerd.
Overwegend mooi en bruikbaar content.
Mijn grote dank aan Yamaha
Ga naar bovenaan de pagina

omer
Average Member

177 berichten

Geplaatst - 16/11/2019 :  11:02:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Als ik dit dagelijks opvolg stemt mij dat toch tot nadenken bij een volgende koop. Yamaha weet het wel ingewikkelt te maken voor de gebruiker die niet computer opgeleid is. Bij de overstap van T4 naar T5 werd het inladen van extra pakkets ook niet vriendelijker. Dus nog even wachten voor de opvolger van mijn T5.
Ga naar bovenaan de pagina

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 16/11/2019 :  11:12:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MMO

Update gedownload en geinstalleerd, user memory is leeg, voetpendalen opnieuw moeten instellen, verder geen problemen.
Dacht ook meteen de gratis pack te downloaden en te installeren,...helaas.

Ik krijg de melding: The pack could not be imported beacause there is no instrument capable of using this pack

Waarom moet dit allemaal zo ingewikkeld en heb ik buiten mijn Genos ook nog een computer en computercursus nodig om mijn keyboard een beetje up to date te houden,...dat ding heeft toch @!*$!!! wifi !!
Ik denk dat ik toch echt de volgende keer naar een gebruikersvriendelijker keyboard ga kijken. Dit is voor een oude penis als ik niet te doen.

Heb op mijn stick staan:

Genos_InstrumentInfo.n27
Genos_PackInstallData.cpi
GenosV2.0 SuperiorPack.cpf

Wie o Wie




het is niet zo heel ingewikkeld, de system, midi en user settings had je vooraf kunnen backuppen, dat staat in het rood aangegeven in de eerste regels van de download van 2.0.

Als je dat niet doet dan moet je het inderdaad zelf opnieuw instellen.

Wat betreft de Superior pack installatie, dat kan wel wat lastig zijn als je dat nooit gedaan hebt, het hangt een beetje af van wat je al op je genos hebt geinstalleerd, als er geen expansion packs op zijn geinstalleerd dan kun je alleen de .CPI file op je usb zetten en deze importeren. Als je wel expansion packs hebt geinstalleerd ooit dan moet je de YEM manager 2.6 installeren op je pc, daar zet je de N27 informatie file in en dan lees je de CPF file in yem in om zo een installatie package te maken voor jouw specifieke Genos.
Dat klinkt allemaal heel ingewikkeld, maar eigenlijk is dat het helemaal niet als je eenmaal de stappen weet hoe het moet.

Ik heb een video tutorial in het verleden gemaakt in het nederlands die alles wat maar met YEM te maken heeft uitlegt en waarmee je zowel gratis sounds als betaalde sounds kunt toevoegen aan je Genos.

Ik zou je aan willen raden om deze video op je gemak te bekijken en dan weet ik zeker dat het toevoegen van Expansions (of je die nu zelf maakt of koopt / download) een fluitje van een cent wordt.

De tutorial vindt je hier:
https://www.youtube.com/watch?v=hPa8JWanDuY
Ga naar bovenaan de pagina

Ronny
Average Member

365 berichten

Geplaatst - 16/11/2019 :  13:07:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Bij al mijn registraties krijg ik nu in het extra schermpje de knob assign te zien i p v de slider assign. Dit was gemakkelijker om direct de verschillende volumes te kunnen aanpassen.Kan iemand zeggen als ik deze op een gemakkelijke manier kan aanpassen voor al mijn regs?

Muzikale groet Ronny
Ga naar bovenaan de pagina

paulmuz
Average Member

279 berichten

Geplaatst - 16/11/2019 :  15:57:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb "Genos-packinstalldate" gedaan van de nieuwe klanken en styls.
heb hier gelezen dat wanneer je dit pack wil installeren in het formaat .CQI , dat de bestaande paketten niet zal worden overschreven , maar toch vraagt hij om te formateren . Dit is wel met USB-stick.

hoe nu te instaleren zonder dat je het bestaande pack wist ?

Genos.1.41
Ipad 12.9
Presunus 16.4.2
TLAaudio+RME Fireface800
Vocalist Voiceworks Plus
Cubase 10
Begin waar je bent.

Bewerkt door paulmuz op 16/11/2019 15:57:54
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 16/11/2019 :  18:05:53  Toon profiel  Reageer met citaat
@ Paulmuz,
ik zou gewoon kiezen voor een "Full"-installatie (.cpi),
zo erg lang duurt dit nu ook weer niet, dan ben je ook zeker
dat alles erop staat en dat doe je toch niet elke dag.

VrGr
eddy vanzee
Ga naar bovenaan de pagina

BenvdH
New Member

21 berichten

Geplaatst - 16/11/2019 :  18:12:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Versie 2.0 voor de Genos is netjes geinstalleerd, maar geen Superior pakket voor de Styles en Voices.
Nu kwam ik er achter dat dit pakket appart geïnstalleerd moet worden m.b.v. de YEM.
Dit pakket komt onder de “Expansion” te zitten.
Via onderstaande link is “Genos 2.0 Superior (Zip)” te downloaden.
https://europe.yamaha.com/en/products/musical_instruments/keyboards/arranger_workstations/genos/update.html#product-tabs
Tevens is er een overzicht van de Voices en Styles in Pdf-formaat.
Ook via YEM is alles goed geïnstalleerd en een mooie uitbreiding.

Ik had al kunnen zien met de vorigen berichten, maar daar kwam ik later achter:-)

Groet,
Ben


Bewerkt door BenvdH op 16/11/2019 22:38:24
Ga naar bovenaan de pagina

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 16/11/2019 :  19:11:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulmuz

Ik heb "Genos-packinstalldate" gedaan van de nieuwe klanken en styls.
heb hier gelezen dat wanneer je dit pack wil installeren in het formaat .CQI , dat de bestaande paketten niet zal worden overschreven , maar toch vraagt hij om te formateren . Dit is wel met USB-stick.

hoe nu te instaleren zonder dat je het bestaande pack wist ?


CQI is een volledige installatie waarbij hij al geinstalleerde pakketten overslaat. Je moet nog steeds alle pakketten die je in je Expansion geheugen hebt aanvinken in YEM anders verdwijnen deze als je de cqi met alleen de superior pack installeert.
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 4 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000