Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 MIDI GENOS 2.0
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Noel
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 03/12/2019 :  08:10:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Noel  Reageer met citaat
op mijn Genos heb ik een accordeonbasklavier van het merk master, Pro Mb06 aangesloten.
het werkt perfect en doet alles wat het linkerhand van een pianist op genos zou doen.
Eén ding werkt niet zoals het moet: LEFT Voice.
Wanneer ik de Left voice knop aanzet speelt ie niet.
Wanneer ik bij de recieve tabel in MIDI de LEFT toewijs aan de chord 2 en 13 (zoals die bij mij binnen komen op de midikanalen) dan speelt de LEFT altijd mee, ook wanneer die niet aanligt op het keyboard.
Ik weet niet hoe Genos intern werkt met zijn midisignalen maar die aan en uit toets van LEFT moet toch ergens in het MIDIsysteem van Genos reageren.
Ik weet dat Midi niet zo simpel is maar Genos heeft toch wel degelijk rekening gehouden met aansluitingen van externe instrumenten en toestellen, dus dit moet toch niet onmogelijk zijn.
Beste groeten,

Noël

darry bell
Average Member

105 berichten

Geplaatst - 03/12/2019 :  10:05:19  Toon profiel  Reageer met citaat
beste zet u midi instelling eens op key-board ,en het zal gaan .
Ga naar bovenaan de pagina

Noel
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 03/12/2019 :  21:29:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Noel  Reageer met citaat
Beste Darry Bell, dank voor de medewerking maar dit had ik al geprobeerd,ik heb alle PRESET instellingen geprobeerd en ook in dei kanalen alles zitten proberen ook "keyboard maar het is niet opgelost.

het probleem zit hem in het ACMPgedeelte style controle, wanneer ik dus de automatische instellingen van de styles gebruik, wat gebeurd er infeite: ik geef met de grondbassen en de aKkoordbassen van mijn accordeonbassysteem een Cmaj of Cmaj7 of Gmin7 of zo dat is allemaal geen probleem, Genos volgt dat allemaal; Gewoon omdat hij me vertelde op welk kanaal mijn grondbassen en akkordbassen binnen kwamen (recieve), ik vinkte dat aan en klaar is Kees. Maar hij weet niet dat het de bedoeling is als ik dat linkerhand speel en ik LEFT induw, hij ergens toch die LEFT herkent in mijn aangestuurde signalen. En dat doet hij niet. Wanneer ik mijn accordeonsysteem gewoon er af neem, het opzij leg en niets aan mijn instellingen verander en ik speel de akkoorden zoals een pianist met mijn linkerhand en ik duw LEFT in dan doet ie het wel goed. Ik leg het hier een beetje kinderlijk eenvoudig uit, maar ben ver van kinds hoor. Nee ik wil een zo eenvoudig mogelijk en duidelijke beschrijving geven van een niet alledaags gebruik van zo'n opzetstuk accordeonbassen
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2981 berichten

Geplaatst - 03/12/2019 :  21:39:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Noel,

Left wordt bediend op channel 2.
Misschien dat je accordeon set een ander channel gebruikt.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

Noel
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 04/12/2019 :  14:16:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Noel  Reageer met citaat
Dank aan The Player,
op Channel 2 staat LEFT ingesteld maar die ligt constant aan. Ik zoek een middel om hem aan en uit te kunnen zetten via de LEFT toets op de Genos
Ga naar bovenaan de pagina

Ronny
Average Member

363 berichten

Geplaatst - 04/12/2019 :  20:03:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Noel,

Ik heb ook een accordeon met midi op mijn Genos en het is enkel mogelijk de left van de Genos uit te schakelen door de volumeknop op 0 te zetten. De aan en uit knop van left heeft geen invloed op het inkomend signaal van de accordeon ( dit was ook zo op mijn T3 , T4, en T5).

Muzikale groeten,
Ronny
Ga naar bovenaan de pagina

Noel
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 05/12/2019 :  22:49:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Noel  Reageer met citaat
Dank u wel Ronny.
ik doe het nu ook op die manier. Toch raar dat Yamaha hier nooit iets op gevonden heeft.

Beste groeten,

Noël
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000