Auteur |
Onderwerp |
|
mr. M.W.
Average Member
154 berichten |
Geplaatst - 21/11/2019 : 17:54:40
|
Hallo Genos vrienden.
Weet iemand hoe je de 8 secties die je in ChordLooper op kunt nemen een naam kunt geven ? Nu komt er in het scherm automatisch CLD 001, CLD 002 enz. terwijl bij de Presets van Yamaha Verse Bridge e.d. staat. Hoe kun je in je eigen opgenomen Chord progressies ieder onderdeel een eigen naam geven ? Ik bedoel dus niet de naam die je kunt geven aan de TOTALE Chord progressie maar aan de individuele 8 stuks.
Bedankt.
Groet,
Mario |
|
vlbrgt
Senior Member
611 berichten |
Geplaatst - 21/11/2019 : 18:12:49
|
Denk dat je ze individueel moet bewaren (saven) onder een bepaalde naam. Eens je dit doet staat de naam in het naamvakje. Als je dit voor allen hebt gedaan kan je de bank bewaren (saven) en zullen de namen bij het laden van de bank aanwezig zijn.
Mvg Etienne
|
|
|
mr. M.W.
Average Member
154 berichten |
Geplaatst - 21/11/2019 : 23:45:28
|
Dank voor je antwoord maar niet helemaal waar ik op gehoopt had. Iemand anders een idee ?????
Mario |
|
|
richard001
Average Member
396 berichten |
Geplaatst - 22/11/2019 : 10:53:54
|
Mario,
Toch is er hoop!
Op de Genos zelf heb ik geen mogelijkheid ontdekt om de naam van de afzonderlijke secties te veranderen, maar het is wel mogelijk op de computer.
Als je de Genos verbindt met de computer vind je op de User schijf een nieuwe map genaamd "CHORDLOOPER"
In deze map vind je de opgeslagen chordlooperbestanden.
Je kunt deze bestanden lezen met een teksteditor.
Het grootste deel van deze bestanden bestaat uit wartaal, maar de sectienamen zijn wel leesbaar: CLD_001 enz.
Deze namen kun je veranderen in b.v. Intro, verse, chorus enz.
Ik weet niet of er maximum aantal karakters is maar dat kun je uitproberen.
Gr. Richard
|
|
|
mr. M.W.
Average Member
154 berichten |
Geplaatst - 22/11/2019 : 12:33:27
|
Hoi Richard,
Dank voor je bericht daar heb ik iets aan. Maarrrrr....ik heb de Genos met een USB kabel op mijn computer aangesloten maar ik vind de Genos dan niet in mijn computer, moet ik bepaalde handelingen verrichten zodat mijn computer de Genos als harde schijf gaat zien ? Als ik bijvoorbeeld Ableton open dan heeft de Genos wel contact met mijn computer maar als harde schijf vindt ik hem niet.
Bedankt alvast Mario |
|
|
mr. M.W.
Average Member
154 berichten |
Geplaatst - 22/11/2019 : 12:52:16
|
Ik heb het programma gedownload en heb nu verbinding met mijn computer. Ik heb in Musicsoft Downloder de map Chordlooper gevonden in de schijf USER. Wanneer ik op de map CHORDLOOPER dubbelklik krijg ik rechts in het venster inderdaad de File die ik gesaved heb met daarin het CLB bestand maar hoe kan ik dan de naam wijzigen |
|
|
richard001
Average Member
396 berichten |
Geplaatst - 22/11/2019 : 14:32:18
|
Mario
De eenvoudigste manier om bestanden op de Genos te bewerken is via de Verkenner in Windows of de Finder met Apple. Je verbindt de Genos met de computer met een usb-kabel. Vervolgens start je de Genos op door eerst de knop PLAYLIST in te drukken en ingedrukt te houden en vervolgens de AAN/UIT knop in te drukken. Als het Yamaha-logo op het scherm verschijnt laat je de knop PLAYLIST weer los.
De Genos zal na een aantal seconden zichtbaar zijn in de verkenner (Windows) of finder (Apple) van de computer onder de naam Untitled.
Klik op Untitled en ga naar de map CHORDLOOPER en open het CLB bestand dat je wilt wijzigen met een teksteditor. In Windows is dat Kladblok of Wordpad en op de Apple: Notities of Teksteditor.
Je kunt nu in het geopende bestand de tekst CLD_001, CLD_002 enz. vervangen door iets anders. Vervolgens het bestand opslaan. Denk erom dat je afblijft van alle andere tekst in het bestand want dan maak je de boel stuk. Maak eventueel eerst voor alle zekerheid een kopie.
Succes,
Vr.gr. Richard |
|
|
vlbrgt
Senior Member
611 berichten |
Geplaatst - 22/11/2019 : 14:36:21
|
citaat: Op de Genos zelf heb ik geen mogelijkheid ontdekt om de naam van de afzonderlijke secties te veranderen
Op de Genos zonder gebruik van PC :
Je neemt de nodige Chord Looper posities op (REC). Na afloop hebben al de gebruikte posities een naam als CLD_001 / CLD_002 .... Dan : Export -> Kies de gewenste positie -> bvb CLD_001 -> Geef een naam Import -> Kies de gewenste positie -> Laatste export -> Naam staat nu in de positie. Dit doe je voor alle 8 of die welke je wenst. Eens dit in orde dan kan je de bank saven onder een naam. Als je later dan deze bank terug inlaad zullen de benamingen correct zijn zoals je ze bawaard hebt.
Mvg Etienne
|
Bewerkt door vlbrgt op 22/11/2019 14:42:50 |
|
|
richard001
Average Member
396 berichten |
Geplaatst - 22/11/2019 : 14:59:53
|
Bedankt Etienne, het kon dus toch op de Genos.
Ik vroeg mij al af waar export en import voor dienden.
En het staat nota bene in de reference manual
Gr. Richard |
|
|
mr. M.W.
Average Member
154 berichten |
Geplaatst - 22/11/2019 : 15:31:20
|
Ettienne en Richard,
Beide heel ERG BEDANKT. Mijn probleem is opgelost en heb dus weer wat geleerd.
Nogmaals dank,
Mario |
|
|
|
Onderwerp |
|