Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 zalza Genos of Korg pax4
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

omer
Average Member

177 berichten

Geplaatst - 29/12/2019 :  15:24:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag, ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met de Genos en de Korg pax4. Mijn voorkeur van muziek gaat naar de jaren 70-80. Geen modern of disco. Ik heb ervaring met Tyros 4 en nu Tyros 5 en eerlijk, het verschil tussen deze twee is niet van aard om geweldig uit de hoek tekomen. Ik heb een Genos mogen bespelen en ook hier weer het gevoel dat er muziekaal niet zo heel veel verandert is tegen Tyros 5, wel het gebruiksgemak is beter. Na veel luisteren tussen de 2 bovengenoemde toestellen geraak ik er niet uit. Daarom mijn vraag aan de forumleden,is het ene beter als het andere ? Dank, Omer

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 29/12/2019 :  16:08:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Omer,
dit is een zeer subjectieve kwestie, afhankelijk van persoonlijke
smaak en mening.
Volgens mij was de Tyros4 het toestel waarin ik het meeste vooruitgang ondervonden heb.
Ik heb nu de Genos en na wat gewenning heb ik er geen spijt van.
Muzikaal en qua klank is er geen hemelsbreed verschil, veel hangt af van instellingen (EQ)
en eindapparatuur.
Qua functionaliteit en features is er wel veel verschil met de Tyros(sen),
na gewenning prefereer ik de Genos, vergt wel een zekere leercurve, voor sommigen moeilijk
voor anderen dan weer niet.



VrGr
eddy vanzee
Ga naar bovenaan de pagina

omer
Average Member

177 berichten

Geplaatst - 30/12/2019 :  10:20:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Eddy,dank voor uw mening. De overstap van tyros 4 naar 5 was achteraf bekeken niet zo geweldig (de overname prijs wel). Op muziekaal gebied zijn er altijd wel dingen waar men de aandacht op richt, dit is nu bij de Genos precies hetzelfde. Ik kijk bijna dagelijks op het forum en stel vast dat er nog altijd vragen komen over het gebruik van de Genos en dan vooral het technische deel. Je hebt het over het gebruiksgemak en dat is beter dan bij de Tyros, heb ik zelf ook kunnen vaststellen. Eddy, ik wil je danken en ga nog even wachten alvorens te beslissen, Omer
Ga naar bovenaan de pagina

Roland-Rudy
Average Member

106 berichten

Geplaatst - 30/12/2019 :  13:56:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Omer
Ik heb hier de overstap gemaakt van T5 naar de Korg Pax4 muzikant.
Heb er totaal geen spijt van omdat mijn het geluid beter in de oren klinken.
Maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk hoe je dit ervaart.
Sommige mensen hebben een hoop geld in de software pack's gestoken van yamaha en nemen dit ook mee in hun overwegingen.
Ik zou zeggen kijk eens rond in een muziekzaak en of collega, ga dr eens achter zitten en proberen.
Misschien ligt de sound en de bediening ook wel in uw straatje.
Rest mijn u veel succes met het vinden van uw keyboard.

Met vriendelijk groeten Rudy
Ga naar bovenaan de pagina

omer
Average Member

177 berichten

Geplaatst - 30/12/2019 :  17:10:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Rudy, ik ga uw uitleg zeker meenemen in mijn keuze. Het is natuurlijk waar dat elkeen muziek ervaart op een andere manier, daar is ook niets mis mee. Ik heb geen extra paketten van yamaha omdat dit voor Tyros 5 nogal een gedoe is. Er zijn eenvoudiger aankopen te doen , maar dit even terzijde. Nog veel vreugde met je keyboard, en muziekale wensen voor 2020. Deze wensen zijn er ook voor al de forum vrienden, vriendelijke groeten, Omer
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000