Auteur |
Onderwerp |
|
Wil Janssen
Starting Member
13 berichten |
Geplaatst - 22/11/2006 : 18:34:16
|
Allen,
Hoop dat iemand kan helpen....ik heb een probleem met het programma file utility........ondanks dat mijn pc wel verbonden is door usb met de tyros2 en de usb goed herkent wordt, krijg ik een foutmelding vanuit het file utility programma.
Bij het uitvoeren van Test krijg ik de melding: Test is failured - please check connection with midi device.
Maar als ik bv een midi song opstart vanuit de pc dan klinkt dit door via de Tyros2 / verder geeft de Yamaha usb midi driver geen foutmelding.
Wat doe ik fout ? Of ligt het aan de versie van het programma ? ik heb bij de aankoop van de Tyros2 File Utility versie 1.2 ontvangen.
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 22/11/2006 : 19:21:20
|
Hallo Wil,
Kijk eens verder op je scherm. Daar staat na het opstarten een knop. Klik daarop en zet daar ook de juiste instellingen. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
Wil Janssen
Starting Member
13 berichten |
Geplaatst - 23/11/2006 : 17:38:33
|
Beste Frans,
Allereerst heb ik de midi setup gezet op: - yamaha usb in 0-1 - yamaha usb out 0-1
Het probleem blijft echter bestaan.../ heb ook opnieuw file utility verwijderd van de pc en opnieuw geinstalleerd. Kan het zijn dat dit programma niet geschikt voor de nieuwere pc's ? heb nl een duol core systeem E6300 met windows media |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 23/11/2006 : 18:23:36
|
Hallo Wil,
Ik enk niet dat dat het probleem is. Ik denk eerder dat de Tyros2 niet meer met het programma overweg kan. Het is n.l. alleen nog maar te downloaden voor de Tyros1. Maar waarom zou je dit programma nu nog gebruiken. Het gaat tegenwoordig veel makkelijker en sneller met de USB-mode. Dat werkt als volgt: Verbind de computer met de PC Start de PC op. Als die klaar is, druk je de knop musicfinder(Blauwe knop)en zet je de tyros aan. Als de tyros opgestart is laat je de knop weer los. Op het display zal dan USB-mode (of zoiets) komen te staan. Start nu op de computer Windows verkenner. Daar zie je dat er een 'schijf' bij is gekomen. Dat is dan de Tyros-schijf. Je kunt er nu net op werken alsof het een schijf in je computer is. Dit gaat veel makkelijker en veel sneller dan met FileUtility. Probeer het maar eens uit. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
|
|
Johntel
Average Member
265 berichten |
Geplaatst - 24/11/2006 : 13:37:47
|
He Wil
File utility is enkel voor de T1.
Muzikale groeten Johnny |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 24/11/2006 : 15:33:31
|
Hallo,
In het begin beschikte de Tyros1 nog niet over die USB-mode. Die kwam pas na de update 1,20. Voor die tijd had je dat programma dus hard nodig, wilde je iets op je harde schijf doen. Met de USB-mode is het programma een beetje in ongenade gevallen, want het was zeer traag. Groetjes,
Frans
|
|
Wil Janssen
Starting Member
13 berichten |
Geplaatst - 24/11/2006 : 18:55:28
|
Allen,
Bedankt voor alle info en hulp tot zover....mijn reactie: Als tussenoplossing gebruik ik nu de functie Tyros2 aanzetten terwijl de music finder knop ingedrukt wordt. Op deze wijze krijg ik via de pc ook rechtstreeks toegang tot de Tyros2. Dus dit advies werkt prima ! Echter volgens de Tyros2 NL handleiding (blz 66 bovenaan) zijn zowel de File Utility programma als Voice Editor ook geschikt voor de Tyros2. Dus dit is niet juist ? of begrijp ik dit niet goed ? Overigens werkt mijn Voice Editor programma ook niet.....ook daar krijg ik geen verbinding. Overigens zijn deze problemen pas ontstaan nadat ik een nieuwe pc gekocht heb. Deze pc werkt met Microsoft Media software XP en met een duol core processort E6300. Maar weet niet of het echt hier aan ligt. In ieder geval had ik met mijn vorige pc geen problemen (XP Home edition Pentium 4) Wie heeft er wederom advies ? alvast bedankt Wil
|
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 24/11/2006 : 19:33:20
|
Hallo Wil,
Ik denk niet dat het aan je PC ligt, maar eerder aan een instelling. Helaas heb ik beide prg's niet meer geïnstalleerd. Daarom wordt het ook wat moeilijker voor mij. Misschien is er iemand die goed met jouw PC en windowsversie op de hoogte is. Gelukkig hen ik geen verstand van PC's (hahahaha) Groetjes,
Frans
|
|
fboss
Average Member
380 berichten |
Geplaatst - 25/11/2006 : 10:17:44
|
Beste Wil;
Pas NA de volledige USB verbinding van de Tyros2 en de computer kunnen de programma's worden gebruikt.
dus eerst verbinden middels de MusicFinder knop, daarna op de computer de programmas opstarten.
Veel succes ermee!
Weer de groetjes van fboss |
Bewerkt door fboss op 25/11/2006 10:18:59 |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 26/11/2006 : 18:31:04
|
quote: Originally posted by fboss
Beste Wil; Pas NA de volledige USB verbinding van de Tyros2 en de computer kunnen de programma's worden gebruikt. dus eerst verbinden middels de MusicFinder knop, daarna op de computer de programmas opstarten. Veel succes ermee! Weer de groetjes van fboss
Hallo,
Dit klopt niet. Als je met de genoemde programma's wilt werken, mag de Tyros in ieder geval NOOIT in de USB-mode staan. Als de Tyros in de USB-mode staat, is alleen de harde schijf voor gebruik aan te spreken, maar verder staat de Tyros gewoon 'uit'. Groetjes,
Frans
|
|
|
Onderwerp |
|